2006-11-09, 16:40
Medlem
jag har aldrig varit hög på cannabis och jag påstår mig inte kuna mycket om det.
men jag kom på en sak då jag läste runt lite på internet där det stod om illamående.

cannabis är bra för en om man mår illa mycket.Det här är kanske allmänt känt men för ni som inte vet kan det ju vara roligt.
så om ni får vinterkräksjuka eller ntt pröva ta en joint. så mår ni kanske bättre..
iofs funkar väll åksjuke piller. men det ska man helst inte överdosera och ta jätte ofta har jag hört. den kasnke det är roligare att ta sig igenom ett par sjukdagar på det sättet? eh?
Citera
2006-11-09, 17:28
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisaflisa
jag har aldrig varit hög på cannabis och jag påstår mig inte kuna mycket om det.
men jag kom på en sak då jag läste runt lite på internet där det stod om illamående.

cannabis är bra för en om man mår illa mycket.Det här är kanske allmänt känt men för ni som inte vet kan det ju vara roligt.
så om ni får vinterkräksjuka eller ntt pröva ta en joint. så mår ni kanske bättre..
iofs funkar väll åksjuke piller. men det ska man helst inte överdosera och ta jätte ofta har jag hört. den kasnke det är roligare att ta sig igenom ett par sjukdagar på det sättet? eh?
Har aldrig rökt då jag mått illa faktiskt.
Dock har jag rökt så jag mått illa, dock då jag druckit lite för mycket alkohol.. (Skyller på den vidriga alkholen här.)
Är sällan magsjuk, men om jag någongång blir det ska jag prova röka. Hatar förövrigt att må illa, så tack för tipset.
Citera
2006-11-09, 20:27
Medlem
Trogdors avatar
Funkar mycket bra för mig när man är bakfull och mår illa.
Citera
2006-11-09, 21:45
Medlem
chiillums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisaflisa

jag blir bakis ifall jag krökar, men ifall jag krökar OCH röker blir jag INTE minsta lilla bakis.. det brukar dock oftast vara så att jag röker mer än dricker, och inte för att jag krökar så mkt, men endå. för mig verkar det mot bakfylla i princip, vilket är underbart.
underbart är ett bra ord som beskriver cannabis.
Citera
2006-11-09, 21:56
Bannlyst
Enligt studier så hjälper cannabis mot biverkningarna av Kemoterapi dvs medicinen du tar för att bli frisk, Bieffekter på den medicinen är Dålig apptit,illamående osv, Du ska få tillbaka apptiten till en vissdel eftersom det är viktigt att man äter då man har cancer och äter medicinen, 11 delstater i USA har ju faktiskt legaliserat cannabis för medicinskt bruk där de med Grönstarr(ögonsjukdom),Aids,cancer kan få receptbelagd cannabisutskrivet.
Citera
2006-11-09, 21:59
Medlem
en kompis till mig testade det då jag och en annan kompis berättade att de VERKLIGEN hjälper mot bakfylla, och de gjorde det.

Inte nog med bakfylla ..men illamående gör att du inte kan äta bra, sova bra, dricka bra ...cannabis ökar just dom för dig. Du blir hög, hungrig, dricker mer vatten och kan sova bättre ..och ja, de hjälper..
Citera
2006-11-09, 22:40
Medlem
Cannabis hjälper kanske mot illamående men nog fan kan det få en att spy kaskader också om man är för full.

För hur många gånger har man inte sett aspackade orutinerade jävlar som insisterar på att få ett par bloss för att inom fem minuter kräla i sina egna spyor?
Citera
2006-11-09, 23:07
Medlem
Snusets avatar
Citat:
För hur många gånger har man inte sett aspackade orutinerade jävlar som insisterar på att få ett par bloss för att inom fem minuter kräla i sina egna spyor?

