• 7
  • 8
2025-04-17, 14:59
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primavera
Botox och fillers 👌

Glöm det , möjligtvis en del fikusar pysslar med sånt.
Citera
2025-04-17, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Glöm det , möjligtvis en del fikusar pysslar med sånt.

Aha… talar vi om män? I så fall säger jag nog träning, kost, ingen rökning, mindre alkohol än tidigare generationer och mer hudvård (behöver inte vara bögigt, man kommer långt på lite solkräm på sommaren och fuktkräm typ Nivea)..
Citera
2025-04-17, 18:50
Medlem
Incendios avatar
De ser inte yngre ut, men kanske upplevs så då modet ser ungefär likadant ut från 10-årsåldern upp till 60-årsåldern. Även gällande exempelvis musikkulturen(mainstream)så har generationerna flutit ihop. Fillers och liknande skit får för övrigt bara folk att se äldre och deformerade ut.
Citera
2025-04-17, 19:20
Medlem
Det har med klädmode, frisyrer osv att göra... Och även att man förväntades vara vuxen förr. Nu ska man vara "ung" så länge som möjligt.

Ps. Själv har jag åldrats väldigt mycket mellan 43 och 48. Blivit gråhårig och fått mer rynkor. Skiter i vilket dock. Jag har inga ambitioner att låtsas vara yngre än jag är. Vad får man ut av det?
Senast redigerad av Locifer 2025-04-17 kl. 19:22.
Citera
2025-04-17, 23:53
Medlem
Det är väl två saker: dels har du blivit äldre, och ju äldre man blir ju yngre ser folk ut, även de i sin egen ålder man 15 år tidigare tyckte såg så gamla ut.

Men sedan har mycket ändrats också. Vuxen- och ungdomsmodet har flutit ihop, ffa för kvinnor, vi äter hälsosammare och tränar mer, har inte alls lika fysiskt krävande jobb, röker och super mindre, osv osv osv.

Den här frågan kommer upp ibland. Mitt favoritexempel är Farbror Melker från Saltkråkan. https://saltkrakan.fandom.com/wiki/Melker_Melkersson

I den där bilden är alltså Torsten Lilliencrona 43 år gammal.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in