Nationalist som jag är tittade jag på Nibe, men de verkar inte göra så mycket inom luftvärmepumpsfacket, den enda modellen de har är Nibe Aria ag-wl10, men dess scop värde är bara 3,8 och har betyg A enbart samt den har ca 8 år på nacken.
Den som verkar ge bäst i effekt och scop värde är Panasonic VZ9SKE med 6,2.
Några nedsidor med ovanstående och varför verkar inte Nibe ha så mycket med luftvärmepumpar att göra?
Nationalist som jag är tittade jag på Nibe, men de verkar inte göra så mycket inom luftvärmepumpsfacket, den enda modellen de har är Nibe Aria ag-wl10, men dess scop värde är bara 3,8 och har betyg A enbart samt den har ca 8 år på nacken.
Den som verkar ge bäst i effekt och scop värde är Panasonic VZ9SKE med 6,2.
Några nedsidor med ovanstående och varför verkar inte Nibe ha så mycket med luftvärmepumpar att göra?
Jag satte in en luft/luft värmepump för många år sedan. Det var en IVT. Klart bra svensk pump som jag varit fullt klart nöjd med. Betänk dock att värmepumpar inte fungerar i all evighet utan kompressorn trots allt har en begränsad livslängd.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!