Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-29, 17:05
Medlem
vad har ni för källa på att han läser psykologi?
Citera
2011-01-29, 18:56
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saza12

Någon får väl ringa och fråga. Jag tvivlar dessutom på att KI har psykologutbildning.
Citera
2011-01-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag tvivlar dessutom på att KI har psykologutbildning.

Finns två möjligheter till psykologutbildning i Sthlm

1/ http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=21966&l=sv

2/ http://www.psychology.su.se/
Citera
2011-01-29, 19:25
Medlem
Citat:

Intervju i en finländsk tidning enl inlägg på engelskt rojalistforum
Citera
2011-01-29, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Någon här på FB får väl offra sig för den goda sakens skull.

Med risk för att SÄPO snart knackar på hos mig och säger att "Nu räcker det, lugna ner dig innan du får förbud att vistas inom 1km från kungafamiljen" så kan väl jag offra mig.
Citera
2011-01-30, 01:18
Medlem
Fysiologi är det väl som han läser. Jag ställer mig frågan hur kan någon med mediokra betyg från tvåårigt gymnasium och lägsta poäng på högskoleprovet komma in på det? Eller har han skrivit ett nytt högskoleprov med bättre resultat och läst upp tredje årets matematik, svenska och engelska? Knappast! En annan fråga är: ska han bli sjukgymnast och öppna praktik på Haga? Det måste vara bland det mest onödiga ämne en prins behöver, eller tror han att han efter det ska kunna konversera med medicinpristagarna på Nobelfesten? Karln har inte gjort något för att förkovra sig under de tio år långa förhållandet med kronprinsessan, men nu när han är avlönad av oss så tycker han det är lämpligt att ägna sig åt det han är intresserad av, men som inte genererar någonting tillbaka för oss som vill ha någon som kan föra sig, konversera och om inte bildad så åtminsonde allmänbildad och i det ingår inte fysiologi. Vad ska han ha det till, han kommer ju aldrig mer arbeta praktiskt.
Citera
2011-01-30, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Fysiologi är det väl som han läser. Jag ställer mig frågan hur kan någon med mediokra betyg från tvåårigt gymnasium och lägsta poäng på högskoleprovet komma in på det? Eller har han skrivit ett nytt högskoleprov med bättre resultat och läst upp tredje årets matematik, svenska och engelska? Knappast! Vad ska han ha det till, han kommer ju aldrig mer arbeta praktiskt.

Vet han något kanske som vi andra inte vet
Citera
2011-01-30, 10:13
Medlem
Fysiologi är studiet av mekaniska, fysikaliska och biokemiska funktioner i levande organismer. Något för fortplantningen kanske ....
Citera
2011-01-30, 10:14
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Fysiologi är det väl som han läser. /.../ Vad ska han ha det till, han kommer ju aldrig mer arbeta praktiskt.
Antagligen därför att Daniel är intresserad av hälsa, kost och träning. Redan i den famösa förlovningsvideon deklarerade han att han som prins skulle verka inom hälsoområdet.

Men det kan inte vara den vanliga 30-poängskursen han läser, för den ges bara under höstterminen:
http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=10145&a=17929&l=sv
Citera
2011-01-30, 11:32
Medlem
Finns det ingen sammfattning för denna tråd om Prins Daniel i en kortare version?
Ingen orkar nog gå igenom hela tråden.
Citera
2011-01-30, 11:44
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocko
Finns det ingen sammfattning för denna tråd om Prins Daniel i en kortare version?
Ingen orkar nog gå igenom hela tråden.

Visst:

Bondläpp med hästkuk, oduglig i skolan, degraderad till depåpersonal i lumpen, jobbade på gym, får hakan på kroken, bättre beg njure installerad och lever numera på skattepengar.

Det var den korta versionen.

.
Citera
2011-01-30, 12:56
Medlem
2asidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Förklaringen till hans tomma kalender kommer här. Enligt vad jag såg på en annan sida har han börjat studera psykologi på KI.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Intervju i en finländsk tidning enl inlägg på engelskt rojalistforum

Citat:
Fysiologi är det väl som han läser.

Enligt den finska kvällstidningen Iltalehti påbörjade Daniel studier i fysiologi vid Karolinska Institutet i Solna den 10 januari. Uppgiften om Daniels studier finns i tidningens pappersversion.

Citat:
Av LadyFinn, Turku, Finland, 28 januari 2011
http://www.theroyalforums.com/forums...ml#post1198700

Bertil Ternert from the swedish court has told to finnish evening paper Iltalehti the reason why prince Daniel hasn´t had any official engagements this year. Daniel started studying physiology at the Karolinska Institutet in Solna at the 10th January. Ternert tells that Victoria is supporting her husband in his studies. Karolinska institutet is a medical university.
Ternert reminds that Daniel is interested in things concerning health and he is got acquainted to that already before. Ternert says that Daniel´s studies won´t disturb his duties at the royal house, with good planning things can be delt well. The story of Daniel´s studies is in Iltalehti´s paper version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in