Citat:
Ursprungligen postat av
Whatelseshouldi
Ja jag ska söka hjälp
Ok, läste just de senaste posterna- då missuppfattade jag saken tidigare och nu klarnar det en aning. Jag trodde du var den dominanta parten.
1. Betyder det att du är bisexuell? Eller vill du bara bli skadad av män för att de har förmågan att utöva våld bättre än kvinnor?
2. Har detta pågått sedan tonåren alltså, i perioder?
3. Vad behöver du din flickvän till, i allt detta? Jag menar vilken funktion fyller hon i ditt liv? Vän, tröstare, hjälpare, kärlek?
Av det lilla du berättat, så kan jag garantera att du inte är född såhär, utan något traumatiskt har inträffat, även om du inte vet, eller minns vad. Eller själv förstår vad det handlar om.
Inom psykiatrin uppfattas oftast bipolaritet som två sidor av samma mynt, där den underliggande orsaken anses vara sorg. Ibland ligger det djupt ner i det undermedvetna. Vi människor är komplicerade och ditt behov av självskadebeteende är så klart något du behöver hjälp med för att ringa in. Så bra att du tar tag i det, och inte förringar vikten av att förstå dig själv, på ett djupare plan. Vad gäller skamkänslor så är professionella bra på att bemöta utan att döma. Så du kan känna dig trygg.