2006-09-07, 12:06
Medlem
Zzyxz Rd.s avatar
Tjena! Vet inte om detta är rätt forum att lägga denna "request" i men jag får väl chansa.

Jag söker program som man kan skriva in själv i miniräknaren. Väldigt viktigt att man ska skriva in dem själv, eftersom jag inte har någon möjlighet att koppla upp miniräknaren till datorn.

Programmen behöver nödvändigtvist inte vara nyttoprogram. Det kan också vara program som till exempel räknar ut hur lång tid det är kvar på lektionen. Bara de är interessanta så.

Typ av nyttoprogram jag behöver är program som berör "Matematik E" och "Fysik B".

Så om ni vet någon hemsida man kan hitta sådana typ av program, posta mer än gärna länk här.
Om ni har ett program på miniräknaren, så känn er inte tvingade att skriva av koden här, men det skulle uppskattas!

Att lägga till är väl att jag inte har några som helst kunskaper om hur man programmerar på miniräknaren, utan kan bara skriva av färdiga program.

Tack på förhand!
Citera
2006-09-07, 22:10
Medlem
call3s avatar
Jag har inga nyttoprogram till matte E då jag själv inte studerar det ämnet. men däremot så tycker jag att du kan lägga den timmen det tar att lära sig logiken i det hela. det är väl värt det att inte sitta och trilskas med formler på ett prov när man redan lagt in alla alternativ i räknaren.
prova. kan du inte så säg till kanske jag kan ge dig en hand
Citera
2006-09-10, 12:59
Medlem
Jag går ettan på gymnasiet (under 18 år med andra ord :P), jag har redan programmet ett par enkla program, som gör totalt onödiga grejor. Det är simpelt att lära sig BASIC till ti84 plus, iaf grunderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in