2014-09-14, 19:55
Medlem
Emscifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinetree
alla vi ensamma borde starta en en ansamling där vi smider onda planer och brygger vårt egna mjöd sen går vi ut på stan och protesterar mot rix fm.

! Jag fick ett recept på mjöd för några år sen av någon som trodde jag var aningens mer huslig än i verkligheten.
Det låter som en bra plan. Då har man något att göra iallafall..

@newmill - just nu somnar jag med netflix på för att vakna ett par timmar senare, klarvaken med 1000 tankar och ingen att dela det med.

Jag är lite orolig, om jag inte åker och handlar finns det en överhängande risk att det går 4-5 dagar utan att man ens säger hej till någon.

Jag vill INTE bli psykot som pratar med kassörskan i 40 min.
Citera
2014-09-14, 20:25
Medlem
newmills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emscifer
! Jag fick ett recept på mjöd för några år sen av någon som trodde jag var aningens mer huslig än i verkligheten.
Det låter som en bra plan. Då har man något att göra iallafall..

@newmill - just nu somnar jag med netflix på för att vakna ett par timmar senare, klarvaken med 1000 tankar och ingen att dela det med.

Jag är lite orolig, om jag inte åker och handlar finns det en överhängande risk att det går 4-5 dagar utan att man ens säger hej till någon.

Jag vill INTE bli psykot som pratar med kassörskan i 40 min.

Haha, å i alla år har man varit den som svär tyst för sig själv när alla pensionärer tar liiite för god tid på sig i kassan på ICA bara för att inse att man måste kontrollera sig själv för att INTE ställa ngn random onödig fråga när man handlar på bolaget.
Som om jag egentligen skulle bry mig om vinet jag köper har ett drag av ek, lakrits eller ngt annat fjolligt. Sålänge jag blir packad på fredagkvällen duger det åt mig =)

edit: vet inte om jag ska hylla eller förbanna Netflix men jag vet precis vad du menar. Men inte ens den tråkigaste av alla serier kan ju svara på alla tankar man har snurrandes. Speciellt inte klockan 04.00...
Citera
2014-09-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinetree
alla vi ensamma borde starta en en ansamling där vi smider onda planer och brygger vårt egna mjöd sen går vi ut på stan och protesterar mot rix fm.
vi borde starta en ansamling där vi försöker bryta våran ensamhet kanske
Citera
2014-09-14, 21:15
Medlem
Emscifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
vi borde starta en ansamling där vi försöker bryta våran ensamhet kanske

Mycket klokt.
En flashback fika. =}

Med någonslags löfte om att man inte blir yxmördad på vägen ^^ problemen ligger väl i var man bor? Jag är tex långt ner i skåne. Jag kan dock flytande engelska om det är svårt att förstå
Citera
2014-09-15, 19:34
Medlem
Citat:
Mycket klokt.
En flashback fika. =}

Med någonslags löfte om att man inte blir yxmördad på vägen ^^ problemen ligger väl i var man bor? Jag är tex långt ner i skåne. Jag kan dock flytande engelska om det är svårt att förstå
Trevligt. Tyvärr bor jag en bit från Skåne, så det blir väl svårt. Men bara man inte är SDare så är det okej annars
Citera
2014-09-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steffeee
Sen kan vi nog alla va eniga om att ensamhet kan va skönt om man i vet att man har partner/sambo, barn, vänner, familj.... Men ensamheten är de jävligaste när man inte har nått av de och är helt själv. Klart alla har familj eller släkt men inte står man dom så nära som en del andra.
Det är ju familj man vill ha! Sen får man "välja sin familj". Bli inte ihop med en idiot, skaffa sedan inte barn med idioten och slutligen var ingen idiot själv.
Citera
2014-09-16, 22:57
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Mycket klokt.
En flashback fika. =}

Ja. Vore det egentligen så många ensamma om man INTE trodde att man blev yxmördad av ensamma människor?
Seriöst? Hur många blir egentligen yxmördade?

Och hur gör man ett "kontrakt" om att man INTE yxmördar varandra om man träffas?
Citera
2014-09-17, 16:00
Bannlyst
Citat:
Trevligt. Tyvärr bor jag en bit från Skåne, så det blir väl svårt. Men bara man inte är SDare så är det okej annars

Jag förstår varför du är ensam när du inte kan respektera olika åsikter.

Till resterande är det beklagligt att ni känner er ensamma. Ju äldre man blir ju lättare tappar man vänner, och det är svårare att hitta nya att umgås med. Kolla runt i den här tråden efter någon som är lik er själva. Läs gamla inlägg av användare, någon faller nog er i smak. Sedan är det inte mer än att skicka ett PM och se om personen är trevlig och tillmötesgående. Jag tror man kan hitta många nya vänner här, bara man vågar ta steget att faktiskt träffas.

