• 3
  • 4
Igår, 03:33
Medlem
IceEyess avatar
Det strsta problemet r antagligen att folk kommer att rita dit ett "K" framfr namnet p brevldan osv.
Citera
Igår, 07:38
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970

Du verkar kunnig inom omrdet. Om jag vill byta till tv spansk efternamn eller tv nybildade spanska efternamn, s sger skatteverket regler emot mig eller har jag fel.?

Klla:
https://www.skatteverket.se/privat/f...800020669.html
Vilken del av din kllangivelse r det du syftar?
Citera
Igår, 07:50
Medlem
Frgan r om man fr ha namn med en eller till och med noll bokstver. Tillter skatteverket att man inte har ngot efternamn till exempel. Det tycker jag r en intressant frga.
Citera
Igår, 08:12
Medlem
Citat:

Du verkar kunnig inom omrdet. Om jag vill byta till tv spansk efternamn eller tv nybildade spanska efternamn, s sger skatteverket regler emot mig eller har jag fel.?

Klla:

Lste du detta?

Citat:
En nyhet i personnamnlagen r att du kan ta ett dubbelt efternamn. Ett dubbelt efternamn fr bara best av tv enkla efternamn och kan inte kombineras med ett mellannamn.

Bda namnen syns i offentliga sammanhang
Bda namnen rknas som ditt officiella efternamn. Det innebr att bda namnen kommer att synas hos myndigheter och andra organisationer som hmtar information frn folkbokfringen. Det gller oavsett om du har ett dubbelt efternamn eller om du har ett mellannamn och efternamn.

Du kan vlja ordning och om du vill ha bindestreck mellan namnen
Det r mjligt att ha ett bindestreck mellan namnen i det dubbla efternamnet. Du kan lgga till eller ta bort ett bindestreck om du vill. Du kan ocks ndra ordningsfljden mellan namnen. Dessa ndringar r avgiftsfria.
Citera
Idag, 08:29
Medlem
Citat:

Klla:
Str att det inte fr vara alltfr likt ett knt namn. Om du hittar p ett helt nybildat namn, kan det vara spanskt?
Citera
Idag, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Robert Broberg hette "Zero" i mellannamn och det var ok i registren d.
Troligtvis hette han Zero i frnamn.
Citera
Idag, 09:46
Medlem
svensson1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Vilken del av din kllangivelse r det du syftar?

generellt, gr det ens?
Exempelvis detta spanska efternamn "Pedrollo i Molina"?
Citera
Idag, 10:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Troligtvis hette han Zero i frnamn.

Du har naturligtvis helt rtt. Jag trodde att ett mellannamn var frnamn som man inte anvnde till vardags, men har nu lrt mig ngot.

Tack fr att du ppekade det.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in