Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-04-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Håller helt med!!

Vi skulle behöva en Trump i Sverige.

Idag har vi inget som till närmelevis kan kallas riktiga politiker i landet.

Symptomatiskt med övriga europa.

Det är därför det ser ut som det gör.

Håller med helt och hållet vi behöver politiker som inte är karrärspolitiker och är köpta av lobbyismen.

Fåren i Sverige tror att karriärspolitiker skulle riskera sin plats vid köttgrytan för att göra det rätt.
Citera
2025-04-18, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draken-yahweh
Jag har svårt att sluta följa direktsändningen via sociala medier av avvecklingen av demokratin och de medborgerliga rättigheterna i USA. Ni som sympatiserar med SD eller dylikt, va tänker ni om utvecklingen i USA efter att Trump & Co tog över? Är detta vad ni önskar ska hända i Sverige?

Jag har aldrig begripit varför Sverige sett USA som ett föregångsland. Det är så mycket i USA (och alltid varit) som inte fungerat speciellt bra.

I praktiken är nog det enda man varit lite avundsjuk på är hur lätt det varit att finansiera företagsutvecklingen i USA, resten vet jag inte om det är värt det.
Citera
2025-04-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Det är väldigt enkelt att skilja turister från illegalt invandrade och de som mha bedrägeri skaffat sig PUT eller/och medborgarskap på falska grunder mha aktivistiska myndigheter.

Visa reglerna är väldigt tydliga, de innehas av personer som ej slängt sitt pass, det är tidsbestämt från inträdet in i EU.
Att illegalt invandra helt utan giltiga skäl samt slängt sitt pass är så uppenbart fel och mot gällande lagar att det bara är trams att låtsas som annat, som våra politiker, rättsystem och myndigheter gör. Dessa ska ej tillåtas vistelse bland svenska foket över huvud taget, tills de åkt hem.

Man skulle inte ens behöva sköta deras hemskickande, man kunde bara bygga koncentrationsläger för illegala, där de tvingas vistas så långe de inte frivilligt väljer att åka hem .

Ok, detta är sånt jag undrat över. I USA har de ju outsourcat koncentrationslägret, men jag har varit förvånad över hur snabbt det blev möjligt att göra detta.
Citera
2025-04-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Avveckling av demokratin? Vilken planet bor du på?

Det snarare EU som avvecklar demokratin där man tar bort rösträtt för länder som inte röstar ”rätt”? Fick du rösta om Nato?

Yttrandefrihet existerar inte i EU eller Sverige i stor utsträckning kontra USA.

Du är ett får!

När det införs lagar för att färre personer ska få rösta, regeringen inte respekterar grundlagen och ifrågasätter maktdelningsprincipen så menar jag att man avvecklar demokratin.

Jag har också svårt att se det som yttrandefrihet när offentligt anställdas åsikter regleras, ord förbjuds, och statschefen tycker att det borde va förbjudet för media att kritisera honom.

Den senaste tidens utveckling har visat tydligt precis hur problematiskt NATO-medlemskapet va. Jag håller med om att det va en skandal hur det beslutades.

Bää!
Citera
2025-04-18, 15:31
Medlem
Citat:
Håller helt med!!

Vi skulle behöva en Trump i Sverige.

Idag har vi inget som till närmelevis kan kallas riktiga politiker i landet.

Symptomatiskt med övriga europa.

Det är därför det ser ut som det gör.

Jag har en massa kritik mot det nuvarande politiska systemet och dess politiker.
Vilka aspekter av Trump är det som du vill se hos politiker här?
Ska de va oligarker som utnyttjar sina positioner för att bli ännu rikare?
Eller ska de va okunniga och korkade?
Eller lätta att manipulera?
Eller fåfänga och ombytliga?
Eller emotionellt störda narcissister?
Citera
2025-04-18, 15:45
Medlem
Citat:
Trump diskuterar inte med EU. Han är ingen typisk europeisk lat politiker som tycker det är "bekvämast" att låta Bryssel föra talan.
Han skriver avtal med respektive land.

