Igår, 10:26
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grangerillan
Ok men då har du ju ringat in problemet. Hon gillar inte att du har hårt och våldsamt sex med män då du inte heller verkar må bra efteråt. Du får väl göra som andra säger i tråden söka hjälp för det självskadebeteendet om du upplever det som ett problem.

Med erfarenheten av att jag fick min ps2:a dränkt i diskon av mitt ex 2007 så kan jag säga att din kvinna lägger ribban jävligt lågt.

Ja jag ska söka hjälp
Citera
Igår, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Ja jag ska söka hjälp

Ok, läste just de senaste posterna- då missuppfattade jag saken tidigare och nu klarnar det en aning. Jag trodde du var den dominanta parten.

1. Betyder det att du är bisexuell? Eller vill du bara bli skadad av män för att de har förmågan att utöva våld bättre än kvinnor?

2. Har detta pågått sedan tonåren alltså, i perioder?

3. Vad behöver du din flickvän till, i allt detta? Jag menar vilken funktion fyller hon i ditt liv? Vän, tröstare, hjälpare, kärlek?

Av det lilla du berättat, så kan jag garantera att du inte är född såhär, utan något traumatiskt har inträffat, även om du inte vet, eller minns vad. Eller själv förstår vad det handlar om.

Inom psykiatrin uppfattas oftast bipolaritet som två sidor av samma mynt, där den underliggande orsaken anses vara sorg. Ibland ligger det djupt ner i det undermedvetna. Vi människor är komplicerade och ditt behov av självskadebeteende är så klart något du behöver hjälp med för att ringa in. Så bra att du tar tag i det, och inte förringar vikten av att förstå dig själv, på ett djupare plan. Vad gäller skamkänslor så är professionella bra på att bemöta utan att döma. Så du kan känna dig trygg.
Citera
Igår, 13:29
Medlem
Citat:
Hänsynslös har jag väl inte sagt? Man kan väl ha hårt sex utan att vara våldsam?
Och ja, som jag skrev innan, det är jag själv som blir utsatt för våld i sexuella sammanhang. Av andra män.
Tjejen är okej med att jag träffar män men inte att det är våld inblandat, eftersom hon vet att det är ett självskadebeteende och att jag mår piss av det efteråt.
Ja då klarnar bilden en del. Mina fördomar vilseledde mig in på motsatsen.

Hoppas du kommer ur din situation.
Citera
Igår, 16:32
Medlem
Citat:
Hur mycket tar det ner? Har flickvän så vill inte bli helt avslagen.

Jag har käkat full dos länge på grund av livets lotteri. Även jag hade en rätt stark sexdrift innan så det blev faktiskt ganska skönt.

På 40 mg minskar det ordentligt men du kan ju testa dig fram. Tänk på att det tar ett tag innan just den biverkningen märks. Det är ju i grunden antidepp.
Citera
Igår, 18:05
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ok, läste just de senaste posterna- då missuppfattade jag saken tidigare och nu klarnar det en aning. Jag trodde du var den dominanta parten.

1. Betyder det att du är bisexuell? Eller vill du bara bli skadad av män för att de har förmågan att utöva våld bättre än kvinnor?

2. Har detta pågått sedan tonåren alltså, i perioder?

3. Vad behöver du din flickvän till, i allt detta? Jag menar vilken funktion fyller hon i ditt liv? Vän, tröstare, hjälpare, kärlek?

Av det lilla du berättat, så kan jag garantera att du inte är född såhär, utan något traumatiskt har inträffat, även om du inte vet, eller minns vad. Eller själv förstår vad det handlar om.

Inom psykiatrin uppfattas oftast bipolaritet som två sidor av samma mynt, där den underliggande orsaken anses vara sorg. Ibland ligger det djupt ner i det undermedvetna. Vi människor är komplicerade och ditt behov av självskadebeteende är så klart något du behöver hjälp med för att ringa in. Så bra att du tar tag i det, och inte förringar vikten av att förstå dig själv, på ett djupare plan. Vad gäller skamkänslor så är professionella bra på att bemöta utan att döma. Så du kan känna dig trygg.

1. Ja jag är bi, och i vanliga fall är jag den dominanta både med tjejer och killar. Men då är det som sagt i mina "normala" perioder och då sexet är inom normala gränser.
Det jag fastnar i när jag har mina missbruksperioder är annorlunda. Jag ligger med både tjejer och killar då också men det är med killar våldet ingår och som är den stora självskade-delen.
Det är väl iofs en form av självskada med tjejerna också eftersom jag på nåt sjukt sätt, mot min egentliga vilja, försöker pusha min flickväns gränser så att hon gör slut.
Det vill jag ju inte egentligen men...

2. Ja det har pågått enda sen tonåren. Men jag har haft flera och längre perioder då jag varit "normal".

3. Jag älskar henne helt enkelt. Hon är det bästa förhållandet jag haft och den enda jag hållt fast vid. Alla andra förhållanden har tagit slut för att jag har tröttnat på dom. Men henne tröttnar jag inte på. Tvärt om så älskar jag henne mer och mer.
Vet inte varför jag gör såhär mot henne. Jag gissar att jag bara är riktigt sjuk i huvet. Har inga andra svar.
Citera
Igår, 18:09
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Jag har käkat full dos länge på grund av livets lotteri. Även jag hade en rätt stark sexdrift innan så det blev faktiskt ganska skönt.

På 40 mg minskar det ordentligt men du kan ju testa dig fram. Tänk på att det tar ett tag innan just den biverkningen märks. Det är ju i grunden antidepp.

Jag har tänkt på att prova nån form av SSRI men är som sagt rädd att bli helt off istället. Visst man får prova sig fram men ah.. vet inte 🙁
Tycker du inte att det är tråkigt att det dragits ner så pass mycket? Är du sugen alls?
Citera
Igår, 21:30
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Ja då klarnar bilden en del. Mina fördomar vilseledde mig in på motsatsen.

Hoppas du kommer ur din situation.

Tack det hoppas jag med
Citera
Igår, 23:04
Medlem
Citat:
Jag har tänkt på att prova nån form av SSRI men är som sagt rädd att bli helt off istället. Visst man får prova sig fram men ah.. vet inte 🙁
Tycker du inte att det är tråkigt att det dragits ner så pass mycket? Är du sugen alls?

Jodå, klart jag är sugen emellanåt. Ligger på en lagom nivå.

Går ju som sagt att testa med 10 mg och stega upp men Cipramil är ju i huvudsak till för att knäcka depressioner. Lätt att glömma.
Citera
Idag, 08:20
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Jodå, klart jag är sugen emellanåt. Ligger på en lagom nivå.

Går ju som sagt att testa med 10 mg och stega upp men Cipramil är ju i huvudsak till för att knäcka depressioner. Lätt att glömma.

Ska def kolla upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in