Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2025-04-16, 13:28
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Har inga som helst problem att försvara detta "mantra" precis som vi svenskar har exklusiv rätt till vårt eget land så har israelerna rätt till sitt egna land.
Israels agerande är en kränkning av bl.a. svenskarnas rätt till sitt land, genom att det involverar korrumpering av Västländer och skapande av massinvandring till oss.

Detta var inte heller ett försvar av ditt mantra, som på ett omöjligt sätt kombinerar pro-sionism med anti-islamism. Israel är allierat med och sponsrar islamister, så det går inte att stödja Israel utan att också stödja islamism.

I stället för att försvara ditt första mantra slängde du alltså ur dig ett till mantra, lika korkat och oförsvarligt.
Citera
2025-04-16, 15:28
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Israels agerande är en kränkning av bl.a. svenskarnas rätt till sitt land, genom att det involverar korrumpering av Västländer och skapande av massinvandring till oss.

Detta var inte heller ett försvar av ditt mantra, som på ett omöjligt sätt kombinerar pro-sionism med anti-islamism. Israel är allierat med och sponsrar islamister, så det går inte att stödja Israel utan att också stödja islamism.

I stället för att försvara ditt första mantra slängde du alltså ur dig ett till mantra, lika korkat och oförsvarligt.
Jag har rätt och du har fel och vi kommer aldrig att enas.
Citera
2025-04-16, 17:09
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Jag har rätt och du har fel och vi kommer aldrig att enas.
Precis som jag skrev kan du alltså inte försvara dina ställningstaganden.

Det börjar vid hjärndöda mantran och det slutar vid hjärndöda mantran. När mantrana tar slut återstår att huka, blunda och hålla för öronen.
Citera
2025-04-16, 17:12
Medlem
Citat:
Har inga som helst problem att försvara detta "mantra" precis som vi svenskar har exklusiv rätt till vårt eget land så har israelerna rätt till sitt egna land.
Var anser du gränserna går för detta land? Det de europeiska invandrarna erövrade 1948 eller något sorts historiskt Storisrael med oklara gränser?
Citera
2025-04-16, 17:30
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Precis som jag skrev kan du alltså inte försvara dina ställningstaganden.

Det börjar vid hjärndöda mantran och det slutar vid hjärndöda mantran. När mantrana tar slut återstår att huka, blunda och hålla för öronen.
Jag kan försvara mina ställningstaganden hur mycket som helst men vad skulle det hjälpa, du känner ju bara ett blint hat mot judar.
Citera
2025-04-17, 10:14
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Jag kan försvara mina ställningstaganden hur mycket som helst men vad skulle det hjälpa, du känner ju bara ett blint hat mot judar.
Försvara dem då för andra som läser.

Det är verkligen inte bara jag som har ifrågasatt det friska i att som svensk ge något som helst stöd till Israel. I synnerhet om man samtidigt är kritisk till islamism och massinvandring.

Du har kommit med varianter av samma mantra i åratal, åtskilliga människor har bemött det, och du har aldrig kunnat försvara det över huvud taget. Det är en parodi på sionismens bankrutt.
Citera
2025-04-18, 10:03
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Försvara dem då för andra som läser.

Det är verkligen inte bara jag som har ifrågasatt det friska i att som svensk ge något som helst stöd till Israel. I synnerhet om man samtidigt är kritisk till islamism och massinvandring.

Du har kommit med varianter av samma mantra i åratal, åtskilliga människor har bemött det, och du har aldrig kunnat försvara det över huvud taget. Det är en parodi på sionismens bankrutt.
Jag har ju tusen ggr skrivit att lika självklart som att vi svenskar har rätt till vårt egna land så har israelerna rätt till sitt alldeles egna land utan att egyptier som Arafat och andra araber ska försöka ta det ifrån dem.
Citera
2025-04-18, 11:23
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Jag har ju tusen ggr skrivit att lika självklart som att vi svenskar har rätt till vårt egna land så har israelerna rätt till sitt alldeles egna land utan att egyptier som Arafat och andra araber ska försöka ta det ifrån dem.
Det är fortfarande inte ett svar på hur du får ihop pro-sionism med anti-islamism. Det är bara ett annat oförsvarligt mantra.

