• 1
  • 2
2025-04-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Jag trodde det andra stycket skulle handla om att du undrar om han ljuger om hur mycket han röker för det gör han garanterat, han säger själv att han bara tänker röka en vecka och sedan sluta ett tag, ändå slutar det med två månader? Hur lyckas han med det? Man blir väldigt psykiskt beroende utav cannabis och desto mer och oftare man röker desto mer beroende blir man givetvis.

Jag rökte i 10 år och från den dagen jag kände att nu får det räcka så tog det cirka 3 år tills jag lyckades sluta röka helt och hållet, alla är givetvis olika men att han röker i två månader, pausar i tre, röker i en, pausar igen osv låter som skitsnack.

Majoriteten som röker är helt enkelt rökare, jag hade en stor "vän"skapskrets under uppväxten och 20 års åldern som bestod av rökare, alla rökte kontinuerligt, aldrig var det någon som rökte i en vecka och pausade i två månader för att sedan börja igen.

Jag går av och på och har gjort i snart 20 års tid, ibland röker jag 6 månader dagligen, ibland 2 månader dagligen etc.

Jag har inga som helst utsättningsymptom etc, känner jag efter riktigt noga kan jag nog ha en liiiiten antydan till restless legs någon dag eller två när jag "går av", givetvis saknar man lite att vara "bäng" och varva ner då jag generellt har bättre livskvalite när jag ligger "on".

Nikotin/kaffe däremot klarar jag defenitivt inte att sluta med huxflux som jag gör med cannabisen.
Citera
2025-04-16, 19:35
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsivos
Jag har en bra vän som aldrig kunnat ha en fungerande relation till hasch. Han vill kunna röka typ en vecka all in och sedan sluta i 2-3 månader och sedan röka igen i en vecka osv. Problemet är bara att för honom är det tyvärr allt eller inget som gäller. Röker han en vecka så slutar det med att han är fast i 2-3 månader istället. Han slutar iofs efter det och är fri i allt mellan 3 månader och flera år men börjar han igen så är han fast igen ett par månader även om tanken var att han skulle röka en vecka bara. Han vill kunna röka en vecka och sen sluta.

En annan fråga som jag vill veta ifall han ljuger eller inte. Han bor i lägenhet och dom har förråden en bra bit "under jorden" dvs ifrån lägenheterna och han menar att han rökt i förrådet nu i flera år (när han röker) och aldrig blivit upptäckt. Ljuger han eller kan det stämma?
Du ska inte engagera dig så mycket i andras missbruk... ta tag i ditt eget.
Citera
2025-04-16, 19:40
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ja och det var ju precis det som var frågan. Finns det något sätt han kan lyckas med det andra upplägget dvs en vecka-röka sen 3 månaders vila.

Nej det går inte med 95% sannolikhet. De 5 procenten handlar om osannolika åtgärder, som att kranarna helt plötsligt får torka när 1 vecka har gått.
Citera
2025-04-17, 15:00
Medlem
Stark-Senaps avatar
Vad var frågan TS undrade?
Vad är det som skall diskuteras?

Denna kompis röker i perioder och i andra perioder inte? OCH?
Har han skadat någon? Vad är problemet? Låt människan vara jävla cykelhjälmssvennefascister!

Tycker synd om denna man som tvingas sitta i källarförråd bara för att han röker en ört. En handling ingen annan än han själv har med att göra!

🇸🇪 > 🤮
Citera
2025-04-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
då jag generellt har bättre livskvalite när jag ligger "on".
Just detta ställer jag mig väldigt tveksam till.

Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Vad var frågan TS undrade?
Vad är det som skall diskuteras?

Denna kompis röker i perioder och i andra perioder inte? OCH?
Har han skadat någon? Vad är problemet? Låt människan vara jävla cykelhjälmssvennefascister!

Tycker synd om denna man som tvingas sitta i källarförråd bara för att han röker en ört. En handling ingen annan än han själv har med att göra!

🇸🇪 > 🤮

Nej men frågan var ifall det fanns något han kunde göra för att fp en hälsosammare relation till röka.
Citera
2025-04-17, 18:14
Medlem
Citat:
Just detta ställer jag mig väldigt tveksam till.

Ni är inte så gamla, ni använder cannabis "fel".

Det är inte en drog att "kicka" på, personligen tycker jag det är hel galet att cannabis ens placeras inom narkotika/droger.

När du rökt några år och lärt dig utnyttja dess goda sidor kommer du förstå, ruset ni upplever idag försvinner med tiden.
Citera
2025-04-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Ni är inte så gamla, ni använder cannabis "fel".

Det är inte en drog att "kicka" på, personligen tycker jag det är hel galet att cannabis ens placeras inom narkotika/droger.

När du rökt några år och lärt dig utnyttja dess goda sidor kommer du förstå, ruset ni upplever idag försvinner med tiden.

Och det är ju just det TS handlar om. Alltså hur han kan få en bra relation till weed som de riktigt erfarna rökarna har? Dvs att få det bästa av weed utan att det på något sätt påverkar hans liv? Eller jo det kommer det att göra men iaf så lite skada som möjligt.
Citera
2025-04-20, 16:29
Medlem
Rökte alltid i källaren när jag bodde hemma. Skit nice. Man röker inomhus varmt o mysigt och sen slipper de lukta i ens lägenhet. Dock viktigt med bra ventilationssystem därnere
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in