Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-30, 00:46
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Calle kommer med största sannolikhet att -- till skillnad från Danne -- bli mycket gammal. Men jag tror att han funderat på och känt sig frestad att pensionera sig vid 65 och lämna över tronen till dottern.
Det där vet vi inget om och det fina är att vi bryr oss inte heller. Vi har fullt upp med att sortera ut våra egna liv. Eller hur? En halvalkoholiserad tokfan som tillåts leka kung har inget inflytande i min värld. Hans fru är plastikjusterad, döttrarna tråkiga subbor och Westlings njurpaj och ståhejet kring detta har ungefär samma inneboende tyngd och betydelse som att se en kamels loska, piss eller skit sakta torka i öknen.
Citera
2009-05-30, 01:03
Medlem
Piglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollercaust2009
Jag har hört att hans "pappa" inte är hans biologiska far utan att denne är okänd, vilket alltså skulle innebära att vi har en oäkting till att föda fram svenska tronarvingar.. Detta kan väl inte vara sant?

Det verkar ju lira bar med att hans "pappa" nu donerat en njure. Nu är jag ingen läkare men om jag fattat det hela rätt har man mkt stor chans om man för tex sin fars njure och därför används ofta den metoden.

Förklara nu för mig hur ditt resonemang passar in i det ?
Citera
2009-05-30, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piglet
Det verkar ju lira bar med att hans "pappa" nu donerat en njure. Nu är jag ingen läkare men om jag fattat det hela rätt har man mkt stor chans om man för tex sin fars njure och därför används ofta den metoden.

Förklara nu för mig hur ditt resonemang passar in i det ?
Jag för inget resonemang här, jag vill bara få ett rykte jag har hört bekräftat eller dementerat. Men det var i just det där sammanhanget jag hörde det: hur osannolikt det var att hans pappa, som icke-biologisk far, kunde donera sin njure till honom.
Citera
2009-05-30, 10:19
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har ju skrivits enormt mycket i media sedan Daniels njurbyte blev känt.

Med tanke på innebörden av njurbytet har det skrivits enormt lite om Daniel. Det stod helsidor i AB, just dagen då nyheten släpptes, nu några dagar senare är det locket på.

Det finns ett ihärdigt intresse att få veta mera om Daniels hälsotillstånd så här dagarna efter njurbytet.

Var är uppföljningen? Var är intervjun med läkarteamet som utförde operationen? Var är diskussionerna om hur njurbytet kommer att påverka Daniels förmåga att utföra sina representativa jobb?
Citera
2009-05-30, 10:30
Medlem
420-7/11s avatar
Kul för henne. Hon ligger väl med benen i vädret och bara tar emot som de flesta överklass brudarna och räknar med att det räcker att dom ser bra ut.(vilket hon IOF inte gör).
Citera
2009-05-30, 10:32
Medlem
reinkarnerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
Killen är ett skämt !!

*Ingen högre utbildning
*Sportfåne (borde intressera sig för kultur istället)
*Njursjuk
*Helt vanlig Svensson
*Antagligen död inom 10 år

Vilket kap för Victoria och kungahuset !!!

Hela den 1000 åriga monarkin står och faller pga. njursjuk sportfåne från Ockelbo
Ouch Silvia, that gotta hurt!

"Fina" familjer brukar skilja sig från den stora massan genom att ägna sig åt finkultur. Den utgör så att säga en markör av att de (i egna ögon) är finare än annat folk.

Men när det gäller kungahuset uppstår en paradox: Man menar sig vara finare och stå över andra, men hänger sig med frustande iver åt elitserien i ishockey, motorsport, allsvenskan och älgjakt -- aldrig någonsin intresserar man sig på allvar för den s.k. finkulturen.
Citera
2009-05-30, 10:34
Medlem
reinkarnerads avatar
Citat:
Med tanke på innebörden av njurbytet har det skrivits enormt lite om Daniel. Det stod helsidor i AB, just dagen då nyheten släpptes, nu några dagar senare är det locket på.

Det finns ett ihärdigt intresse att få veta mera om Daniels hälsotillstånd så här dagarna efter njurbytet.
Ja, om det inte kommer några rapporter, börjar man ju fundera på hur det egentligen står till med Danne. Han måste snart visa sig offentligt, typ vinka från slottsbalkongen i Sthlm, annars kommer spekulationer oundvikligen uppstå om att han inte repat sig ordentligt efter njurtransplantationen.
Citera
2009-05-30, 10:37
Medlem
reinkarnerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420-7/11
Kul för henne. Hon ligger väl med benen i vädret och bara tar emot som de flesta överklass brudarna och räknar med att det räcker att dom ser bra ut.(vilket hon IOF inte gör).
Nja, en stor skillnad är att Vickan släppt till åt en vanlig svensson. Det brukar inte överklassbrudarna göra.
Citera
2009-05-30, 10:46
Medlem
420-7/11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Nja, en stor skillnad är att Vickan släppt till åt en vanlig svensson. Det brukar inte överklassbrudarna göra.

Om man inte bjuder på Ladd ja
Citera
2009-05-30, 11:18
Medlem
reinkarnerads avatar
Nåväl, Jens Lapidus roman Snabba cash är en skönlitterär berättelse om hur man kan komma upp sig med ladd. Danne Westling är ett exempel från verkligheten. Vid läsningen av Snabba cash såg jag faktiskt vissa likheter. Det fick mig att ana att Lapidus delvis inspirerats av Dannes uppgång i de "högre" kretsarna.
Citera
2009-05-30, 11:34
Medlem
Har kungahuset investerat i en dialysapparat ännu?
Att Haga slott anses som lämplig bosättning för DW
och Victoria är närheten till Karolinska Sjukhuset.
Citera
2009-05-30, 11:35
Medlem
Citat:

Var är uppföljningen? Var är intervjun med läkarteamet som utförde operationen? Var är diskussionerna om hur njurbytet kommer att påverka Daniels förmåga att utföra sina representativa jobb?

Läkarteamet har tystnadsplikt och jag skulle tro att personalen på KS har fullt upp med att svara i telefon och säga till media och andra intresserade: "Daniel vem? Ligger han här? Det vet inte vi och visste vi så skulle vi inte berätta det iaf".

Påverka hans förmåga att utföra jobben? De har redan berättat att han pga häsorisk inte varit med överallt.

Sen när det gäller att Daniel är mobbare, tror ni inte att det hade kommit fram i någon av de hundratals artiklar om paret redan?

Hur är det med med er övriga när det gäller organdonationer förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in