Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-07, 07:19
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Gäller betänketiden från och med det datum som skilsmässoansökan lämnats in?
Ja, det stämmer.
Citera
2022-02-07, 08:33
Medlem
Ninenas avatar
Det hintas väl i SP om otrohet. Står i SP att Victoria rådgör med Elisabeth Tarras och att Tarras innan hon själv skildes varit med om flera ”incidenter” i det egna äktenskapet (jag har för mig att jag hört att hennes ex-make var notoriskt otrogen). Att använda samma ord är väl för att vi ska koppla det till att även Daniel varit otrogen? Å andra sidan verkar Tarras exman varit allmänt svinig så det han ju ha gjort sig skyldig till andra ”incidenter” också. Och så stod det ju från början om V och D att incidenten var extra allvarlig då det involverat barn vilket ju inte riktigt stämmer med otrohetshypotesen. Tänkte utanför boxen, utifrån det där Daniel sa i filmen om att vara ”nummer två” …tänk om Victoria är den som träffat någon annan? Men nej jag tror ändå inte det. Tror att det är Daniel som på ena eller andra sättet ställt till det.
Citera
2022-02-07, 08:39
Medlem
Flax75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Tänkte utanför boxen, utifrån det där Daniel sa i filmen om att vara ”nummer två” …tänk om Victoria är den som träffat någon annan? Men nej jag tror ändå inte det. Tror att det är Daniel som på ena eller andra sättet ställt till det.

Ja så kan det ju också vara. Även om jag har svårt att tro det.
Men måste ju inte varit Daniel som ställt till det.
Citera
2022-02-07, 08:39
Medlem
Stoppa pressarna. Finns det någon värre sida att läsa? Deras rubriksättning är ju så usel så man vill vrida nacken av skribenterna.
Citera
2022-02-07, 08:54
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Stoppa pressarna. Finns det någon värre sida att läsa? Deras rubriksättning är ju så usel så man vill vrida nacken av skribenterna.

De är helt gräsliga men samtidigt var det de som släppte bomben om Fredrik Federley och pedofil-sambon. De har haft en del ”scoop” bland alla artiklar med osanningar/halvsanningar/löst skvaller. Just när det gäller detta med D och V verkar de väldigt säkra på sin sak.
Citera
2022-02-07, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
De är helt gräsliga men samtidigt var det de som släppte bomben om Fredrik Federley och pedofil-sambon. De har haft en del ”scoop” bland alla artiklar med osanningar/halvsanningar/löst skvaller. Just när det gäller detta med D och V verkar de väldigt säkra på sin sak.

Ja, SP går all in. Hade de verkligen vågat det om de inte hade på fötterna? Tänker att de borde kunna bli stämda av kungahuset annars.
Citera
2022-02-07, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckypent
Jobbar inom rätts och kan bekräfta att det enda det snackats om idag är deras ansökan om äktenskapsskillnad. Oklart varför det inte har framkommit något målnummer ännu.

När väntas det komma tror du?
Citera
2022-02-07, 09:12
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flax75
Ja så kan det ju också vara. Även om jag har svårt att tro det.
Men måste ju inte varit Daniel som ställt till det.

Det är inte ens fel om två träter, som det heter.
Citera
2022-02-07, 09:38
Medlem
Flax75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckypent
Jobbar inom rätts och kan bekräfta att det enda det snackats om idag är deras ansökan om äktenskapsskillnad. Oklart varför det inte har framkommit något målnummer ännu.

Hur vet man när det kommit in? Kan man söka?
Citera
2022-02-07, 09:42
Medlem
MrsEjPKs avatar
Först när jag skrev här och ej sett klippet från tv 4 trodde jag all var bs.

Efter sett klippet där Daniel säger att -det är lugnt,jag är van att vara nummer 2 ,förstod jag att det var viss sanning .Att dom har en kris blev jag helt säker på då.
Skilsmässa var jag väldigt osäker på.Kungliga brukar dra sig för sådant in i det sista.

Nu är jag säker på att en skilsmässa är på g . SP skriver för mkt ,tex att journalister samlades i tingsrätten .
Svensk damtidning skrev exemplelvis att det är oerhört ovanligt att Daniel inte är med och vandrar i sina egna trakter där Vicktoria nu genomför vandring....dom brukar ALDRIG uttrycka sig så.

