Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-04-20, 09:25
Medlem
TedGaandies avatar
Satt i en vinkel där jag visste att läraren inte kunde se det. Så la boken ner på golvet och sedan bläddrade jag med fötterna.
Citera
2025-04-20, 09:27
Medlem
Rashygiens avatar
Våran SO-lärare var så lat att hon körde samma färdiga prov i alla ämnen för varje årskull, hon kastade bara om ordningen på frågorna. Min kompis tre år äldre syster var en riktig plugghäst och hade fått betyget Mvg i alla ämnen. Hon hade i byrålådan på sitt rum, prydligt i en mapp sparat alla sina gamla prov med guldstjärna och plus i kanten. Det gick rätt bra för vårat kompisgäng i alla samhällsorienterande ämnen
Citera
2025-04-20, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag fuskade med jämna mellanrum. Exempelvis med bokrecensioner där man skulle ha läst en bok och lämna in en sammanfattning. Läste aldrig boken utan kollade upp på nätet på fördigs sammanfattningar och skrev om de.

En annan gång hade jag och snokat i mattelärarens pärmar. Hittade då olika prov utefter årskurs. Tog de provet som var aktuella för mig, kopierade och gjorde uppgifterna hemma. Fick alla rätt på provet.

Hur fuskade ni I skolan?
Lät min tvillingbror ta geografi proven, då jag suger på geografi.
Citera
2025-04-20, 10:05
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag fuskade med jämna mellanrum. Exempelvis med bokrecensioner där man skulle ha läst en bok och lämna in en sammanfattning. Läste aldrig boken utan kollade upp på nätet på fördigs sammanfattningar och skrev om de.

En annan gång hade jag och snokat i mattelärarens pärmar. Hittade då olika prov utefter årskurs. Tog de provet som var aktuella för mig, kopierade och gjorde uppgifterna hemma. Fick alla rätt på provet.

Hur fuskade ni I skolan?

Jag fuskade inte så mycket. Orsaken var att det fanns inte möjligheten.
Lärarna delade aldrig ut små-tentor man kunde träna på.

När man gick högre upp i skolvärden...då fick man prov för att träna på dagen innan. Proven var ungefär lika. Så då klarade man kurserna...bara för att man pluggande prov kvällen innan.

Så fusk...ja. Men tillåtet och uppmanades.
Citera
2025-04-21, 22:06
Medlem
Har väl hänt att man smet ut på muggen under ett jobbigt NO-prov och passade på att läsa den där lilla lappen som låg fint ihopvikt i fickan
Citera
2025-04-21, 22:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag skulle säga att man SKA fuska i skolan. Det spelar ändå ingen roll. Vill man ändå inte lära sig och ändå ha ett bra betyg, så är fusk ett alternativ.

Dessutom är skola bara ett test. Ingen kunskapskälla.
Citera
2025-05-01, 11:37
Medlem
Muppetys avatar
I fyran hade jag o en kompis skrivit exakt samma fel på ett engelska-prov, så läraren blev misstänksam. På nästa prov viftade kompisen lite, o jag skulle hjälpa honom o skrev svaret på sidan av bänken, men så hör man plötsligt:
-Aha! Det är så det går till!

Sen fick vi inte sitta bredvid varandra på proven längre...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in