2025-03-15, 22:04
Medlem
mikaelss avatar
Inte för att jag saknar denna användare, men upptäckte nyligen att kontot hade status 'bannlyst', vilket gör att man inte längre kan se posthistorik (vilket iofs inte behöver vara en dålig sak i just detta fall).

Men hittar ingen notifikation i tråden om avstängningar och bannlysningar (där jag fö bara ser avstängningar, men inga bannlysningar), och jag tvivlar på att användaren åkte på 'under 18', så vad hände?

Med tiotusentals inlägg tvivlar jag på att det var 1.07?
Citera
2025-03-16, 08:00
Moderator
Maviels avatar
När jag tittar på kontot har det statusen: Avslutat konto.

Användaren har således själv valt att avsluta sitt konto.

I övrigt så gäller det här:

(FB) "Varför blev användarnamn avstängd?"-frågor!
Citera
2025-03-16, 10:10
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Inte för att jag saknar denna användare, men upptäckte nyligen att kontot hade status 'bannlyst', vilket gör att man inte längre kan se posthistorik (vilket iofs inte behöver vara en dålig sak i just detta fall).

Men hittar ingen notifikation i tråden om avstängningar och bannlysningar (där jag fö bara ser avstängningar, men inga bannlysningar), och jag tvivlar på att användaren åkte på 'under 18', så vad hände?

Med tiotusentals inlägg tvivlar jag på att det var 1.07?

Min uppfattning är att den nya möjligheten att avsluta konto har lett till att ettnollsjuorna kastar sina konton själva när de känner sig färdiga med dem.
Fallet Svenhelsing sticker ut då konton inte brukar vara gamla eller ha tusentals inlägg då de slängs. Men liksom ett annat gammalt konto vilket bad om att få bli raderat strax innan möjligheten kom så kan Svenhelsing ha känt sig färdig med Flashback av olika skäl, alternativt ha ytterligare ett gammalt konto att använda i de fall trovärdighet ska uppnås i kraft av att vara registrerad innan 2023.
Citera
2025-03-16, 15:26
Medlem
mikaelss avatar
OK, tyckte det stod 'bannlyst' när jag snubblade över något av hans inlägg igår, men jag kanske såg fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in