Alldeles utmärkt i min mening. De tar antagligen pengarna och flyr sin kos, never to be seen again. Förhoppningsvis till Danmark. Man kanske skulle ta med sig en bunt polare och starta ett parti, ge oss en sisådär 10 år för att verkligen etablera oss, vi får väl satsa på något som är populärt i dessa dagar som t.ex. piratkopiering, porr eller invandrare. Sen om 10 år så kan man splitta på 45 miljoner och leva livet på Bornholm.
Partistödet som SD får i varje kommun är på runt ett till två basbelopp (beroende på kommunens storlek, vissa kommuner har inte partistöd). Det statliga partistödet är bara på några hundratusen. Men SD är representerade i många kommuner och många bäckar små blir väl kanske 4-5 miljoner totalt.
Partistödet som SD får i varje kommun är på runt ett till två basbelopp (beroende på kommunens storlek, vissa kommuner har inte partistöd). Det statliga partistödet är bara på några hundratusen. Men SD är representerade i många kommuner och många bäckar små blir väl kanske 4-5 miljoner totalt.
Jo, det låter mycket. Men Sverigedemokraternas kampanj inför valet kostade väl nära 10 miljoner tror jag, så det är inte billigt att försöka ta sig in i Riksdagen...
Jo, det låter mycket. Men Sverigedemokraternas kampanj inför valet kostade väl nära 10 miljoner tror jag, så det är inte billigt att försöka ta sig in i Riksdagen...
Nej, och 45 miljoner som det påstår är alltså 11 milj om året, men jag har räknat lite på det och det hamnar snarare kring 5 miljoner om året eftersom de inte är med i riksdagen.
Men har du räknat med lön till politiska sekreterare, tryckande av valsedlar och annat? Därtill så nämns väl "region Skåne", som väl är en organisation av landsting till en slags fjärde parlamentarisk nivå, som betydande i nån 45-miljoners artikel. I vart fall är det lite klurigt, eftersom reglerna är olika i varje kommun.
Nåja, Du får väl helt enkelt se det som att demokratin har vunnit en ny seger. Folket har sagt sitt och vem är Du att ifrågasätta 2,94 % av svenska folket?
Nåja, Du får väl helt enkelt se det som att demokratin har vunnit en ny seger. Folket har sagt sitt och vem är Du att ifrågasätta 2,94 % av svenska folket?
// Roger P.
Jag ifrågasätter inte deras röster jag beklagar dom.
Däremot tycker jag inte att mina skattepengar ska gå till deras propaganda kassa. Dom kan få sitt bidrag av de 2,5 som röstade på dom
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!