Citat:
Jag trodde det andra stycket skulle handla om att du undrar om han ljuger om hur mycket han röker för det gör han garanterat, han säger själv att han bara tänker röka en vecka och sedan sluta ett tag, ändå slutar det med två månader? Hur lyckas han med det? Man blir väldigt psykiskt beroende utav cannabis och desto mer och oftare man röker desto mer beroende blir man givetvis.
Jag rökte i 10 år och från den dagen jag kände att nu får det räcka så tog det cirka 3 år tills jag lyckades sluta röka helt och hållet, alla är givetvis olika men att han röker i två månader, pausar i tre, röker i en, pausar igen osv låter som skitsnack.
Majoriteten som röker är helt enkelt rökare, jag hade en stor "vän"skapskrets under uppväxten och 20 års åldern som bestod av rökare, alla rökte kontinuerligt, aldrig var det någon som rökte i en vecka och pausade i två månader för att sedan börja igen.
Jag rökte i 10 år och från den dagen jag kände att nu får det räcka så tog det cirka 3 år tills jag lyckades sluta röka helt och hållet, alla är givetvis olika men att han röker i två månader, pausar i tre, röker i en, pausar igen osv låter som skitsnack.
Majoriteten som röker är helt enkelt rökare, jag hade en stor "vän"skapskrets under uppväxten och 20 års åldern som bestod av rökare, alla rökte kontinuerligt, aldrig var det någon som rökte i en vecka och pausade i två månader för att sedan börja igen.
Jag går av och på och har gjort i snart 20 års tid, ibland röker jag 6 månader dagligen, ibland 2 månader dagligen etc.
Jag har inga som helst utsättningsymptom etc, känner jag efter riktigt noga kan jag nog ha en liiiiten antydan till restless legs någon dag eller två när jag "går av", givetvis saknar man lite att vara "bäng" och varva ner då jag generellt har bättre livskvalite när jag ligger "on".
Nikotin/kaffe däremot klarar jag defenitivt inte att sluta med huxflux som jag gör med cannabisen.