Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2009-07-30, 15:59
  #73
Medlem
Algebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylarQQ
Någon som har nån butik på nätet eller i Göteborg's området som säjler bengaler av bra kvallite? ej båtaffärer och dylikt


Köp från hammargrens, dom har fina röda bengaler av bra kvalite för 69kr/st.
Vet dock inte om man kan köpa av dom så här års men du kan alltid maila och fråga. http://www.hammargrens.com/
Citera
2009-10-07, 14:17
  #74
Avstängd
Thermobarisks avatar
Tillverka en bengal istället. Mycket snyggare och något av det lättaste man kan göra inom pyrotekniken.
Citera
2009-11-13, 14:42
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyllama
Jag är intresserad av IKAROS från Hansson Pyrotech. Jag undrar var man kan köpa dessa, det går uppenbarligen inte att beställa dem direkt från den officiella hemsidan http://www.hansson-pyrotech.com/prod_signals.htm. Vet någon något ställe i Skåne där dessa säljs?

Vet någon vart jag finner dessa i småland/norra skåne?

kan ju passa på att fråga om rök,som det diskuterades om längre bak i tråden, vad kan man få för "straff" för att använda rökbomb på stan ?
Citera
2009-11-13, 15:09
  #76
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carne
Vet någon vart jag finner dessa i småland/norra skåne?

kan ju passa på att fråga om rök,som det diskuterades om längre bak i tråden, vad kan man få för "straff" för att använda rökbomb på stan ?
vet inte om det stämmer enligt paragraferna men med tanke på vad som hänt innan så borde detta kunna gå in under "huliganlagen" och med andra ord i värsta fall resultera i fängelse
Citera
2009-11-14, 16:56
  #77
Medlem
okej
Citera
2010-06-11, 21:42
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxiee
Gå till närmaste båthandel. Eller så kan du beställa ifrån Italien. www.tifo.it


Idiot i båthandlar säljer man nöd-bengaler, sådana som man brukar ha ute på sjön för att signalera med. Och det är är inga bengaler du kan ha på en läktare full med folk. Innan ni lyssnar på vad folk skriver ta reda på fakta så ni inte har ihjäl någon.
Citera
2010-06-28, 19:07
  #79
Medlem
Ingensoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenultras1887
Idiot i båthandlar säljer man nöd-bengaler, sådana som man brukar ha ute på sjön för att signalera med. Och det är är inga bengaler du kan ha på en läktare full med folk. Innan ni lyssnar på vad folk skriver ta reda på fakta så ni inte har ihjäl någon.


Använd IKAROS nödbloss då dessa inte skvätter så mycket glöd omkring sig. Dessa köper du på närmsta båthandel! Dessutom är du nästan garanterad att dessa inte smäller av i handen! Tifo.it är skit och ska inte användas på läktarna då dessa är väldigt osäkra!
Citera
2010-06-28, 21:30
  #80
Medlem
Harrybs avatar
Jag vet inte om det är tillåtet att länka till andra forum här på FB. Men på sweultras forum säljs det bengaler av privatpersoner.
Citera
2010-06-29, 07:09
  #81
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenultras1887
Idiot i båthandlar säljer man nöd-bengaler, sådana som man brukar ha ute på sjön för att signalera med. Och det är är inga bengaler du kan ha på en läktare full med folk. Innan ni lyssnar på vad folk skriver ta reda på fakta så ni inte har ihjäl någon.
det är exakt vad det är, dessa bengaler är de som i störst utsträckning används på dem svenska läktarna då dem är säkrast, inte lika mycket slaggprodukter som sprutar ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Jag vet inte om det är tillåtet att länka till andra forum här på FB. Men på sweultras forum säljs det bengaler av privatpersoner.
så även på ultraskanalens dito
Citera
2010-07-06, 14:41
  #82
Avstängd
stojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenultras1887
Idiot i båthandlar säljer man nöd-bengaler, sådana som man brukar ha ute på sjön för att signalera med. Och det är är inga bengaler du kan ha på en läktare full med folk. Innan ni lyssnar på vad folk skriver ta reda på fakta så ni inte har ihjäl någon.

Grattis idiot, du har lyckats bumpa en 7 månader gammal tråd för något totalt jävla onödigt.

Tifo.it - Sprutar massa slaggprodukter som är väldigt väldigt varma och kan dessutom brista och elda upp din hand.
Ikaros - Säkrare, sprutar knappt slaggprodukter och minimal risk att brista.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback