2025-04-07, 23:22
Medlem
morgonstjaernans avatar
Vad har ni haft för andliga/spirituella drömmar och hur har de påverkat er?

Jag hade en dröm om en osynlig kraft som omfamnade mig och vred upp mig som ett urverk men som om jag blev ett flödande system utan enskilda pusselbitar, jag blev hel. Har ni varit med om något liknande?
Citera
2025-04-08, 00:00
Medlem
MrDoomsdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Vad har ni haft för andliga/spirituella drömmar och hur har de påverkat er?

Jag hade en dröm om en osynlig kraft som omfamnade mig och vred upp mig som ett urverk men som om jag blev ett flödande system utan enskilda pusselbitar, jag blev hel. Har ni varit med om något liknande?

Det låter som om Gud vill säga något, han är verkligen en osynlig kraft, och han kan ge liv åt de döda i tron så att de fungerar som de skall genom tron!

Det är viktigt att kunna tyda drömmar, en förmåga man får av att läsa Bibeln (Daniel t.ex)
Citera
2025-04-09, 01:13
Medlem
Jag får lätt både hypnagoga och hypnapoma hallucinationer.
Kan vara både sömnparalyser, känsel, hörsel och syn hallucinationer.
Läser jag en text så börjar den handla om nåt helt annat än den egentligen gör.

Men ibland precis i insomning och uppvaknande så kan jag uppleva en euforisk känsla av att ha hittat meningen med livet, hur allt i universum hänger ihop och hur energin i våra själar är en sammanhängande kraft. Men sen när jag blir helt medveten och ska sammanfatta tanken så kan jag liksom inte nå den igen. Insikten är borta.

Detta med hallucinationer har förvärrats efter jag fick covid 2021 och jag har haft postcovid sen dess. Har bland annat hjärntrötthet och förvrängd lukt och smak. Så nåt har ju hänt i hjärnan.

Men den där euforiska känslan av att uppfatta nån slags gudomlig kraft är underbar.

Mindre kul att vakna av en spark i ryggen från madrassen, att nån säger ens namn fast man är ensam hemma, och att nåt morrar nedanför sängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in