• 5
  • 6
2025-04-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadandeBabian
Anknytningsproblematik och oförståelse till andras mänskliga behov.

En till sak: alla människor lägger inte ned samma energi på jobben. Vissa yrken är mer krävande än andra på olika sätt, som alla vet, men vissa tar verkligen inte arbetsuppgifter på allvar och belastar sina kollegor istället… Och vissa tar sina arbetsuppgifter på för stort allvar, för att ge kunder eller what ever så bra service som möjligt. Vården och förskola är väl två sådana yrken. Själv tillhör jag den andra gruppen, vilket inte är en fördel. Ofta har man ungefär samma lön ändå. Och när bonus ska ges ut så får man det, men sedan visar det sig att även någon mindre proffsig kollega (någon smitare) också har fått det…
Jag kan knappast dränera människor när jag aldrig orkar umgås med dem och om jag dränerar dem så är det problem skapat av andra människor som riktats mot mig som skulle dränera.

Jag studerar och det har du inte något med att göra.

Och människor har olika ork. Av oklar anledning så har jag i hela mitt liv mött människor som plötsligt vill umgås med mig dagligen . Som totalt isolerad har jag ändå de senaste åren fått tre stycken olika individer som varit helt oförstående för att jsg inte orkar. En månad eller två kan funka lmen slutligen måste jag börja ha vila eftersom min hjärna inte kan avgöra skillnad på att umgås dagligen med en enda vän, mot heltidsarbete och jag är en utmattad människa. Varför jag klarar av att ta hand om barm eller ha en partner är oklart men det sistnämnda har jag aldrig dagligen bredvid mig när jag har en partner.

Människors batterier är olika och det gäller även människor utan arbete. Sköt ditt eget i fortsättningen istället för att säga åt okända att skaffa arbete när du inte vet varför de inte har sådant. Hoppa inte på okända människor heller med falska påståenden om vad de dränerar för energier. Det finns Ingenting jobbigare att umgås med än en människa som anser att man är krävande. De slukar om något energi med deras negativa auror och självupptagna idé som gör sådana typer till icke stöttande

Gå och belasta någon annan om du ändå inte ska duga något till själv. För uppenbart står jag inte i kö för att att "dränera" dig eller någon annan.
Citera
2025-04-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
kan det stämma eller ljuger hon och bara orkar inte prata med mig?
Åh herregud vilken jobbig pojkvän du verkar vara.
Din flickvän har alldeles för mycket tålamod.
Du är sjukligt misstänksam, låt henne få sova och återhämta sig om hon behöver det.
Vill hon vänstra kommer hon göra det, tro mig, och du kommer inte ens märka det eftersom du är sjukligt upptagen med fullständigt idiotiskt spekulerade.
Pojkvännen från helvetet, ta tag i din självkänsla, bebis.
Citera
2025-04-15, 00:34
Medlem
6 sidor in och jag har inte sett ett ända svar med den viktigaste frågan; Hur är hon när hon är ledig?
Citera
2025-04-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
6 sidor in och jag har inte sett ett ända svar med den viktigaste frågan; Hur är hon när hon är ledig?
Hur?
Troligtvis rätt slak allmänt. Det har ju massvis redan svarat i tråden. Eller vad menar du med "hur"?
Hon verkar ju trots allt orka ge denne erbarmlige pojkvän lite uppmärksamhet och kärlek emellanåt.
Citera
2025-04-15, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag har själv jobbat 12 timmar i sträck, tre-fyra dagar i rad.
Sen fick man ett par dagar ledig för återhämtning.
Detta var i verkstadsmiljö och inte vården.
Men det är ett jobb där man rör sig hela tiden, inte sitter still.
Gjorde det när jag var ung och stark dessutom

Man vill bara äta och sen sova när man kommer hem
Svårt att vara social under dessa perioder
Ofta kommer man efter med återhämtningen
För lite tid för att varva ner och sova mellan passen
Så jag tror på henne definitivt
Jo, man orkar nog inte mycket mer än så. Och få lite tid för sig själv dessutom. Aldrig arbetat såna pass men jobbade och pluggade ett år samtidigt, fattar inte när jag sov. Nästan 200%. Brist på sömn och att ständigt ändra sov- och matvanor gör en otroligt utpumpad. Ringde någon på dörren när jag var hemma ensam några timmar blev jag livrädd och ville bara skrika "låt mig vara ifred".
Citera
2025-04-15, 09:46
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Hur?
Troligtvis rätt slak allmänt. Det har ju massvis redan svarat i tråden. Eller vad menar du med "hur"?
Hon verkar ju trots allt orka ge denne erbarmlige pojkvän lite uppmärksamhet och kärlek emellanåt.

En liten parantes. TS har i äldre trådar skrivit att hon är kvinna.
Fast det har egentligen väldigt lite med själva ämnet att göra.
Citera
2025-04-15, 11:00
Bannlyst
Jag vet inte vad lesbianer äter men kanske du kan boka bord på en restaurang och fråga om hon vill komma.

(Så har du samtidigt koll på henne!)

Spana inte in andra tjejer utan ha full fokus på henne.
Citera
2025-04-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
En liten parantes. TS har i äldre trådar skrivit att hon är kvinna.
Fast det har egentligen väldigt lite med själva ämnet att göra.
Ok 👍
Nä, lika illa oavsett.
Citera
2025-04-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Hur?
Ja det var poängen. Hen verkar konspiratorisk kring hur flickvännen är på sina arbetsdagar men om allt är bra när hon är ledig så förstår jag ännu mindre vad problemet är. Då är ju den ända logiska slutsatsen att hon verkligen är trött och inte bara - som hen verkar tro - försöker undvika henom (är det ens ett ord).

Och detta är totalt offtopic men vem styr spelchecken i browsern? Frågar för "hen" verkar inte vara ett vedertaget ord på min ände.
Senast redigerad av MDchlorian 2025-04-16 kl. 00:09.
Citera
2025-04-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
Ja det var poängen. Hen verkar konspiratorisk kring hur flickvännen är på sina arbetsdagar men om allt är bra när hon är ledig så förstår jag ännu mindre vad problemet är. Då är ju den ända logiska slutsatsen att hon verkligen är trött och inte bara - som han verkar tro - försöker undvika henom (är det ens ett ord).

Och detta är totalt offtopic men vem styr spelchecken i browsern? Frågar för "hen" verkar inte vara ett vedertaget ord på min ände.
Ok!
Nej det där hen i olika böjningar slackar lite. Snart så dyker det upp som första alternativ
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in