Är det någon som är allt för ensam så är ni välkomna hem till mig på en öl när som. Bor i Göteborg och accepterar människor oavsett vart man är ifrån, vem man är eller vad man tycker.
Citera
2014-09-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eloria
Jag förstår varför du är ensam när du inte kan respektera olika åsikter.

Till resterande är det beklagligt att ni känner er ensamma. Ju äldre man blir ju lättare tappar man vänner, och det är svårare att hitta nya att umgås med. Kolla runt i den här tråden efter någon som är lik er själva. Läs gamla inlägg av användare, någon faller nog er i smak. Sedan är det inte mer än att skicka ett PM och se om personen är trevlig och tillmötesgående. Jag tror man kan hitta många nya vänner här, bara man vågar ta steget att faktiskt träffas.

Är det någon som är allt för ensam så är ni välkomna hem till mig på en öl när som. Bor i Göteborg och accepterar människor oavsett vart man är ifrån, vem man är eller vad man tycker.
Det är skillnad på åsikt och rasism Om du ändå väljer att se rasism som din åsikt så rekommenderar jag skolan igen så kan du ändra på den åsikten.

Det där med "ju äldre man blir, ju lättare tappar man vänner" må stämma men det finns inget faktiskt samband där emellan än vad man själv väljer att det ska finnas, så som jag tror. Vill man något, får man försöka helt enkelt, allt är en kulturfråga.
Citera
2014-09-17, 19:58
Bannlyst
Citat:
Det är skillnad på åsikt och rasism Om du ändå väljer att se rasism som din åsikt så rekommenderar jag skolan igen så kan du ändra på den åsikten.

Det där med "ju äldre man blir, ju lättare tappar man vänner" må stämma men det finns inget faktiskt samband där emellan än vad man själv väljer att det ska finnas, så som jag tror. Vill man något, får man försöka helt enkelt, allt är en kulturfråga.

Fast rasism är en åsikt? Det är inte ett klädesplagg du sätter på dig. Dessutom är jag inte rasist eller ens i närheten. Jag rekommenderar dig skolbänken igen för du verkar inte förstå vad rasism är. Vill du diskutera politik och rasbiologi så skickar du PM.

Till er andra, inte lika inskränkta människor, lycka till i livet och hoppas ni någon dag bryter er loss från det ensamma mönstret.
Citera
2014-09-17, 20:41
Medlem
Jag känner mig själv väldigt ensam just nu, 28 år gammal man. Vännerna flyttade utomlands, många anglofiler :/. Jag saknar att ha en riktig vän, jag saknar till och med att ha ytliga vänner, sådana som man kan ha roligt med men inte riktigt känner på djupet.

Visst finns det stunder då det känns jobbigt att inse att man i mångt och mycket är ensam, men å andra sidan har jag inte förlorat hoppet om att förändra min situation.

Så, om det finns någon av er, man eller kvinna, mellan 20 och 38, boende i Stockholm, som är villig att träffas i det verkliga livet och försöka hitta någon form av gemensamt intresse, så skicka ett privat meddelande till mig. Det enda två övriga kraven jag har är att du inte är överviktig och att du är ren i det avseende att du sköter din hygien och bär rena kläder. Varför ställer jag de kraven? Jo, för att jag känner mig själv och trots att jag avskyr att jag har den formen av fåfänga, så är det bäst att vara ärlig mot sig själv och inse att man har det.

Det sagt, spelar dina politiska åsikter ingen roll för mig (bara kul att kunna diskutera utifrån olika utgångspunker), det spelar ingen roll om du råkar vara ful trots att du sköter dig enligt de krav jag ställde (jag är definitivt under en 4:a utseendemässigt på en skala från 1 till 10, på grund av käkbensform och hudutslag på näsan som läkaren inte har lyckats lösa), din sociala klass spelar ingen roll, etc.

Jag tror att vilka två människor som helst kan finna en gemensam grund någonstans om de bara försöker. Kanske är det tillräckligt för en vänskap, kanske inte, jag är i alla fall villig att försöka för att bryta ensamheten.
Citera
2014-09-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eloria
Fast rasism är en åsikt? Det är inte ett klädesplagg du sätter på dig. Dessutom är jag inte rasist eller ens i närheten. Jag rekommenderar dig skolbänken igen för du verkar inte förstå vad rasism är. Vill du diskutera politik och rasbiologi så skickar du PM.

Till er andra, inte lika inskränkta människor, lycka till i livet och hoppas ni någon dag bryter er loss från det ensamma mönstret.
Läs igen När du stödjer SD så är du mest troligen rasist, eller bara korkad. Som jag förstår det är du inte "ensam". Vad har du att tillägga tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in