2006-11-11, 20:12
Medlem
Obskyrigs avatar
Tjohoo mina häschiga vänner, jag tänkte som sagt prova spacecakes.
Jag har rökt standard två gånger samt bra potent pollen en gång, är det bra att ge sig på 0,7 spacecakes gjorda på standard.

Samt frågorna:

Nån som har nått bra recept ?
Bra Set & Setting ?
Bra playlist kanske ni kan tipsa om ?
Citera
2006-11-11, 20:17
Medlem
words of minds avatar
Mer röka
Citera
2006-11-11, 20:24
Medlem
bertil_ks avatar
Jag vill nog höja ett varnande finger för att äta hasch när du inte är van. Iofs, tar du 0.7g som du föreslog så kommer du nog inte känna av det alls. Problemet med att äta cannabis är att det tar så lång tid innan man känner av effekten (personligen 3-4 timmar) så det blir väldigt svårdoserat. Och du kan bli enormt mycket mer stukad av att äta än att röka det.

Recept? Smält smör (OBS! äkta smör från kossor inte fett från växtriket) i en kastrull och lös upp haschet i det sen kan du ersätta det smöret med smöret i så gott som vilket recept som helst. Jag brukade göra chokladmuffins när jag bakade.
Citera
2006-11-11, 20:25
Medlem
RoxLs avatar
För lite röka ja. Rök de istället, mkt mer effekt av de. Annars ere bara o lyssna på lugnt skön musik o sitta me nå skönt folk o flumma.
Citera
2006-11-11, 20:39
Medlem
Coles avatar
Ja om du ska ha nån skjuts i det så ska du skicka i mycket mer röka, är det standard så åtminstone en 5a om ni ska dela på den.
Smidigast är att köpa "shake n bake muffins", bara att lösa upp rökat i smör o sen tillsätta vatten skaka om o köra i muffinsformar, då kan man "dosera" lättare också.
Citera
2006-11-11, 21:18
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Om du ska jobba på tisdag är det inte att rekommendera. Man blir betydligt slöare av att äta, än att röka. Personligen tycker jag ruset blir mindre intensivt, men det håller i sig mycket längre.
Citera
2006-11-11, 23:59
Medlem
bertil_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
O Personligen tycker jag ruset blir mindre intensivt, men det håller i sig mycket längre.

Det beror ju på dos iofs.. Jag bakade EN muffin på acetonhasch som jag tillverkat av ca 50-70 gram blad, kommer ej ihåg exakt mängd då det var ett antal år sen men för mycket var det iaf. Åt upp den och efter 3-4 timmar var jag inne i det mest intensiva rus jag upplevt (på cannabis ska kanske tilläggas). Det var aldeles för mycket även för mig som utan problem skulle kunna röka en joint var 20:e minut.. hela tiden. Ruset var väldigt kraftigt i ca 1 dygn och jag kände fortfarande av det efter 3 dygn.

Så det är anledningen till att jag tycker man ska vara lite försiktig med att äta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in