Citat:
Ursprungligen postat av
Timothy.McVeigh
Det finns naturligtvis ingen specifik vänstermänniska, bara individer med olika åsikter, ibland åsikter som motsäger varandra.
Det är du som delar in människor i olika grupper, likt du gjorde när du antyder att alla vänstermänniskor har samma negativa egenskaper.
Jag lägger ingen moral i det, jag förklarar hur de beter sig och hur de ser på världen. Det är rätt så konsekvent när det gäller politiska frågor. Desto mer vänster, desto mer uttalat.
De delar upp människor i två motstående kollektiv där det ena är förtryckare och det andra förtryckta utifrån kollektivens ekonomi, klass. Sedan står de på de förtryckas sida mot förtryckarna. Proletärer mot kapitalister.
Målet är att avskaffa skillnaderna, orättvisorna och skapa jämställdhet. Det ska ske genom att utrota den förtryckande klassen som man hatar. Som antirasister angriper man ilsket vita privilegier, fast man är vita själva. Som feminister angriper man män, fast man är män själva. Man ska avskaffa de ekonomiska skillnaderna mellan kollektiven. Andra män och andra vita ska stå tillbaka, inte de själva.
Som antirasister kallar man andra nazister, som Palestinaaktivister står man på samma sida som de som vill utrota judar.
Det som driver dem är utopin om den absoluta jämställdheten. Jag brukar säga att de mest extrema vänstermänniskor kan se ett barn som lider, men istället för att tänka, hur man ska hjälpa det, tänker man, varför lider bara barnet och inte alla andra. Målet är alltid att alla ska ha det exakt likadant. Man har ingen nivå, lider alla är alla jämställda och man har nått sin utopi.