2025-04-04, 16:29
Medlem
some-timess avatar
Dagen efter Brandbergs avhopp presenterades Nina Larsson som ny jmstlldhetsminister. P fredagsmorgonen kallade liberalerna till presstrff fr att presentera sin nya partisekreterare, Simona Mohamsson.

Simona har varit ledande i arbetet att ta fram Liberalernas nya vision, sger Johan Pehrson.

30-ringen r hemmahrande i Gteborg och beskriver sig sjlv som en freningsmnniska.

Det r drfr jag str hr i dag, sger hon.

Hon sger att partiet behver skrpa sig internt och bli bttre p att frmedla liberalernas budskap.

Vi behver synas mer och fler liberala rster behver ta plats.

Jag ser fram emot att stta i gng, och jklar vad jag r redo.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...tisekreterare/

Liberalismens snke?
Citera
2025-04-04, 16:35
Medlem
Mohamsson?
Mohammed?

Simona? r hon ngon slags judinna eller turk?

Ska vi ha utlnningar i svensk politik. Skerhetsrisk.
Vad vill hon? Ha in mer utlnningar i landet? Gkungar verallt.
Citera
2025-04-04, 16:47
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Mohamsson?
Mohammed?

Simona? r hon ngon slags judinna eller turk?

Ska vi ha utlnningar i svensk politik. Skerhetsrisk.
Vad vill hon? Ha in mer utlnningar i landet? Gkungar verallt.

Citat:
Efter flytten till Sverige ndrade fadern familjenamnet Mohammed till det mer svenskklingande Mohamsson.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Simona_Mohamsson

Vill ven ha mer invandring.
Citera
2025-04-04, 18:55
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2025-04-04, 19:03
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av some-times
Dagen efter Brandbergs avhopp presenterades Nina Larsson som ny jmstlldhetsminister. P fredagsmorgonen kallade liberalerna till presstrff fr att presentera sin nya partisekreterare, Simona Mohamsson.

Simona har varit ledande i arbetet att ta fram Liberalernas nya vision, sger Johan Pehrson.

30-ringen r hemmahrande i Gteborg och beskriver sig sjlv som en freningsmnniska.

Hon sger att partiet behver skrpa sig internt och bli bttre p att frmedla liberalernas budskap.

Liberalismens snke?

Regeringens absolut mest flummiga statsrdpost = Jmstlldhetsminister. Ingen har stadkommit ett enda skit frut, frutom att starta utredningsuppdrag och ge ansvaret till div. pop-kulturella feminister som lst Genus p Sdertrn fr att sedan frska anpassa politiska "strategier" utifrn resultatet.
Finns ju inget jobb som r mer frenat med att lgga ftterna p skrivbordet och stta andra i arbete (Som de inte ens har mtt eller har en relation till)
Senaste befattningar har ven haft antingen "bostadsminister" eller " arbetslivsminister" inom samma portflj. Sger ganska mycket om arbetsbrdan som kommer att bli obefintlig, speciellt d det r pissliberaler i farten
Senast redigerad av Upplyften 2025-04-04 kl. 19:10.
Citera
2025-04-04, 19:17
Medlem
TheGretaResets avatar
Muhammedsson hade varit bttre.
Citera
2025-04-04, 20:04
Avstngd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

Vill ven ha mer invandring.

Citat:
Efter flytten till Sverige ndrade fadern familjenamnet Mohammed till det mer svenskklingande Mohamsson. Hennes far r sunnipalestinier fdd i Haifa. Hennes mor r shiitisk libanes, frn en bergsby p grnsen till Israel.

S nu ska politiken smygislamiserar nnu mer?

Jag trodde vi skulle skilja p stat och religion nr vi separerade Svenska Kyrkan frn Svenska Staten,

Hur skulle folk reagera om vi frskte kristna Riksdag och Regering istllet?
Tnk om vi t.ex. hade haft en statsminister som hette Kristersson eller nt?

Vnta nu ...
Citera
2025-04-05, 14:45
Medlem
some-timess avatar
L r ett parti som r p riktig dekis, och Persson sitter inte kvar vid nsta val och d trder ovanstende in som ersttare, logisk utveckling.
Citera
2025-04-06, 14:48
Medlem
S en muslimsk arabiska som vill ha fri invandring och aldrig haft ett jobb? r hon pedofil ocks?

Har jag missat ngot?
Citera
2025-04-06, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av some-times

Liberalismens snke?
Titeln p trden borde addera informationen att hennes familj hette "Mohammed" inte Mohamsson. Vidare har hon aldrig arbetat, enbart studerat och vill nu kasta svenska medel p Ukraina, tillta knark och sga upp vnskapsavtal med kinesiska stder.

Gissningsvis vill hon ven ka invandringen av fler MENA:iter, men jag misstnker att hon r tyst i den frgan.

"Mohamsson har profilerat sig med de vanliga verklighetsfrmmande liberala sikterna, inte minst i utrikespolitiken dr hon vill att Sverige skickar marktrupper till Ukraina fr att kriga mot Ryssland."

"Hon har ven krvt ett starkare europeiskt std till Taiwan och fresprkar att kommuner sger upp vnortsavtal med kinesiska stder."

"I inrikespolitiken vill hon att cannabis legaliseras samt att EU agerar mot sociala medieplattformar som TikTok."

Jag gissar, att hon r bara intresserad av pengarna och positionen nr hon nu har nstlat sig in i ett parti och kommer att driva sin egen etnicitets frmsta och slppa in fler av dem. Kanske inte s frvnande d att L har slpat benen efter sig i Tid frn dag 1.
Citera
2025-04-10, 22:10
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld

"I inrikespolitiken vill hon att cannabis legaliseras samt att EU agerar mot sociala medieplattformar som TikTok."

Mycket bra profilfrga av Simona, om L driver cannabisfrgan i valet 2026 kommer man f mnga rster frn 18-30 vljarna.
Citera
2025-04-11, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
S en muslimsk arabiska som vill ha fri invandring och aldrig haft ett jobb? r hon pedofil ocks?

Har jag missat ngot?
Nej, frmodligen inte d det r en arabisk hon vi talar om, de brukar vara utsatta fr muslimska arabers pedofila intressen, snarare n tvrtom, men fri invandring vill hon ha och kanske inte s svrt att gissa vilken etnisk profil hon frmst r intresserad av att gynna.

Ganska talande ocks att det r just L som kanske r det strsta snket i Tid samarbetet som har utsett henne vilket frmodligen r ett slags politiskt fuk U till SD rrande det politiska samarbetet och i vilken grad de faktiskt inte genomfr punkterna i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in