• 1
  • 2
2025-04-21, 14:36
Medlem
Tranquility Bass avatar
Vi har väl fritt skolval så det är väl bara att välja den skola man tycker är bra? Ibland kan man faktiskt behöva göra något själv också.
Citera
2025-04-21, 14:55
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Det är viktigt att vi har svensk kultur i sverige, för i Sverige ska det råda svensk kultur eftersom Sverige har de kåtaste och finaste tjejerna, men hur gör vi för att bevara svensk kultur i Sverige? Om det går negrer och araber i svenska skolor så kan det bli neger och arabkultur i Sverige, vi vill inte ha det som USA med kriminella invandrare i glesbygden! T o m invandrare med viss invandrarbakgrund kan vara ett problem, om de inte jobbar och sitter på gruppboende och kostar svenska skattebetalare pengar.

Att diskutera:
Hur bevarar vi svensk kultur i svenska skolor?

Dziwne, bra att du slutar posta om gruppmupp hela tiden.
Det skall finnas Svensk kultur i Sverige, för att Sverige inte är ett dåligt land. Sedan har vi olika åsikter om vem som bör bo här, alla kan bo här bara kulturen inte ändras, svenskt är fint.

Om man vill ha jugge eller polskt som du brukar säga så finns faktiskt andra länder också.

Du får ha min avatar. =)

// IDI Amin
Citera
2025-04-21, 16:32
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radaris
Jag har inget emot invandrare, är själv en.

Svenskt är etniskt svenska skandinaviska nordbor, vilket jag inte är trots att jag är född här.

Är du född här så är du inte invandrad = Ingen invandrare.
Citera
Idag, 05:05
Medlem
Incendios avatar
Man räddar det genom massiv tvingande återvandring.
Citera
Idag, 06:21
Medlem
Problemet är att den svenska identiteten raderas ut då mycket av den i ett socialt sammanhang är beroende av våra institutioner som nu genomgår en radikal förändring. Du stöter på blattar i sjukvården, partier, skolan, i mindre utsträckning i polisen och försvaret, men även det lär ändras.

Blattarna i sin tur håller upp sin kultur och identitet inom familj, klan, etnicitet och ideologi i den egna förorten. Samtidigt gör S, C, V och Mp allt vad de kan för att utrota den svenska kulturen. Effekten av detta ser vi hos arbetarklassbarn som bor i förortsområden som tar till sig språk, beteende och kriminalitet från blattarna.

Börjar man blanda svenska barn och blatteungar i en skola så riskerar även de svenska barnen att bli ett mischmasch av skräpkultur a la New York, vilket förmodligen också är vad både S och M vill. Egna skolor är den enda räddningen, MEN med S:s planer på tvångsintegration efter valet -26 så ska nationen mördas. Jag hoppas ni har satt era barn i en bra skola, för efter -26 kan det gå illa.
Citera
Idag, 07:20
Medlem
Adam211s avatar
Staten måste ställa mycket mycket högre krav på nya och gamla invandrare. Dom som har bott här länge och fortfarande inte kan prata svenska borde utvisas, kriminell eller inte. Höja kraven för uppehållstillstånd, Språktester varannan månad, självförsörjande inom 6 månader.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in