En sådan rätt för svenskarna är hur som helst oförenlig med stöd till Israel, eftersom Israels hela existens bygger på omfattande terrorism, korrumpering av Västländer och skapande av massmigration västerut.

Stöd till Sveriges existens förutsätter ett förkastande av Israel, och vice versa.
Citera
2025-04-18, 11:42
Medlem
daligts avatar
Citat:
Det är fortfarande inte ett svar på hur du får ihop pro-sionism med anti-islamism. Det är bara ett annat oförsvarligt mantra.

En sådan rätt för svenskarna är hur som helst oförenlig med stöd till Israel, eftersom Israels hela existens bygger på omfattande terrorism, korrumpering av Västländer och skapande av massmigration västerut.

Stöd till Sveriges existens förutsätter ett förkastande av Israel, och vice versa.
Tror personligen folk såg för lite israeliter i verkligheten än vad man sett och hört på datorn i ärlighetens namn. I huvudstaden vilka inte direkt är någon vetenskap sticker de ut mer och trycker skolböckerna och är med i tidningar och allt möjligt, synligt - men detta gäller inte utanför huvud-stadens allehanda områden. Dock får vi höra om utställda israeliter i tidningarna över skattepengarna och det är ej gällande mer än av de som väljer om de ska förkasta palestinier eller israeliter där på andra sidan kontinenten vilket speglar sig på dess läsare med deras vilja om valet står framme så att säga.

Israeliterna skådespelar, medans satan 'kör satir'. Båda intill döden, är vedertaget.
Citera
2025-04-18, 11:45
Medlem
Citat:

Palestinier är levantiner med mångtusenåriga rötter i området. Jesu närmaste släktingar, vars förfäder var både helleniserade semiter, polyteister, judar och kristna innan de flesta blev muslimer. På samma sätt som arameisering och helleniseringen inte gjorde alla till etniska araméer eller greker, som talade arameiska eller grekiska, ersatte inte nomadisk arabisk eller turkisk krigarelit de lokala kustbefolkningarna i Levanten. Levantiner har all folkrätt i världen till det område deras förfäder bebodde redan innan Israel första statsbildning; släktleden går rakt genom alla olika stater och imperier.

Vidare var det osmanska rike som släppte in sionisterna, notoriskt korrupt och statt i förfall. Varken svensk eller palestinsk folkrätt är underordnad korrupta politikers beslut. Palestinierna var inget krigarfolk eller religiösa fanatiker, utan undersåtar i ett militärt bakvatten som inte kunde värja sig mot sionistisk militarism och terrorism (även mot brittiska soldater, som du säkert vet). Det var inte palestinierna som "började" konflikten.

Svenska sionister går det inte att resonera med, de sätter främmande makts väl före Sveriges.
Citera
2025-06-11, 15:32
Medlem
Undersnusks avatar
Nu är det bekräftat
https://www.gp.se/nyheter/varlden/israels-ambassador-bekraftar-haft-mote-med-jimmie-akesson.6fa630b3-a99c-4a19-994a-a1fddecd732a?push= editorial&utm_source=app-push&utm_medium=referral&utm_campaign=editorial
Citera
2025-06-11, 16:04
Medlem
NoTruces avatar
Den där Ziv Nevo verkar vara en Kulman. Hårt hållen av Bibi förstås. Men bättre sent än aldrig. Gretaeffekten kanske? Hon är förvisso bara en galjonsfigur för judens nemesis, men en synnerligen irriterande sådan. Kan tänka mig att Jimmie sablade ner henne fullständigt under samtalet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in