• 2
  • 3
2025-04-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIARY
Gå in på mrkoll.se och köp hans inkomster skulder med mera.
Tror det kostar ca 29 - 49 kronor per info.
Du får det oxå helt anonymt så ingen risk att personen ifråga kan gapa på dej i efterhand.
Jag har kollat på Ratsit men man ser bara inkomster, inte tillgångar som t ex banksparande eller aktier.
Citera
2025-04-03, 20:24
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Jag har kollat på Ratsit men man ser bara inkomster, inte tillgångar som t ex banksparande eller aktier.

Trådens ämne är en av anledningarna varför kapitalförsäkring brukar rekommenderas om man vill slippa snokande. Syns inte i deklarationen överhuvudtaget. Det är kort och gott extremt svårt att få reda på någons tillgångar om de inte själv vill berätta.
Citera
2025-04-03, 20:46
Medlem
Citat:
Jaha.... Men jag skrev mrkoll.se
Citera
2025-04-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Trådens ämne är en av anledningarna varför kapitalförsäkring brukar rekommenderas om man vill slippa snokande. Syns inte i deklarationen överhuvudtaget. Det är kort och gott extremt svårt att få reda på någons tillgångar om de inte själv vill berätta.
Jag förstår. Tänkte bara att just det med att man har stor inkomst av kapital så måste det innebära rejäla bankkonton eller stora aktieinnehav. Men den här personen vet väl att dölja sånt, hela hans livs historia går ut på att spela fattig.
Citera
2025-04-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIARY
Jaha.... Men jag skrev mrkoll.se
Mrkoll har väl ungefär samma upplägg, man kan se inkomster men inte tillgångar.
Citera
2025-04-18, 23:22
Medlem
Citat:
Mrkoll har väl ungefär samma upplägg, man kan se inkomster men inte tillgångar.
Du kan ha en poäng där 🤔
Men i Sverige är det olagligt att se hur olaglig inkomst påverkar bidrag, rasistiskt kallas det väl för.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in