Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-28, 01:07
Medlem
Folketstempels avatar
Jag tnker att tex Paolo Roberto som r krnikr och kollega med trippelmrdaren, de mste ven vara psykopater som inte kan se ett problem med det.
Citera
2023-05-04, 15:32
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zibpka
Kan nn frklara varfr den hr mnniskan r frislppt efter att ha fimpan 3 st mnniskor medans tex hyresvrden frn helvetet Kjell ke Johansson ddar 1 mnniska och r fortfarande inlst? Fr inte ihop det svenska straffsystemet

Inte jag heller. Flink fick ju ynkliga 20 r fr att ha fimpat 7 mnniskor.

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Ja han lr ju duperat nn , fr efter att R i flera r ftt omdmet narcissistisk personlighetsstrning med stor terfallsrisk och farlig - manipulativ - fick han pltsligt nn annan ett mildare omdme baserat p att han var duktig och pluggade och hade kontakter p utsidan. Mrkligt.

En personlighetsstrning frsvinner inte. Och faktum r att R mrdat. Med stor sannolikhet mer n vid ett tillflle.

Tnkte p exakt samma sak. I frsta artikeln nedan (tyvrr betalvgg men gr lsa lite) nekades han fler permissioner 2004, dr man ocks nmner att han har en nsta obotlig strning som leder till att begr grova vldsbrott igen. Vad var strningen?

1. https://www.sydsvenskan.se/2004-07-1...r-permissioner

I den hr andra artikeln anskte han om tidsbestmt redan 2014, men nekades pga, som du sger, duperat ngon, i det hr fallet rttsmedicinalverket, som ocks bedmde att han bland annat r manipulativ och spelar ett dubbelspel

2. https://www.expressen.se/kvallsposte...tt-dubbelspel/

ckligt och hemskt att han och Flink och alla mrdare r ute eller ngon kommer slutligen bli frigivna
Citera
2023-05-04, 16:25
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Inte jag heller. Flink fick ju ynkliga 20 r fr att ha fimpat 7 mnniskor.

Tnkte p exakt samma sak. I frsta artikeln nedan (tyvrr betalvgg men gr lsa lite) nekades han fler permissioner 2004, dr man ocks nmner att han har en nsta obotlig strning som leder till att begr grova vldsbrott igen. Vad var strningen?

1. https://www.sydsvenskan.se/2004-07-1...r-permissioner

I den hr andra artikeln anskte han om tidsbestmt redan 2014, men nekades pga, som du sger, duperat ngon, i det hr fallet rttsmedicinalverket, som ocks bedmde att han bland annat r manipulativ och spelar ett dubbelspel

2. https://www.expressen.se/kvallsposte...tt-dubbelspel/

ckligt och hemskt att han och Flink och alla mrdare r ute eller ngon kommer slutligen bli frigivna

Blir fel att stta Flink och denna psykopaten i samma fack.
Citera
2023-05-04, 19:56
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Blir fel att stta Flink och denna psykopaten i samma fack.

Menade mer, att det r galet rttssystem och kriminalvrd, dr flertalsmrdare fr alldeles fr milda, korta straff. Men frstr ditt resonemang, upprinnelsen till morden hos psykopaten Ricard Nilsson var annorlunda n Flinks, som, enligt mig, ocks torde ha drag av psykopati, varfr han fortsatte skjutmrda, efter frsta offret fll, och dessutom siktade p helt oskyldiga mnniskor, som inte hade ngot med orsaken till hans grning att gra verhuvudtaget
Citera
2023-05-04, 23:48
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Menade mer, att det r galet rttssystem och kriminalvrd, dr flertalsmrdare fr alldeles fr milda, korta straff. Men frstr ditt resonemang, upprinnelsen till morden hos psykopaten Ricard Nilsson var annorlunda n Flinks, som, enligt mig, ocks torde ha drag av psykopati, varfr han fortsatte skjutmrda, efter frsta offret fll, och dessutom siktade p helt oskyldiga mnniskor, som inte hade ngot med orsaken till hans grning att gra verhuvudtaget

Jag hller helt med dig i detta.
Citera
2023-05-19, 15:56
Medlem
Kantarell1423s avatar
Finns det ngon Fup eller Dom som ngon kan dela med sig av?
Citera
2023-06-16, 13:54
Medlem
Tycker verkligen inte Ricard Nilsson ska f komma ut och leva ett vanligt liv. Han har mrdat 4 personer, snackar som en cklig trevlig psykopat. Ltsas vara frisk och en fin kille som gjort ngot hemskt.
Han har frbrukat sin rtt till frihet. Sjukt Hur svenskt rttsyqstem ser ut. Man kan mrda flera mnniskor, sitta i fngelse i 20 r och sen komma ut och g runt och flina mot folk och leka vanlig mnniska!!
Citera
2023-06-16, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vem som helst kan utbilda sig i Sverige om man inte har ett jobb. Om du bor och ter gratis som han gjorde i 20 r i fngelse kan vilken idiot som helst f flera utbildningar. 20 r fr tre mord lter vldigt lite. Det br vara minst 10 r per mord, inklusive straffrabatten.

Hller med. Sitter och skryter om sina utbildningar. Haha han har ftt allt serverat. Mat, boende.
Han kommer aldrig frst hur en vanlig hederlig mnniska fr pussla med sitt liv fr att klara en utbildning.
Livstids fngelse och aldrig komma ut!!
Han r en mrdare och kommer alltid vara det!!
Citera
2023-06-16, 23:49
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zol
Hller med. Sitter och skryter om sina utbildningar. Haha han har ftt allt serverat. Mat, boende.
Han kommer aldrig frst hur en vanlig hederlig mnniska fr pussla med sitt liv fr att klara en utbildning.
Livstids fngelse och aldrig komma ut!!
Han r en mrdare och kommer alltid vara det!!
Sger nt om Sverige att dmda mrdare sitter och lyx-studerar p fngelser utan att tvingas jobba fr maten. Tre utbildninger?wtf-lter som en pinsam urskt fr att slippa andra groml i fngelset. Vilket jvla cuck-land frutom Sverige tillter snt?
Citera
2023-08-11, 21:17
Medlem
Linkolns avatar
Sitter han fortfarande inne?

[edit] Missfrstod en kommentar ovan.
Senast redigerad av Linkoln 2023-08-11 kl. 21:29. Anledning: Sg svaret p min frga.
Citera
2023-10-20, 12:01
Medlem
Hans wikipedia r uppebart skriven av han sjlv. Ngon borde fixa till det med ett mer neutralt/kritiskt spkbruk.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ricard_Nilsson

Morden tar vldigt lite uttryme, det handlar mest om han sjlv om hur duktig medborgare han har blivit.
Citera
2023-10-20, 18:00
Medlem
Jag r kanske fel ute, men jag frstr inte varfr han r fri. Det r fr mig helt obegripligt. I USA hade ju fr fan tusentals mnniskor som mrdat andra varit fria om man haft samma rttvisa dr som i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in