2012-04-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken
Nej, han r ju inte dmd fr mordet p Lelle (VIF). Jag vet dremot att det vore vldigt sknt fr Lelles anhriga att f en grav att g till.

Jag tror dremot att Nilsson kan glmma frigivning p ett bra tag. Dels har han vl ngon form av psykiatrisk diagnos (psykopati?) och dels s har han ju inte suttit tillrckligt lnge fr att sona ett trippelmord antar jag.

Det knns vl ganska troligt att han kommer terfalla i brott om han blir fri.
Citera
2012-05-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorganPalsson
Nja. Har tagit examen i juridik och ven lst en del psykologi om jag inte minns fel.

Och p frgan om hur han fr in sina artiklar i kvllstidningarna s har det nog att gra med att han r aktiv inom FRIO.

Det r inte s positivt att han lst psykologi direkt. Inte om han nu r psykopat. Psykoterapi med psykopater avrds just pga att dessa typer av patienter anvnder sig av behandlingen i manipulerande syfte. De snappar upp termerna och lr sig i terapin hur man "ska vara" fr att framst som en sympatisk och plitlig person. Men i sjlva verket anvnder de sig av denna nyfunna kunskap enbart i syfte att fortstta beg brott och fr at bli nnu skickligare p att dupera sin omgivning. Att studera psykologi fungerar naturligtvis p samma stt.

Nr man lser om RN s r det ltt att se en sktsam, hyvens kille som r vlartikulerad och som frsker gra ngot meningsfullt av sin tid p anstalt. Lser man samma sak men har i bakhuvudet att han r (?) psykopat.. ja, d fr man en helt annan bild
Citera
2012-05-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
GM erknner trippelmordet i Kvllsposten p fem helsidor idag.

Hmm skumt. Artikeln gr inte att finna p internet.

Ricard Nilsson r en jvla psykopat. Enda anledningen till erknnandet r att han ska frska stlla sig sjlv i bttre dager och d f mjlighet till ett tidsbestmt straff.

Jag har fr mig att trippelrnmordet gav 70 000kr. Helt sanslst att man kan utfra ett snt dd fr kaffepengar.

Sen kan man undra var han grvt ner Lelle Hildebrand ngonstans.

Aset br sitta inlst tills han kan rullas ut p br.
Citera
2012-06-02, 13:36
Medlem
Delfrfattare till "Mn utan nd", som de tv mnnen skrivit p tidaholmsanstalten. Boken lr bygga p ett autentiskt fall, en medfnges de.
Citera
2012-06-02, 21:39
Medlem
Skojgruppens avatar
http://www.skovdenyheter.se/nyhet/63...holmsanstalten

En lnk med en intervju med nilsson och medfrfattaren till den nmnda boken.
Citera
2012-06-03, 05:16
Medlem
har man tagit ver 1000 hgskolepong s r man inte dum i huvudet. psykopat kanske han r, men hur mnga orkar lsa till s mkt pong i det fria livet? visst du sitter inlst, men det r ingen dumskalle direkt.. sen vad han har gjort fr att han sitter dr han sitter frsvarar jag inte.. undra vad som gick s jvla snett med ett trippelmord och ev ett mord p samvetet? kanske borde ha anvnt sitt lshuvud till ngot bttre n tidaholmsanstalten..
Citera
2012-06-03, 16:51
Medlem
Shaytaniss avatar
Sitter och lser tidningen p polarns torrdass p hans lantstlle och ett vlbekant namn dyker upp: Rikard Nilsson. Han har tydligen skrivit en bok p anstalten dr han avtjnar sitt livstidsstraff. Boken har han skrivit med en annan person vars skallform har kriminell form enligt frenologins gamla lagar.

(Rikard Nilsson r en va de mest skrmmande brottslingar vi haft i Sverige ngonsin.)

Vem r den andre? Namn: Pierre D Larancuent. r det en pseudonym?

Tnk att man inte kan f skita i lugn och ro och lsa blaskan utan att fullblodspsykiatriker ska f grta ut i media och skriva bcker. Tidigare i morse var det Daniel Webb som har givit ut en bok och nu det hr...

Frsts r det bttre att de skriver bcker n mrdar om dagarna, men nd. Hoppas att de inte sljer ett enda exemplar.
Senast redigerad av Shaytanis 2012-06-03 kl. 16:53.
Citera
2012-06-04, 16:24
Medlem
jonte-malmos avatar
nr blir det aktuellt fr denna mnster medborgare att komma ut i samhllet igen d? ni vet glmmaoch frlta och allt det dr.
Citera
2012-06-05, 02:42
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte-malmo
nr blir det aktuellt fr denna mnster medborgare att komma ut i samhllet igen d? ni vet glmmaoch frlta och allt det dr.

Han fr helt enkelt aldrig mer vistas p samma gator som oss. Det finns ingen bot fr hans diagnos.
Citera
2012-06-05, 16:28
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Han fr helt enkelt aldrig mer vistas p samma gator som oss. Det finns ingen bot fr hans diagnos.

N man kan ju alltid hoppas han fr sitta dr han sitter.
Citera
2012-06-06, 06:41
Medlem
Han har en 7 r kvar om det rcker
Citera
2012-06-19, 02:19
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Sitter och lser tidningen p polarns torrdass p hans lantstlle och ett vlbekant namn dyker upp: Rikard Nilsson. Han har tydligen skrivit en bok p anstalten dr han avtjnar sitt livstidsstraff. Boken har han skrivit med en annan person vars skallform har kriminell form enligt frenologins gamla lagar.

(Rikard Nilsson r en va de mest skrmmande brottslingar vi haft i Sverige ngonsin.)

Vem r den andre? Namn: Pierre D Larancuent. r det en pseudonym?

Tnk att man inte kan f skita i lugn och ro och lsa blaskan utan att fullblodspsykiatriker ska f grta ut i media och skriva bcker. Tidigare i morse var det Daniel Webb som har givit ut en bok och nu det hr...

Frsts r det bttre att de skriver bcker n mrdar om dagarna, men nd. Hoppas att de inte sljer ett enda exemplar.

Min fetning:

Att han skulle mrdat turneledaren knns ju klart sannolikt d han ju bevisligen mrdade tre personer fr en spotstyver att stoppa i fickan. Ser ckligt uttrycksls ut p bilden ocks.

Med tanke p att han dessutom r starkt misstnkt fr ett mord som inte r lst lr domstolen inte se med blida gon nr han ansker om lttnader i framtiden. Killen kommer ut nr han r gubbe med kpp fr vi hoppas, vidrig mnniska.
Senast redigerad av marreparre 2012-06-19 kl. 02:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in