Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Det är klart att ägglossning påverkar. Men inte så att jag någonsin gått runt och tittat på främmande män på det sättet som beskrivs. Det är i sådana fall när jag är tillsammans med någon. Då kan jag höra hormonerna skrika exta mycket när det är ägglossning.
Annat som påverkar är välmåendet i allmänhet. Mår man inte bra så är man inte så sugen. Ganska självklart faktiskt och jag tror inte att det är så könsbundet.
I övrigt är det något skumt med snubbar som går runt och tror att de blir spanade på med "kåta blickar". Det händer typ inte.
Ibland händer det att man läser in något i en kvinnas blick. Men då är det egentligen bara att ta ett steg tillbaka och inse att man förmodligen finner kvinnan attraktiv och det rör sig om "Confirmation bias", man ser det man vill se.
Hade en kvinnlig kollega som mina manliga kollegor påpekade alltid var gladare runt mig än de och de hävdade givetvis att hon måste vara intresserad av mig. Jag försökte förklara att hon bara är sådan och känner sig bekväm att vara glad och "bubblig" runt mig eftersom att jag inte tolkar det som något annat och respekterade hennes förhållande. Hon var inte singel men det brydde sig många inte om på den platsen. De var övertygad att hon var sugen på mig för tanken på att hon höll tillbaka runt dem var väl inte lika rolig.