Hrrrrmmmm.... Själv är jag ett bevis på att det där är en läxa man aldrig lär sig. Efter att ha umgåtts med Mary i 10+ år så anser jag mig vara en hyvens rutinerad rökare. För något mindre än ett år sedan tyckte jag att jag skulle ta mig en mild spliff på nattkröken efter en lyckad fest. Det var kanon i tio minuter. Sen kände jag igen tecknen och tänkte mest:"Föe helveteeeööööuuuggghhrrrr!!!" Tillbringade sedan de tidiga morgontimmarna hängandes över toaletten. Totalt oförmögen att röra mig därifrån. Även om jag hade släpat mig tillbaka så skulle resultatet bli en väldigt otrevligt röra i sängen.
Men jag misstänker att de flesta känner igen sig på något sätt? Även om man är rutinerad så spelar alkoholen en förbannat lömska spratt.
Citera
2006-11-09, 23:57
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
Hrrrrmmmm.... Själv är jag ett bevis på att det där är en läxa man aldrig lär sig. Efter att ha umgåtts med Mary i 10+ år så anser jag mig vara en hyvens rutinerad rökare. För något mindre än ett år sedan tyckte jag att jag skulle ta mig en mild spliff på nattkröken efter en lyckad fest. Det var kanon i tio minuter. Sen kände jag igen tecknen och tänkte mest:"Föe helveteeeööööuuuggghhrrrr!!!" Tillbringade sedan de tidiga morgontimmarna hängandes över toaletten. Totalt oförmögen att röra mig därifrån. Även om jag hade släpat mig tillbaka så skulle resultatet bli en väldigt otrevligt röra i sängen.
Men jag misstänker att de flesta känner igen sig på något sätt? Även om man är rutinerad så spelar alkoholen en förbannat lömska spratt.

Jag har aldrig spytt av att röka shit när jag varit full, tvärtom. Har mått dåligt när jag varit full, men en jolle på det gör susen.
Citera
2006-11-10, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Jag har aldrig spytt av att röka shit när jag varit full, tvärtom. Har mått dåligt när jag varit full, men en jolle på det gör susen.

Första gången jag rökte när jag hade druckit mådde jag RIKTIGT jävla dåligt.. Fick hänga över toastolen och spy upp det lilla jag hade kvar i magen (såg ut som små salladsblad och dill o skit, antagligen från nån kebab )

Men sedan dess har det aldrig hänt. Jag fullkomligt ÄLSKAR att röka när jag är full. Blir ett sjukt najs rus då.

Dessutom har jag märkt att jag inte blir lika bakis när jag gjort detta. Om det kan vara relaterat vet jag dock inte.
Citera
2006-11-10, 03:53
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Första gången jag rökte när jag hade druckit mådde jag RIKTIGT jävla dåligt.. Fick hänga över toastolen och spy upp det lilla jag hade kvar i magen (såg ut som små salladsblad och dill o skit, antagligen från nån kebab )

Men sedan dess har det aldrig hänt. Jag fullkomligt ÄLSKAR att röka när jag är full. Blir ett sjukt najs rus då.

Dessutom har jag märkt att jag inte blir lika bakis när jag gjort detta. Om det kan vara relaterat vet jag dock inte.
No shit, ett tag kunde jag inte ens röka i samband med alkohol. Mådde så himla illa, låg ibland i sängen och trodde döden skulle bli nästa instans.

Dricker ytterst, ytterst sällan alkohol numera, men det är inte för illamåendet i samband med rökningens skull, utan för att jag inte gillar alkoholets rus.
Men det var ju en annan story.

Kan dock verkligen hålla med om att salongsberusad - röka, är/kan vara en helt underbar kombo.

Vet inte om jag någonsin kommer bli bakfull igen, men blir jag det ska jag testa o röka.
Citera
2006-11-10, 04:01
Medlem
Nirps avatar
Det har ju hänt ett antal gånger att man botat baksmällan med en joint, och visst funkar det.

För att hänga med offtopic: Det enda som händer när jag röker efter att jag supit mig full är att jag totaldäckar. Det går verkligen inte att få liv i mig på ett antal timmar, det har jag lärt mig efter min student då jag låg under en kompis utebord i 6 timmar innan någon fick för sig att dumpa mig i polarens lillesyrras säng. Jag vaknade efter omkring 7 timmar av att polarens syrra säger åt mig att jag luktar illa (spilld öl och sprit över hela mina kläder), var bara till att traska hem. Aldrig mer säger jag bara.

Först röker man, sen kan man dricka.

"Beer and grass, you're on your ass. Grass and beer, you're in the clear."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in