Sen någon som twittrade att äktenskapskillnad kommit in.
Nej det ÄR för mkt för att inte vara något på gång.

Trist ,jag tyckte dom verkade perfekt för varandra.
Citera
2022-02-07, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Först när jag skrev här och ej sett klippet från tv 4 trodde jag all var bs.

Efter sett klippet där Daniel säger att -det är lugnt,jag är van att vara nummer 2 ,förstod jag att det var viss sanning .Att dom har en kris blev jag helt säker på då.
Skilsmässa var jag väldigt osäker på.Kungliga brukar dra sig för sådant in i det sista.

Nu är jag säker på att en skilsmässa är på g . SP skriver för mkt ,tex att journalister samlades i tingsrätten .
Svensk damtidning skrev exemplelvis att det är oerhört ovanligt att Daniel inte är med och vandrar i sina egna trakter där Vicktoria nu genomför vandring....dom brukar ALDRIG uttrycka sig så.

Sen någon som twittrade att äktenskapskillnad kommit in.
Nej det ÄR för mkt för att inte vara något på gång.

Trist ,jag tyckte dom verkade perfekt för varandra.

Väldigt trist om de skiljer sig. Och förvånande med tanke på D:s egen bakgrund och att V har sett mammans eget exempel på nära håll hur mycket man ska tåla för att garantera kungahusets existens.

Men D kanske har hamnat i 50-årskrisen? Står inte ut med att klippa band och gå två steg bakom sin fru längre? Han kanske vill hinna med att uppleva annat också i livet än vänta på att kungen dör?

Corona-tider har kanske fått även detta par att se saker och ting från annat perspektiv när de inte ha kunnat utföra sina representationssysslor på ett vanligt sätt.

Det som jag minns från tv-programmet med D och V var att han nämnde var som var viktigt för honom i livet. Det var "familjen". Det var det enda som räknades i slutändan. Inte pengarna och inte positionen. Och han nämnde också att HAN hade mandat att säga det, eftersom HAN (till skillnad från andra medlemmar i kungafamiljen?) hade erfarenhet av "ett vanligt liv". I båda fallen var det familjen som kom på plats 1.

Jag kan tänka mig hur frustrerande det kan kännas många gånger att diskutera med folk som är födda med silversked i munnen när de "inte har någon aning" om hur det verkliga livet ser ut. De har bara läst om det i media..
Citera
2022-02-07, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Väldigt trist om de skiljer sig. Och förvånande med tanke på D:s egen bakgrund och att V har sett mammans eget exempel på nära håll hur mycket man ska tåla för att garantera kungahusets existens.

Men D kanske har hamnat i 50-årskrisen? Står inte ut med att klippa band och gå två steg bakom sin fru längre? Han kanske vill hinna med att uppleva annat också i livet än vänta på att kungen dör?

Corona-tider har kanske fått även detta par att se saker och ting från annat perspektiv när de inte ha kunnat utföra sina representationssysslor på ett vanligt sätt.

Det som jag minns från tv-programmet med D och V var att han nämnde var som var viktigt för honom i livet. Det var "familjen". Det var det enda som räknades i slutändan. Inte pengarna och inte positionen. Och han nämnde också att HAN hade mandat att säga det, eftersom HAN (till skillnad från andra medlemmar i kungafamiljen?) hade erfarenhet av "ett vanligt liv". I båda fallen var det familjen som kom på plats 1.

Jag kan tänka mig hur frustrerande det kan kännas många gånger att diskutera med folk som är födda med silversked i munnen när de "inte har någon aning" om hur det verkliga livet ser ut. De har bara läst om det i media..

Kanske just pga allt Silvia har fått stå ut med som hon sätter ner foten här och nu. Hon vill inte leva i 40 år till med en otrogen man med allt vad det innebär. Särskilt om han dessutom inte har behandlat henne väl. Hennes faster prinsessan Christina har ju också stått ut på ännu värre sätt med en make som verkar ha en förkärlek för unga män.

Han kommer att få det riktigt kallt därute i kylan när bomben briserar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in