• 3
  • 4
2006-11-10, 05:21
Medlem
Rokos avatar
Ganska insnöat, men kanske sant?

Alltså vad finns det för folk här?
Sluta nojja upp han över hans plan, låter ju hur bra som helst.

Hur kan man säga åt han att låta bli att röka cannabis, pga. att han nojjat tidigare?
Jag kunde kraftiga nojjor i början av hasch.. Hur är det nu? Röker verkligen varje dag och i stora mängder.
Om jag fick bestämma nu i efterhand, skulle jag aldrig valt att skippat i brasset, på grund av att jag nojjade i början av mitt brukade. (Som jag själv står för att det gått över i ett missbruk).

Av vad man läser här/hör/vet, så nojjar dom flesta av cannabis i början.
Konstigt, nej?
Det är en ny känsla, man är inte van den och funderar... Ska det vara såhär?
Även om man hört tidigare att man lätt kan bli nojjig på CB, så är det inte så jävla lätt att koppla bort:

- Shit vad konstig jag känner mig?!
- Ska det vara såhär!?
- Dom andra verkar må bättre än mig, varför då?!

Och så vidare, hur mycket tankar som helst.
Helt oväsentliga, som du kopplar bort i vardagen.
Hur botar man det här då?

Det är ju oftast panikångest man får på cb-nojjor.
Kan någon svara på vilka svenska läkemedel som är ledande i att ta bort detta?
Jo jag själv kan svara: Iktorivil och Xanor, eller Klonazepam och Alprazolam hur man nu vill ha det.
Kan inte minnas att jag hört en enda person som varit missnöjd med dessa två (lagligt syfte då).
Om någon äter någon av dessa mot ångest och är missnöjd, skriv gärna en rad.

Slutsats:
Ta en liten mängd* benso, rök några bloss från jointen (iaf 4-6 bloss, även på bra röka) och sitt och softa ett tag..
Förmodlingen kommer du må jävligt bra och tycka cb vart grymt när det inte var så spänd stämning!

Liten mängd* - Hur mycket du ska knapra kan jag inte säga, du känner dig själv och verkar vara van och käka dom, tänkte på recept).

Nu har jag iofs inte knaprat några benso själv under tiden då jag upptäckte cb.
Hade ju inte tvärfeta benso på recept, innan jag upptäckte cb

Men kan ändå lova, kör på din plan..
Det blir en riktigt skev kväll förhoppningsvis, och vad är bättre än det?

Det var allt från mig, snöade in litegrann, ni får ursäkta..
Citera
2006-11-10, 05:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roko
Alltså vad finns det för folk här?
Sluta nojja upp han över hans plan, låter ju hur bra som helst.

Hur kan man säga åt han att låta bli att röka cannabis, pga. att han nojjat tidigare?
Jag kunde kraftiga nojjor i början av hasch.. Hur är det nu? Röker verkligen varje dag och i stora mängder.
Om jag fick bestämma nu i efterhand, skulle jag aldrig valt att skippat i brasset, på grund av att jag nojjade i början av mitt brukade. (Som jag själv står för att det gått över i ett missbruk).

Av vad man läser här/hör/vet, så nojjar dom flesta av cannabis i början.
Konstigt, nej?
Det är en ny känsla, man är inte van den och funderar... Ska det vara såhär?
Även om man hört tidigare att man lätt kan bli nojjig på CB, så är det inte så jävla lätt att koppla bort:

- Shit vad konstig jag känner mig?!
- Ska det vara såhär!?
- Dom andra verkar må bättre än mig, varför då?!

Och så vidare, hur mycket tankar som helst.
Helt oväsentliga, som du kopplar bort i vardagen.
Hur botar man det här då?

Det är ju oftast panikångest man får på cb-nojjor.
Kan någon svara på vilka svenska läkemedel som är ledande i att ta bort detta?
Jo jag själv kan svara: Iktorivil och Xanor, eller Klonazepam och Alprazolam hur man nu vill ha det.
Kan inte minnas att jag hört en enda person som varit missnöjd med dessa två (lagligt syfte då).
Om någon äter någon av dessa mot ångest och är missnöjd, skriv gärna en rad.

Slutsats:
Ta en liten mängd* benso, rök några bloss från jointen (iaf 4-6 bloss, även på bra röka) och sitt och softa ett tag..
Förmodlingen kommer du må jävligt bra och tycka cb vart grymt när det inte var så spänd stämning!

Liten mängd* - Hur mycket du ska knapra kan jag inte säga, du känner dig själv och verkar vara van och käka dom, tänkte på recept).

Nu har jag iofs inte knaprat några benso själv under tiden då jag upptäckte cb.
Hade ju inte tvärfeta benso på recept, innan jag upptäckte cb

Men kan ändå lova, kör på din plan..
Det blir en riktigt skev kväll förhoppningsvis, och vad är bättre än det?

Det var allt från mig, snöade in litegrann, ni får ursäkta..

Underbar läsning, inget att ursäkta sig för!
Citera
2006-11-10, 06:25
Medlem
Rokos avatar
Tack så mycket .

Skulle börja med 2-3 radar, vart lite mer
Hoppas det hjälpte något iaf..
Citera
2006-11-10, 14:12
Medlem
A-Dmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doenitz
Vissa av skribenterna här nojjar upp mig inför "rökandet" med benzodiazepiner i blodet

MEN, jag tror att det kommer att gå bra så länge jag bra set setting + lite benzodiazepiner i blodet. Om jag inte röker för mycket d.v.s.

Det jävliga i kråksången är att socialen när som helst kan gå in och ta piss/blod-prov. Eftersom ett av medicamenten jag går på ger mig svårigheter att kasta vatten blir det oftast blodprov och då är man ju tokkörd. Benzodiazepinerna är lagliga, men (hmm jag vet inte vad det heter) "slagg-produkterna" som är inaktiva, efter rökning av cannabis, som sätter sig i fettet syns direkt på blodprov länge efter man rökt, därför är väl pissprov att föredra framför blodprov, eller hur?

Kommer ta det otroooooligt lugnt iallafall.

Och sluta nojja upp mig för fan

Jag kan lugna dig med att varken soc eller sjukhusen kollar i blodet efter droger, om det inte är sådana prov dom gör förstås.

Jag äter Litium, som sliter som fan på njurarna (eller är det levern? Jag har glömt). När man äter Litium måste man ta blodprov var tredje månad. Skulle dom titta efter droger skulle jag inte få så mycket benzos jag vill, typ, utskrivet. Har gjort pissprov också, men det var samma sak. Även om jag var nojig i början (hade givetvis rökt någon dag innan, och missminner jag mig inte var det andra droger med i spelet) så kan du pusta ut, misstänker dom dig inte för drogmissbruk så kommer dom heller inte att leta efter det.

Det är inte som att ett blodprov i sig visar på vilka droger man har käkat, det är ju speciella.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in