• 1
  • 2
2006-11-11, 14:15
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockman
porrtidningar säljer mest av alla tidningsmagasin

Det där låter helt jävla osannolikt.
Menar du i Sverige eller internationellt?

Hosta upp en källa, tack.

.
Citera
2006-11-11, 16:09
Medlem
PaintSpots avatar
Porrtidningar är ju fan så mycket roligare än internet tycker iallafall jag, men internet är ju femton ggr mer lättillgängligt, så slipper man ju hela versen med att vara generad över att köpa porrtidningar (länge sen jag köpte en så vet inte om jag skulle bry mig över att göra det idag men ändå).
Citera
2006-11-11, 21:05
Medlem
Rockmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Det där låter helt jävla osannolikt.
Menar du i Sverige eller internationellt?

Hosta upp en källa, tack.

.
sorry jag hade fel 3:e plats i Sverige enligt http://www.ts.se/TSNet/Public/PDF/Up...topplistor.pdf
Citera
2006-11-11, 21:20
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
sorry jag hade fel 3:e plats i Sverige enligt http://www.ts.se/TSNet/Public/PDF/Up...topplistor.pdf

En ren uppskattning är att en dryg femtedel av den halvmiljonen sålda herrtidningar består av Slitz, FHM, Café och andra "anständiga" utgåvor.
Citera
2006-11-11, 21:39
Medlem
Finwës avatar
Citat:
Jag vet inte hur du läser den där listan, men den är definitivt inte sorterad på antal sålda exemplar per titel (och helt uppenbart inte på antal sålda exemplar inom kategorin). "Serietidskrifter", "Barn och Föräldrar", samt "Jakt och Fiske" säljer alla fler tidningar per titel, och inte ens något vanligt så kallat livsstilsmagasin för män (Café/Slitz) återfinns på tio i topp över enskilda titlar.

Sedan säger inte listan något alls om vad som räknas som "Herrtitlar". Är t.ex. Café och Slitz herrtidningar eller hör de till "Mode och nöjesliv"? [edit: som von Schmerz redan påpekat, i betydligt klarare ordalag]

Vidare är Slitz och FHM de enda herrtidningarna (jag använder termen löst, utan nödvändig klopling till katergorin "Herrtitlar") som tar sig in bland de 25 bäst säljande tidningarna räknat i enbart lösnummer, vilket jag antar är det område där porrtidningarnas största försäljning sker. I listan över abbonerade exemplar finns inga potentiella herrtitlar alls.

Dock lär väl genomsnittssiffran på knappt 57 000 exemplar stämma. Jag läste Mattias Anderssons bok Porr nyligen, och jag vill minnas att de flesta i branschen han pratade med uppgav siffror mellan 20 000 och 50 000 (jag kan dock ha fel, jag minns inte exakt, men siffran 30 000 dyker hela tiden upp i mitt huvud).

Hur som helst tjänar förlagen som tidigare påpekats inga pengar på tidningarna längre, de finansieras (återigen enligt Andersson) helt av annan verksamhet (DVD-filmer, SMS-tjänster, internetinnehåll, etc.).
Citera
2006-11-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finwë
...
Hur som helst tjänar förlagen som tidigare påpekats inga pengar på tidningarna längre, de finansieras (återigen enligt Andersson) helt av annan verksamhet (DVD-filmer, SMS-tjänster, internetinnehåll, etc.).

Så? Om förlagen inte tjänar pengar på tidningarna längre... Varför ger de ut dem? Välgörenhet? Tveksamt va?

Tror inte någon skulle fortsätta med tidningar om det inte fanns pengar i det.
Citera
2006-11-15, 17:44
Medlem
core_s avatar
Rent lokalt kan jag säga att det är den delen av tidningshyllan som är mest besökt och plockas mest i där jag jobbar.

Bl.a. en herre kommer två gånger i månaden och köper på sig ett litet lager för en cirkus 5-600 på sitt bensinkort
Citera
2006-11-15, 17:48
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Så? Om förlagen inte tjänar pengar på tidningarna längre... Varför ger de ut dem? Välgörenhet? Tveksamt va?

Tror inte någon skulle fortsätta med tidningar om det inte fanns pengar i det.

Tidningarna är ju fulla med annonser för deras andra företag (försäljning av filmer, dildos allt-möjligt-skit). Se det som ett annonsblad!
Citera
2006-11-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Tidningarna är ju fulla med annonser för deras andra företag (försäljning av filmer, dildos allt-möjligt-skit). Se det som ett annonsblad!

...alltså tjänar de pengar på tidningarna, indirekt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in