2006-10-28, 13:18
Medlem
tjohos avatar
Är gift sedan länge men har inte någon ring, eller snarare så ligger det en hemma i hyllan men jag använder den inte.
Tycker inte det är skönt med ring och retar mig på att det blir skitigt under.
Citera
2006-10-28, 13:22
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjoho
Är gift sedan länge men har inte någon ring, eller snarare så ligger det en hemma i hyllan men jag använder den inte.
Tycker inte det är skönt med ring och retar mig på att det blir skitigt under.
Det är iof en vettig anledning. Ringar är ju ena riktiga bakteriehärdar.
Vi gjorde lite bakterieodlingar och vissa tog sina ringar. Skitäckligt.

Din fru/man har inga åsikter om att du väljer att inte bära ringen?
Bär hon/han ring?
Citera
2006-10-28, 14:30
Medlem
tjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Det är iof en vettig anledning. Ringar är ju ena riktiga bakteriehärdar.
Vi gjorde lite bakterieodlingar och vissa tog sina ringar. Skitäckligt.

Din fru/man har inga åsikter om att du väljer att inte bära ringen?
Bär hon/han ring?
Tror inte hon har någon direkt åsikt vad gäller min ring, hon vet att när jag bestämt mig så brukar det vara svårt att ändra.
Hon har 2 ringar, förlovnings- och bröllopsring.
Citera
2006-10-28, 15:02
Medlem
TigerKids avatar
När observerar folk, läser sånt här och ser dokumentärer om bröllopp så tycker jag många tjejer verkar väldigt "kontrolliga". Allt skall vara perfekt och matchat efter hennes smak. Brölloppet en jätteapparat med mannen som statist. Tycker killar det känns "romantiskt" att överlämna en "beställd" ring och fria på kommando? Om det nu ändå är hon som skall styra allt, varför skall han då genomföra det?

Lite som att leka mamma pappa barn eller?

Jag förstår inte allt det där. ÄR det så viktigt att allt ser ut perfekt som man själv har tänkt ut? Vill man inte bli överaskad?

Lite OT. jag är ju inte gift. Har säkert missförstått allt...
Citera
2006-10-30, 18:08
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag förstår inte allt det där. ÄR det så viktigt att allt ser ut perfekt som man själv har tänkt ut? Vill man inte bli överaskad?

jo det är det jag vill... men samtidigt vill jag ha en fin ring. det är därför vi inte kan gå till en juvelerare tillsammans och välja, men jag vill inte heller ha en överraskning i form av rött guld med många små diamanter, brr vad fult.
Citera
2006-10-30, 18:34
Medlem
Snus&Bärss avatar
Jag förlovade mig när jag var 17 år men det förhållandet sprack några år senare, tyvärr. Det känns lite töntigt nu när man tänker på det, haha.

Jag och min dam förde i alla fall diskussioner om att förlova oss i typ två år men det hände aldrig något. Vi hade bokat in en resa med min familj så jag tänkte att tillfället inte kunde bli bättre...

Jag under mycket konstiga former reda på hennes ringstorlek och kutade någon dag senare iväg och kollade ut ringar till mig och henne. Jag tog med dem till utlandet och sen friade jag på stranden mitt i natten. Jag frågade henne om vi inte kunde ta en kvällspromenad så det gjorde vi och sen på stranden så hände det.... hon blev först helt tokig av bara frieriet och sen när jag tog upp ringarna ur fickan så höll hon på att svimma, hehe.

Tycker det var bra presterat för att vara 17 år. Hon var jävligt nöjd med ringen förresten. Hennes kostade väl dubbelt min för det var stenar och skit och jag körde en standard utan något.

Fin historia.
Citera
2006-10-30, 19:00
Medlem
Flinker in med lite frågor här!

Om man vill hålla det hemmligt med bruden, hur fan får man reda på ringstorlek? Mäter fingret med måttband när hon sover?

Hur mycket slänger man ut på förlovningsringar? Jag är fattig liksom
Citera
2006-10-30, 19:30
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Hur gjorde ni när ni förlovade er? bestämde ni att imorgon förlovar vi oss och så köpte ni ringar tillsammas, eller friade ena parten och ni köpte ringar sedan, eller friade han och hade redan köpt en ring?

Nämnligen så att jag och karlsloken går i giftastankar, jag vill INTE köpa ring tillsammans, han ska fria och från och med den dagen när jag sagt JA! är vi förlovad. Jag litar dock inte på hans smak så jag mailar bilder på ringar jag vill ha.

Berätta hur ni gjorde och vad ni anser om min variant (om ni har något att säga om det).

Tack!
Bestämde att vi ville genom diskussioner. Tittade på en ring tillsammans eftersom man ska ha den ett tag.. Och då ska det vara något som båda verkligen gillar. Smaken är olika och detta är fel tillfälle att ha fel. Det är inget oromantiskt i att titta tillsammans.

Visa honom genom tex bilder och tidningar(?) exakt vad du gillar och inte gillar. Det hjälpte mig en aning..

Lycka till!
Citera
2006-10-30, 19:57
Medlem
Beldarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrihin
Flinker in med lite frågor här!

Om man vill hålla det hemmligt med bruden, hur fan får man reda på ringstorlek? Mäter fingret med måttband när hon sover?

Hur mycket slänger man ut på förlovningsringar? Jag är fattig liksom

Använder hon några ringar till vardags? Mät isåfall innermåttet på den (om det är på ett ringfinger hon bär dom).
Annars kan du i de allra flesta fall få en lånering (när du köper en) hos juveleraren som du sen lämnar in för att få den rätta storleken. Visst det tar en vecka eller två innan damen kan bära den riktiga ringen, men det är ju ett alternativ. Vet dock inte hur dom gör vid mindre summor...

I princip alla ringar utan stenar går att ganska lätt justera storlek på. Undantag om det är en väldigt tunn och smal ring också.

Min förlovningsring köpte jag för 200:-

Annars är väl en tumstock snäppet smidigare än ett måttband?
Citera
2006-10-30, 20:08
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
När observerar folk, läser sånt här och ser dokumentärer om bröllopp så tycker jag många tjejer verkar väldigt "kontrolliga". Allt skall vara perfekt och matchat efter hennes smak. Brölloppet en jätteapparat med mannen som statist. Tycker killar det känns "romantiskt" att överlämna en "beställd" ring och fria på kommando? Om det nu ändå är hon som skall styra allt, varför skall han då genomföra det?

Lite som att leka mamma pappa barn eller?

Själv har jag aldrig varit gift, men dock förlovad (två gånger), och ja; när det gäller såna här saker så är det bara att lyda order och se glad ut, för då befinner du dig djupt inne på feminint territorium.
Citera
2006-10-31, 00:43
Medlem
em krejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Själv har jag aldrig varit gift, men dock förlovad (två gånger), och ja; när det gäller såna här saker så är det bara att lyda order och se glad ut, för då befinner du dig djupt inne på feminint territorium.

Känns väll en aning komiskt att ta råd från en som varit förlovad 2 gånger, och dessutom aldrig varit gift :)
Citera
2006-10-31, 00:52
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Känns väll en aning komiskt att ta råd från en som varit förlovad 2 gånger, och dessutom aldrig varit gift

Hehe, i just det här fallet så kan jag förstå att så vore fallet ja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in