Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
  • 7
  • 8
2009-09-21, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Klart att rkheroin r beroendeframkallande, det jag skrev parodiserade gatumyten frn det sena 90-talet d det faktiskt fanns folk som trodde att rkheroin inte var vanebildande... Aftonbladet skrev en hel artikelserie om "det nya rkheroinet" som slog missbrukar vrlden med hpnad... "Mnga missbrukare tror att rkheroin inte r beroendeframkallande men mnga har redan gtt ver till att injicera" och liknade saker stod det...
Kul, och ironiskt, med tanke p att heroin under slutet av 1890-talet marknadsfrdes som ett icke-beroendeframkallande alternativ till morfinet (som ftt dligt rykte p grund av att mnga fastnat, blivit morfinister).

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia:Heroin
From 1898 through to 1910 diacetylmorphine was marketed under the name heroin as a non-addictive morphine substitute and cough suppressant. Bayer marketed heroin as a cure for morphine addiction before it was discovered that it rapidly metabolizes into morphine. As such, heroin is essentially a quicker acting form of morphine. The company was embarrassed by the new finding, which became a historic blunder for Bayer.
Citera
2009-09-21, 08:16
Medlem
petters avatar
Klart brunt r beroendeframkallande ja.. Hr p vstkusten finns det bara brunt, det har lite att gra med vem som kper in partierna. Sen nr man vl byggt upp ett beroende s verkar det bruna nstan vara mer elakt n vitt. Brjar man sedan trycka det i venen s krvs det askorbinsyra eller citronsyra fr att lsa upp det basiska bruna heroinet, och syra r inte snllt mot venerna. Inte s roligt att vara p sjukhus senare nr personalen fr tillbringa timmar med att leta vener. Jag testade drabb frsta gngen r 2000, frst nu har jag ftt ngorlunda ordning p mitt liv. Kan tala om att det sista man ska gra r att ta ett trkigt jobb i t.ex fordonsindustrin. Tillbringade rasterna med att springa p toa och ta en snabb fix bara fr att st ut med det trkiga arbetet.
Citera
2009-09-21, 12:23
Medlem
Rahmuss avatar
Det r trevligt att se en rapport p heroin. Det r inte varje dag dom ploppar upp. Jag fr intrycket att den allmnna uppfattningen av heroinets effekt r ganska verskattad. Tack fr en vlskriven rapport, det var mycket trevlig lsning. Jag hoppas att du fortstter att rapportera om dina ventyr i narkotikans vrld.
Citera
2009-09-21, 12:52
Medlem
Moakers avatar
Jvligt bra skrivet. Sitter i skolan och har sjukt trkit.. och hittade denna under bara trd. Lika vl skrivet som vanligt. Man blir ju nstan lite "upphetsad" ...

Tack fr den intressanta trden!!

mvh MaK
Citera
2009-09-23, 23:22
Medlem
Hller med alla, riktigt trevlig lsning!

Testat hasch nn gng och dricker alkohol, men detta lt fanimej intressant allts. Skulle va soft o testa innan man dr iaf.
Citera
2009-09-24, 15:44
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rahmus
Det r trevligt att se en rapport p heroin. Det r inte varje dag dom ploppar upp. Jag fr intrycket att den allmnna uppfattningen av heroinets effekt r ganska verskattad. Tack fr en vlskriven rapport, det var mycket trevlig lsning. Jag hoppas att du fortstter att rapportera om dina ventyr i narkotikans vrld.
Det hela beror frsts mycket p vad det r frgan om fr dos... En medelstor dos fr mnga att bli livliga och energiska medan en stor dos ofta gr att anvndaren bara sitter och "noddar" och r fullkomligt njd med att rkna prickarna i taket...

Annars r ju heroin en tung opioid precis som t.ex. metadon och morfin, och ja, man kan nog sga att H r verskattat med tanke p att mnga ser det som ond, brd dd som liksom hjer sig ver mngden bland andra ddliga droger...

Inte fr att jag provat heroin eller ngot annat olagligt, frfattaren till denna tripprapport dog faktiskt av en heroinverdos och jag har bar ftt ta ver kontot... =)
Citera
2009-09-24, 16:00
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Inte fr att jag provat heroin eller ngot annat olagligt, frfattaren till denna tripprapport dog faktiskt av en heroinverdos och jag har bar ftt ta ver kontot... =)
Frfattaren till rapporten? r det inte du? Nemesis1? Eller r det bara en annan som sitter skriver?
Citera
2009-09-24, 16:24
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Frfattaren till rapporten? r det inte du? Nemesis1? Eller r det bara en annan som sitter skriver?
Jag r ju en person som aldrig skulle kunna bryta mot lagen... Personen som skrev tripprapporten brt ju mot lagen... Allts kan det inte vara jag som har skrivit den... ;D
Citera
2012-01-29, 20:03
Medlem
Jag SKA prova nn gng...men bor lite offside
Ingen som kan erbjuda lite hjlp pma
Citera
2012-01-30, 12:19
Medlem
Moments avatar
Bra rapport du r mycket sparsam eventuellt "smart" med dina droger brukar dom frsiktigt.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in