2016-05-01, 07:49
Medlem
ALLTSÅ prins Daniel vilken underbar man,när Estelle började dra ihans ben,så satte han sig ner och började prata med henne,mitt i all festyra
Citera
2016-05-01, 09:25
Medlem
JustZlatans avatar
Jag undrar en sak. När kronprinsessan Victoria blir drottning, blir Daniel kung då?
Citera
2016-05-01, 09:27
Medlem
Noone666s avatar
Ja, Daniel blir 👑 då!
Citera
2016-05-01, 09:57
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag undrar en sak. När kronprinsessan Victoria blir drottning, blir Daniel kung då?

Nej. Till skillnad från drottningtitel kan man inte "gifta sig" till att bli kung.
Citera
2016-05-01, 10:09
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Nej. Till skillnad från drottningtitel kan man inte "gifta sig" till att bli kung.

Så vi kommer alltså att få dras med drottningar ett bra tag framöver.
Citera
2016-05-01, 10:35
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:

Nyfödde p Oscar är fn förste prins i tronföljden, så ja.
Citera
2016-05-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
ALLTSÅ prins Daniel vilken underbar man,när Estelle började dra ihans ben,så satte han sig ner och började prata med henne,mitt i all festyra
Verkar helylle, men man blir lite bekymrad över hans hälsa. Tycker han ser blek ut med synliga påsar/mörka ringar under ögonen. Jämt. Är det njuren som spökar eller något annat? Han såg helt annorlunda något år före giftermålet.
Citera
2016-05-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
...
Tycker han ser blek ut med synliga påsar/mörka ringar under ögonen. Jämt. Är det njuren som spökar eller något annat? Han såg helt annorlunda något år före giftermålet.

En svärmorsdröm med en mardrömssvärmor kanske?
Citera
2016-05-01, 18:41
Medlem
Citat:
Nej, han fortsätter att vara prins. Jmfr. med Danmark där Margrethe är drottning och hennes man är prins.
Citera
2016-05-01, 20:26
Medlem
ace_secs avatar
Citat:

Nej. Han kommer aldrig att bli kung. Han kommer benämnas prinsgemål eller drottningsgemål.

"När en drottning/kronprinsessa gifter sig finns ingen självklar regel i den västerländska kultursfären för vad maken skall kallas. I vissa historiska situationer har mannen faktiskt erhållit titeln kung – ibland blir han dessutom regerande kung, ibland bara titulärkung. Men det vanligaste, på senare tid, är att maken kallas ”den förste (i riket)”, på latin princeps, vilket översätts med antingen ”furste” eller ”prins”. Stundom brukar man förtydliga förhållandet genom att använda termen ”prinsregent”, i synnerhet om prinsen har formellt fastlagda regeringsbefogenheter.

Att det är på detta sätt beror på att termen kung – till skillnad från termen drottning – syftar på mer än blott det juridiska förhållande att mannen är gift med en drottning. ”Kung” syftar även på en ceremoniell och/eller statsrättslig position som är direkt förknippad med makt och inflytande. Med andra ord: det är inte lika lätt att bli kung som att bli drottning.

Daniel blir alltså inte kung. Han blir prins när han gifter sig, och den titeln får han behålla även efter det att Victoria har tillträtt tronen."
Citera
2016-05-01, 21:16
Medlem
Citat:
Estelle kommer att bli Europas, om inte världens vackraste drottning, om skönheten håller i sig. Ser stor potential i den tösen. Daniel har presterat bra som producerat två bildsköna ungar, trots att han bara har en njure.
Citera
2016-05-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Estelle kommer att bli Europas, om inte världens vackraste drottning, om skönheten håller i sig. Ser stor potential i den tösen. Daniel har presterat bra som producerat två bildsköna ungar, trots att han bara har en njure.

Och apropå bra gener, så lär det göra att hon nog passerat femti innan hon blir drottning.
(Först Tjabo 15-20, sen Vicky +30-35)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in