2006-11-14, 19:56
Medlem
Lucky7s avatar
Jag grter inte om en sdan mnniska ker in, du missar pongen. Jag tycker dremot att det r ett jvla oskick att anmla sina medmnniskor till polisen. Hade GH nu en stor vn som "inte var guds bsta barn" och kraftiga problem med Connys livsfring s kunde de vl ha gtt ner och haft ett litet samtal med honom? Det r fan s mycket renhrigare n att blanda in Stasi...
2006-11-14, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mördar-Anders
Personangrepp?! Det var du sjlv som kallade dig blandmissbrukare. Inte jag.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Eftersom ditt nrminne inte verkat vara i form s fljer hr en pminnelse:

Det var inte att du kallade mig fr blandmissbrukare jag menade, det var mer det hr jag reagerade pa;
Citat:
Du fr leka din lek med ngon annan istllet.

x2
2006-11-14, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky7
Jag grter inte om en sdan mnniska ker in, du missar pongen. Jag tycker dremot att det r ett jvla oskick att anmla sina medmnniskor till polisen. Hade GH nu en stor vn som "inte var guds bsta barn" och kraftiga problem med Connys livsfring s kunde de vl ha gtt ner och haft ett litet samtal med honom? Det r fan s mycket renhrigare n att blanda in Stasi...

Men serru det vagade inte GH, lilla stjrtpojken som han r!

Men i sin avundsjuka pa sin snygga och coola granne conny fann han inget annat alternativ n att ga till farbror bla fr att ater fa knna lite egenvrde i sitt nu totalt frpestade liv. Inte frpestat av tanken pa att Conny kanske salde droger till ungdomar utan frpestat av tanken att Conny var en frigjord och skn snubbe som levde livet och vagade testa sina grnser.
2006-11-14, 20:35
Medlem
Gammal Hrdrockares avatar
Lucky 7:

Vad har du emot polisen? Ringer du till rörmokaren om du blir misshandlad? Anser du att brottslingar ska få härja fritt?
2006-11-14, 20:44
Medlem
Lucky7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Lucky 7:

Vad har du emot polisen? Ringer du till rrmokaren om du blir misshandlad? Anser du att brottslingar ska f hrja fritt?

Jag har mycket emot polisen. D jag r ostraffad rr det sig inte om personliga upplevelser, utan snarare om principiella stndpunkter. Det platsar bttre in under ngon politisk eller filosofisk topic, men (vldigt) kortfattat s anser jag att vldsmonopolet rcker fr att det ska rra sig om "vi" mot "dem".

Dr "dem" r de som har rtt att anvnda vapen mot andra mnniskor, och "vi" r alla andra (ven du).

Fr att svara p dina andra frgor. Blir jag misshandlad allvarligt s gr jag en polisanmlan fr att f ut frskringspengar. Jag skulle dock aldrig ge hllbara signalement eller vittna fr egen del. r det tillrckligt allvarligt kan jag p ett eller annat stt utkrva hmnd, men egentligen tjnar jag inget p varken att frvaren lses in eller att jag hmnas.

"Brottslingar" r ett luddigt begrepp. Jag anser att vldigt mycket av det som idag r olagligt br vara lagligt. Det som finns kvar i lagboken (vldsbrott, sexbrott, 'stldbrott' + kanske ngra till) br vi kunna och f frsvara oss mot utan ett statligt vldsmonopol.

Det hr blev lngt och delvis off-topic... Slutligen kan jag vara s pragmatisk s jag ppekar att om du t.ex. sett Conny vldfra sig p sin (hypotetiska) dotter s hade jag inte haft ngot problem med att du anmlde honom.
2006-11-14, 20:49
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Men serru det vagade inte GH, lilla stjrtpojken som han r!

Men i sin avundsjuka pa sin snygga och coola granne conny fann han inget annat alternativ n att ga till farbror bla fr att ater fa knna lite egenvrde i sitt nu totalt frpestade liv. Inte frpestat av tanken pa att Conny kanske salde droger till ungdomar utan frpestat av tanken att Conny var en frigjord och skn snubbe som levde livet och vagade testa sina grnser.

Jag r ledsen Broofsteel, hittills har du hllt en bra niv men, sdr talar en sann knarkare!

Det vi diskuterar i den hr trden r Conny. Ingen annan n GH vet vem och hur Conny r, om han nu finns p riktigt. Det enda vi har att g p r GH:s beskrivning av honom, och nej Broofsteel, han lter inte som en skn frigjord snubbe! Han verkade inte vara en skn snubbe alls p den tiden historian utspelar sig, och bor numera p ett hem fr kroniska missbrukare. Hur jvla sknt r det?

Conny var/r ett drgg, det frstr alla utom er som verkar ha Christer Pettersson som strsta frebild!
2006-11-14, 23:20
Medlem
StorMammas avatar
Okej,

Har vi diskuterat klart om hur GH satte dit en dealer?

Fr mig s lter det mest som om GH satte dit honom p grund av hur han sg ut, inte fr brasset i sig.

* Kliar i fingrarna att lsa denna nu....*
2006-11-15, 00:37
Medlem
GH r en luffare och en fjant.
2006-11-15, 00:39
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanZombie
GH r en luffare och en fjant.

Antar att det r dessa inlgg som stormamma ville att man skulle rp'a i hennes trd... well..

Stormamma, kan du inte bara lsa denna trd? Den tjnar inget egentligt syfte lngre i mina gon.

Okay, du satte dit en langare, well done! Jag tycker det i alla fall, och det har jag sagt.

Om vissa tycker du r en golbg eller en "luffare och en fjant" kan ni inte d ta det i pm? ;P... (vet att jag sjlv har en tendens att gra liknande saker men jag skyller p ren och skr idioti frn min sida!)
2006-11-15, 00:43
Medlem
StorMammas avatar
Okej,

Jag lter kliandet i fingrarna verg till handling. Personangrepp etc. haglar. Tack och hejd trden. // MoD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in