EU är så kåta på idén om ett federalt Europa att de tror vi redan är i det stadiet. Men än så länge är vi fortfarande suveräna länder, inte delstater. Det är bra att Trump markerar enligt detta faktum genom att förhandla med enskilda länder. Von Der Leyen och andra ofolkvalda federalister har ingenting med vårt lands styre att göra.
Citera
2025-04-18, 17:11
Medlem
Citat:
Jag har en massa kritik mot det nuvarande politiska systemet och dess politiker.
Vilka aspekter av Trump är det som du vill se hos politiker här?
Ska de va oligarker som utnyttjar sina positioner för att bli ännu rikare?
Eller ska de va okunniga och korkade?
Eller lätta att manipulera?
Eller fåfänga och ombytliga?
Eller emotionellt störda narcissister?
De du räknar upp är ju just sådana vi har idag i riksdagen! Läser du inte nyheter?
Citera
2025-04-18, 18:01
Citat:
Jag har svårt att sluta följa direktsändningen via sociala medier av avvecklingen av demokratin och de medborgerliga rättigheterna i USA. Ni som sympatiserar med SD eller dylikt, va tänker ni om utvecklingen i USA efter att Trump & Co tog över? Är detta vad ni önskar ska hända i Sverige?

Hade varit en dröm. Skicka all opposition mot Tidö till stenhårda arbetsläger i norr.

Bygg om Northvolt till ett maximum-säkerhetsfängelse med El Salvador som förebild. Anställ arbetskraftsinvandrarna som lurats till Northvolt som vaktstyrka.

Kör stenhårt.
Citera
2025-04-18, 18:14
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Det vore bra om Sverige följer i USA:s fotspår i tillämpliga delar. Trump/Musk har på kort tid:

· stärkt yttrandefriheten och mer eller mindre tvingat tech att dra tillbaka vänsterliberal censur
· avvecklat affirmative action och annan kvotering till förmån för meritokrati
· satt press på vänsterliberala universitet att avveckla woke om man vill ha fortsatta bidrag
· infört färgblind meritokratisk antagning till institutioner
· iscensatt storstädning av slöseriet i den federala budgeten (DOGE)
· lagt ned den statliga propagandan (som är förbjuden i USA men riktad utomlands, VoA, RFA med flera)
· lagt ned bistånd i USAid som mest går till korrupta regimer och satsningar på vänsterliberal woke
· initierat en process för att ta itu med den amerikanska ohälsan, skräpmaten och jordbrukssubventionerna (RFK)
· satt press på UK och EU att införa yttrandefrihet

Däremot kan Sverige och EU inte längre vara vasaller och gå imperiets ärenden, exempelvis i att angripa Kina för USA:s räkning. Vi kan inte heller stödja en protektionistisk och merkantilistisk ordning, utan måste stå för frihandel. Vi kan inte godta amerikansk expansion till Grönland eller Kanada.
Exakt. Bort med woke, men behåll frihandel. Ökad frihet, minskad identitetspolitik. Merkantilism är bevisat dåligt, frihandel bevisat bra.
Citera
2025-04-19, 09:17
Medlem
Citat:
De du räknar upp är ju just sådana vi har idag i riksdagen! Läser du inte nyheter?

Jamen varför behöver då Europa/Sverige en Trump? Om vi redan har precis samma?
Eller är det det tvångsmässiga ljugandet som saknas?
Eller är problemet att ingen svensk politiker menar att den ska bli nästa kung?
Eller har svenska politiker för hög personlig moral?
Senast redigerad av draken-yahweh 2025-04-19 kl. 09:20.
Citera
2025-04-19, 15:42
Medlem
Citat:
Jamen varför behöver då Europa/Sverige en Trump? Om vi redan har precis samma?
Eller är det det tvångsmässiga ljugandet som saknas?
Eller är problemet att ingen svensk politiker menar att den ska bli nästa kung?
Eller har svenska politiker för hög personlig moral?
Det är just en Trump vi behöver för att få ordning på det fallande landet Sverige.

Även befolkningen måste vakna upp ur koman där de likt blinda får tror på precis vad som helst.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in