Flashback bygger pepparkakshus!
2006-11-03, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whoopsie
Har fr mig att det ska finnas en funktion fr detta i administrationspanelen men r inte allt fr sker p detta.
Jag hittade ett konverteringsverktyg p PunBB's hemsida.
Funkade finfint frutom att en del grejer frsvann men
snt fr man vl tla
Citera
2006-11-04, 13:47
Medlem
Fogelbergs avatar
Jag anvnder mig av SMF 1.1 RC3 Ett ganska lttsktt forum precis som PhpBB
Citera
2006-11-10, 10:22
Medlem
www.invisionfree.com

Bsta som gjorts!
Citera
2006-11-11, 01:20
Moderator
Ruskigbusss avatar
Slog ihop lite trdar om forum.
/Mod
Citera
2006-11-20, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tintin
sitter nu med xoop, ganska kul . Vet ngon hur man kan f in en chatt sida i php eller html i xoops. Eller om det redan finns sdana klara
mvh tintin

har en frga om xoops.hur br man sig t fr att ladda ner o installera den svenska spk filen?och finns det ntt svensk forum dr det finns nn xoops trd?
har googlat men inte hittat ngra svar.
Citera
2007-02-06, 09:26
Medlem
Har lite problem.
Jag satte upp ett gratisforum via inventforum.com, men deras server e riktigt seg och jag vill nu flytta forumet. Dock s fr jag inte ner databasen nr jag vill ha den, troligtvis pga deras sega hemsida. Finns det ngot annat stt att ta hem databasen n frn administrationspanelen?
Vill inte tappa det som jag har startat.
Tnkte sedan skaffa en egen domn och lgga upp databasen fr dorumet dr, r det ngon som vet om www.one.com har ngra problem med att lgga upp ett phpbb forum?
Jag r inte srskilt insatt i det hr mnet och vill hlla det s simpelt som mjligt till en brjan.
Citera
2007-02-06, 11:12
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bijjer
Har lite problem.
Jag satte upp ett gratisforum via inventforum.com, men deras server e riktigt seg och jag vill nu flytta forumet. Dock s fr jag inte ner databasen nr jag vill ha den, troligtvis pga deras sega hemsida. Finns det ngot annat stt att ta hem databasen n frn administrationspanelen?
Vill inte tappa det som jag har startat.
Tnkte sedan skaffa en egen domn och lgga upp databasen fr dorumet dr, r det ngon som vet om www.one.com har ngra problem med att lgga upp ett phpbb forum?
Jag r inte srskilt insatt i det hr mnet och vill hlla det s simpelt som mjligt till en brjan.
Jag kr sjlv 2 sidor via one.com och har inget att anmrka nr det gller deras service och tjnster. Jag r jttenjd med one.com.

Krde i brjan med phpBB men skiftade ver till SMF efter ett tag. Det var p grund av att jag ville testa ngot nytt och eftersom SMF d var hyffsat ny-releasat s blev det SMF.

Men fr att svara p din frga s r det inte ngra problem med att kra phpBB p one.com
Citera
2007-02-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg
Jag kr sjlv 2 sidor via one.com och har inget att anmrka nr det gller deras service och tjnster. Jag r jttenjd med one.com.

Krde i brjan med phpBB men skiftade ver till SMF efter ett tag. Det var p grund av att jag ville testa ngot nytt och eftersom SMF d var hyffsat ny-releasat s blev det SMF.

Men fr att svara p din frga s r det inte ngra problem med att kra phpBB p one.com

Ok.
Det lter kanon!
du har ingen aning om hru jag kan ta en backup i phpbb frutom frn admin panelen? Kanske ska skita i det och starta om frn brjan bara. Inventforums server verkar helt kass.
Citera
2011-09-19, 23:17
Medlem
Hej!

Fr nrvarande s jobbar jag med en trnings hemsida som jag har gjort. Jag anvnder mig av phppb, och det funkar jttebra! men det jag vill r, att ha forumet i sjlva hemsidan. allts inte i en annan fnster/flik. forumet ska vara i hemsidan.

tack fr svar
Citera
2011-09-20, 09:56
Medlem
Fogelbergs avatar
snygg lyftning av ett mne som var 4 r gammalt... Grattis
Citera
2011-09-20, 11:33
Medlem
Haha! Kndes ondigt att skap en ny, s jag frstte bara p denna Gambia!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in