2022-10-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Hur var dem jämfört med diazepam?
1mg lorazepam ska motsvara 10mg diazepam, tycker du det stämmer?
Jag känner ju inte av varken 1mg lorazepam eller 10mg diazepam dessvärre. Var även svårt få ner min puls men bägge sorterna hjälpte dock till med det. Men kan inte beskriva känslan kroppen fick då jag förmodligen byggt upp en tolerans och känns inte som den sjunker speciellt snabbt. Har ju tryck 350mg diazepam med alkohol så det sätter väl sina spår. Vet dock hur 2.5mg diazepam var första gången - jäkla känsla.

Så dessvärre (med en lång novell ovan) kan jag inte hjälpa dig mycket mer än så. Litet förtydligande, de gav ungefär samma hjälp mot pulsen och det ska ju vara ungefär den ration mellan de olika för "samma mängd". Sen fungerar ju bensodiazepiner väldigt olika från person till person.
Citera
2022-10-19, 02:33
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Ni som testat någon eller några av de andra än hemofarms* (Temesta, Ativan m.m) lorazepam, svider dom under tungan? Blir nästan krokodilhud under tungan när man låtit några ligga där. Är det nåt i bindemedlet eller känns lorazepam alltid så? Om så är fallet måste det väl tyda på en något högre löslighet, eller? All annan benso svider inte under tungan men det gör denna och gör köttet strävt, som om man haft en snus där!

För övrigt riktigt nöjd när kranen kompenserar hela 50% av totalen. =)

*Till mod: Det är ett märke, ingen shop!
Svider kan jag inte säga. Men ibland får jag en underlig känsla i munnen, vilket jag tror delvis är effekten i hjärnan ... förändrar sinnesintryck på ett svårt att beskriva sätt. Saker överlag får en konstig textur.
Vattenlöslig benzo.
Citera
2022-10-22, 19:40
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Jag känner ju inte av varken 1mg lorazepam eller 10mg diazepam dessvärre. .

Ok , tycker du 20mg lorazepam motsvarar 200mg diazepam 🤣😂?
Citera
2022-10-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Ok , tycker du 20mg lorazepam motsvarar 200mg diazepam 🤣😂?
Jag tycker nog ingenting då jag bara ätit lorazepam en gång (period). Jag vet inte ens ifall man kan räkna rakt av på det sättet heller som många gör. Men istället för 10mg diazepam fick jag 1mg lorazepam (om jag inte minns helfel dvs).

Annars har jag tryckt i mig 350mg diazepam och tre liter rödtjut en kväll. Fråga mig inte hur det var då jag inte vet
Citera
2022-10-29, 11:22
Medlem
LeChapos avatar
Får några st av en vän idag, det var längesen...
Funkar riktigt bra med en joint kan jag säga!
Citera
2022-10-29, 19:47
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeChapo
Får några st av en vän idag, det var längesen...
Funkar riktigt bra med en joint kan jag säga!

Ursäkta igen, men jag glömde att ladda upp bilden

https://anonymfile.com/49lor/foto-noexif-1.jpg
Tog 3st redan.

Mvh!!
Citera
2023-01-03, 00:07
Medlem
Airwave92s avatar
Hade man vågat ta 1mg lorazepam och sen dra ut på krogen för att känna sig lite mer avslappnad och ta några öl på det? Eller kommer man däcka eller göra helskumma grejer?
Citera
2023-01-16, 20:58
Medlem
Jag har inte käkat många Temesta då jag inte blir så påverkad som jag önskar på benz.
Jag minns när jag köpte varor på plattan precis innan 90-talet var över hur många sa temesta är det bästa!
Jag förstår först nu varför jonkarna sa så. Jag tänkte när jag skulle ta oxycontin att dom kanske menade att dom boostade opiater. Så jag testade att blanda och jag tyckte för första gången att Temesta var något att lägga $ på.
Men jag är inte säker då jag inte hade tagit benz på några dagar.
Är det någon som vet bättre än jag här så skulle svar uppskattas!
Citera
2023-02-23, 09:57
Medlem
KringExs avatar
Temesta är den enda bensodiazepinen jag blir trött av, även vid låga doser. Jag tyckte att ruset påminde om tröttheten man får av Mirtazepin. Nej fyfan, jag äter mycket hellre Sobril
Citera
2023-03-28, 23:32
Medlem
Zigarettens avatar
Känner mig jävligt lustig på svenska lorazepam 1mg, de har sederande effekt och lindrar ångest bra men det är nog enda benson som jag någonsin har börjat må illa utav.
Det lustiga är att jag har fått tag i lorazepam 2.5: or som förmodligen är utländska som inte känns alls likadant som de svenska, vet inte om de är bankade med något annat men annorlunda känns de i allafall. Slipper illamåendet och allt det där.
Citera
2023-03-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigaretten
Känner mig jävligt lustig på svenska lorazepam 1mg, de har sederande effekt och lindrar ångest bra men det är nog enda benson som jag någonsin har börjat må illa utav.
Det lustiga är att jag har fått tag i lorazepam 2.5: or som förmodligen är utländska som inte känns alls likadant som de svenska, vet inte om de är bankade med något annat men annorlunda känns de i allafall. Slipper illamåendet och allt det där.
Garanterat fejkpressade tabletter och vissa personer blir illamående av just Lorazepam av någon konstig anledning.
Citera
2023-04-04, 09:40
Bannlyst
Kan inte förstå varför man inte avregistrerar denna när man har stess, xanor och ikto som bör räcka för alla möjliga ändamål. Ativan påminner om bensos "lyrica och tram" med det menar jag den verkar slå olika för alla, medans de andra tre ungefär fungerar lika och kan ses som stabila medel.

Temesta känns för mig som en starkare imovane med längre verkningstid. Alltså en insomningstablett. Sen vet jag att den är grymt beroendeframkallade, kanske to.m mer "ond" än xanor. Ser verkligen inget positivt med den.
Senast redigerad av kukpasta 2023-04-04 kl. 09:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in