• 1
  • 2
2025-03-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Fast nu har han defacto tjänat en hel del pengar på det. Amerikanska techbolag har tagit oerhört mycket skada av den orangea tolvåringen.
Jag är nog rätt säker på att det inte bara var i affekt, även om en del av beslutet var i affekt.
När Trump började dribbla med tullarna och körde alla möjliga utspel var det rätt tydligt att börsen skulle ta stryk.
Citera
2025-03-23, 17:05
Medlem
Bra gjort av honom! Pengar är inte allt, och om man verkligen tycker att någon uppträder avskyvärt, som han tycker att Trump gjorde, så är det helt rimligt att flytta pengar även om det skulle kunna ha kostat honom (vilket det nu turligtvis inte gjorde). Jag fungerar på samma sätt, finns definitivt företeelser jag tror skulle bli lönsamma men som jag inte kommer investera i pga moraliska skäl.
Citera
2025-03-23, 17:12
Medlem
AppleIntelligences avatar
Swedbank blir förbannade när köttkvarnarna inte får mala. Välj en annan bank om ni är rädda om era pengar.
Citera
2025-03-23, 20:14
Medlem
Jaha, och? Klok gubbe.
Citera
2025-03-24, 16:32
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
https://www.expressen.se/ekonomi/ban...bbet-i-affekt/

Swedbanks prognoschef, Andreas Wallström, sålde av alla sina privata USA-fonder i affekt när Zelensky var på besök i Vita Huset.

Det står såklart honom fritt att göra det, det var ju hans privata innehav.

Men säger det ändå inte en del om en person som har ett sådant yrke, men ändå "säljer av rubbet i affekt". Lite som en polis som börjar bråka med folk på stan "i affekt". Det känns inte trovärdigt helt enkelt. Vad är det som hindrar att hans "affekter" påverkar hans prognoser?

Tur man håller sig så långt borta från Sveriges skitbank nr 1, Swedbank, oavsett.

Han gjorde rätt givet usabörsens framtidsutsikter men oproffsigt att göra det i affekt.
Citera
2025-03-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Är man prognoschef på en storbank har man ett gott intellekt.
En skarp hjärna helt enkelt med mycket god kunskap.
Det verkar du sakna som kommer med den typen av föraktfulla kommentarer utan grund.
Vad är det för godtyckliga schabloner du sprider?
Man skulle ju vilja träffa dig och ha ett samtal under en timme och se vad du går för.
Vad får man se? En svettig rodnande nolla kanske?
Verkar som han är chef på räntemarknaden, sitter i "Ekonomibyrån" just och pratar räntor, inte inom aktiemarknaden, som ofta tar media uppgifter från en professor eller liknande med fel inriktning.
Citera
2025-03-25, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
https://www.expressen.se/ekonomi/ban...bbet-i-affekt/

Swedbanks prognoschef, Andreas Wallström, sålde av alla sina privata USA-fonder i affekt när Zelensky var på besök i Vita Huset.
Vilken skitPROGNOSchef!!! Jag varnade för nästan ett år sedan...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in