Citat:
Ursprungligen postat av
Zeusy
Limma fast sig på E4:an, storma tv-program och nu idag klättrat runt på Wasa-skeppet.
Hur i hela h-e kan de inbilla sig att de ska bli tagna på allvar? Vore det inte bättre att framföra sina åsikter på ett sätt där man faktiskt kan bli lyssnade på.
Jag är helt ombord på att vi behöver tänka på planetens hälsa men deras anarkistiska metoder är INTE rätt väg
De gör sig ju till fullkomligt åtlöje.
Vad är er synpunkt?
Det är inte ickevåld att ge sig på kulturellt viktiga föremål.
Det är en form av våld, ett annat ord för skadegörelse är sabotage.
Ickevåld som princip och kampform är helt förlorad på ickehinduer/buddister, det funkade ett tag på 60-80talet med Greenpeace och små protestantiska sekter av pacifister och grejs men vi är dubbelt så många på planeten sen dess och den är nu helt avkoloniserad.
Min synpunkt som du efterfrågar är att jag skulle vilja påstå att de står på en mycket luddig ideologisk grund?
De stora miljöproblemen idag är att den ickedemokratiska delen av världen släpar efter i sina konsumtionsmönster pga den korruption alternativa statsskick medför.
De alternativa statsskicken är de vi normalt befinner oss i krig med via proxy så länge jag levt dvs skurkarna i Kina och Ryssland.
Vi är beroende av deras arbetskraft och deras naturtillgångar och de vill ha våra dollar. Varför backar miljömupparna alltid fel häst i de sammanhangen t.ex. olika islamistiska/kommunistiska terroristorganisationer och inte de som snabbast kommer tvinga fram fred?
De verkar helt flexibla i sin moral tbh, allt går att relativisera i ljuset av en stundande miljökatastrof så hyperauktoritära beträffande miljön samtidigt som de är ultraliberaler och Ali självklart ska få ha tio tolvåriga fruar av olika kön.
Nej men alltså de har inte en sammanhängande världsbild, I am sorry.