Citat:
Ursprungligen postat av
Adrenaline976
Finns det fler appar som är bra med akademiskt grammatik?
Tack! Ja det lär den göra. Skulle vara riktigt kul att testa i alla fall.
De två jag nämnde är de som min fru rekommenderade, och de verkar vara de bästa. Grammarly har tydligen numera en funktion som liknar Zotero, för källhänvisningar. Men Zotero är helt fokuserad på just källhänvisningar. Bägge programmen integreras snyggt i Word, för övrigt.
En smidig funktion i Grammarly är en plagiatkontroll, så att man inte riskerar att plagiera av misstag. Den kollar texten mot ett antal olika källor, och man får en procentsats över hur mycket plagiat det är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adrenaline976
Såg riktigt bra ut, jäklar! Lägg gärna upp fler om du har eller om du vill skicka på pm. Finns det någon bra sida man kan läsa om essay, uppsatser som framför allt är skriva på collage?
Tack! Det kanske finns någon annan som också är intresserad, så jag kan nog lägga upp ett par till. Om inte annat så hjälper det kanske att se hur amerikanska inlämningsuppgifter ser ut.
Marxism: Income Inequality, Homelessness, and Healthcare Access
The Arab-Israeli Conflict - ja, jag vet, fick inte ihop en bättre titel
Energy Crisis and Expansion: The Result of the War in Ukraine for the EU and NATO
Jag vet inte hur mycket som gymnasieeleverna måste skriva i Sverige numera, men jag minns inte att vi behövde skriva några större mängder texter på gymnasiet på 80-talet, och jag tror inte att källhänvisningar ens nämndes.
När min fru gick på High School hade de inlämningsuppgifter på ett par sidor flera gånger i veckan, för olika ämnen, så amerikanska studenter är redan vana vid det här. Så jag var lite handikappad i början, tills jag kom in i det hela.