Citat:
Ursprungligen postat av
MrsEjPK
Först när jag skrev här och ej sett klippet från tv 4 trodde jag all var bs.
Efter sett klippet där Daniel säger att -det är lugnt,jag är van att vara nummer 2 ,förstod jag att det var viss sanning .Att dom har en kris blev jag helt säker på då.
Skilsmässa var jag väldigt osäker på.Kungliga brukar dra sig för sådant in i det sista.
Nu är jag säker på att en skilsmässa är på g . SP skriver för mkt ,tex att journalister samlades i tingsrätten .
Svensk damtidning skrev exemplelvis att det är oerhört ovanligt att Daniel inte är med och vandrar i sina egna trakter där Vicktoria nu genomför vandring....dom brukar ALDRIG uttrycka sig så.
Sen någon som twittrade att äktenskapskillnad kommit in.
Nej det ÄR för mkt för att inte vara något på gång.
Trist ,jag tyckte dom verkade perfekt för varandra.
Väldigt trist om de skiljer sig. Och förvånande med tanke på D:s egen bakgrund och att V har sett mammans eget exempel på nära håll hur mycket man ska tåla för att garantera kungahusets existens.
Men D kanske har hamnat i 50-årskrisen? Står inte ut med att klippa band och gå två steg bakom sin fru längre? Han kanske vill hinna med att uppleva annat också i livet än vänta på att kungen dör?
Corona-tider har kanske fått även detta par att se saker och ting från annat perspektiv när de inte ha kunnat utföra sina representationssysslor på ett vanligt sätt.
Det som jag minns från tv-programmet med D och V var att han nämnde var som var viktigt för honom i livet. Det var "familjen". Det var det enda som räknades i slutändan. Inte pengarna och inte positionen. Och han nämnde också att HAN hade mandat att säga det, eftersom HAN (till skillnad från andra medlemmar i kungafamiljen?) hade erfarenhet av "ett vanligt liv". I båda fallen var det familjen som kom på plats 1.
Jag kan tänka mig hur frustrerande det kan kännas många gånger att diskutera med folk som är födda med silversked i munnen när de "inte har någon aning" om hur det verkliga livet ser ut. De har bara läst om det i media..