Citat:
Jag kan knappast dränera människor när jag aldrig orkar umgås med dem och om jag dränerar dem så är det problem skapat av andra människor som riktats mot mig som skulle dränera.
Anknytningsproblematik och oförståelse till andras mänskliga behov.
En till sak: alla människor lägger inte ned samma energi på jobben. Vissa yrken är mer krävande än andra på olika sätt, som alla vet, men vissa tar verkligen inte arbetsuppgifter på allvar och belastar sina kollegor istället… Och vissa tar sina arbetsuppgifter på för stort allvar, för att ge kunder eller what ever så bra service som möjligt. Vården och förskola är väl två sådana yrken. Själv tillhör jag den andra gruppen, vilket inte är en fördel. Ofta har man ungefär samma lön ändå. Och när bonus ska ges ut så får man det, men sedan visar det sig att även någon mindre proffsig kollega (någon smitare) också har fått det…
Är det inte du som dränerar andra (inklusive dig själv?) pga att du är besvärlig? Börja jobba så riktar du din energi på bättre saker.
En till sak: alla människor lägger inte ned samma energi på jobben. Vissa yrken är mer krävande än andra på olika sätt, som alla vet, men vissa tar verkligen inte arbetsuppgifter på allvar och belastar sina kollegor istället… Och vissa tar sina arbetsuppgifter på för stort allvar, för att ge kunder eller what ever så bra service som möjligt. Vården och förskola är väl två sådana yrken. Själv tillhör jag den andra gruppen, vilket inte är en fördel. Ofta har man ungefär samma lön ändå. Och när bonus ska ges ut så får man det, men sedan visar det sig att även någon mindre proffsig kollega (någon smitare) också har fått det…
Jag studerar och det har du inte något med att göra.
Och människor har olika ork. Av oklar anledning så har jag i hela mitt liv mött människor som plötsligt vill umgås med mig dagligen . Som totalt isolerad har jag ändå de senaste åren fått tre stycken olika individer som varit helt oförstående för att jsg inte orkar. En månad eller två kan funka lmen slutligen måste jag börja ha vila eftersom min hjärna inte kan avgöra skillnad på att umgås dagligen med en enda vän, mot heltidsarbete och jag är en utmattad människa. Varför jag klarar av att ta hand om barm eller ha en partner är oklart men det sistnämnda har jag aldrig dagligen bredvid mig när jag har en partner.
Människors batterier är olika och det gäller även människor utan arbete. Sköt ditt eget i fortsättningen istället för att säga åt okända att skaffa arbete när du inte vet varför de inte har sådant. Hoppa inte på okända människor heller med falska påståenden om vad de dränerar för energier. Det finns Ingenting jobbigare att umgås med än en människa som anser att man är krävande. De slukar om något energi med deras negativa auror och självupptagna idé som gör sådana typer till icke stöttande
Gå och belasta någon annan om du ändå inte ska duga något till själv. För uppenbart står jag inte i kö för att att "dränera" dig eller någon annan.