Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Lucky 7:
Vad har du emot polisen? Ringer du till rrmokaren om du blir misshandlad? Anser du att brottslingar ska f hrja fritt?
Jag har mycket emot polisen. D jag r ostraffad rr det sig inte om personliga upplevelser, utan snarare om principiella stndpunkter. Det platsar bttre in under ngon politisk eller filosofisk topic, men (vldigt) kortfattat s anser jag att vldsmonopolet rcker fr att det ska rra sig om "vi" mot "dem".
Dr "dem" r de som har rtt att anvnda vapen mot andra mnniskor, och "vi" r alla andra (ven du).
Fr att svara p dina andra frgor. Blir jag misshandlad allvarligt s gr jag en polisanmlan fr att f ut frskringspengar. Jag skulle dock aldrig ge hllbara signalement eller vittna fr egen del. r det tillrckligt allvarligt kan jag p ett eller annat stt utkrva hmnd, men egentligen tjnar jag inget p varken att frvaren lses in eller att jag hmnas.
"Brottslingar" r ett luddigt begrepp. Jag anser att vldigt mycket av det som idag r olagligt br vara lagligt. Det som finns kvar i lagboken (vldsbrott, sexbrott, 'stldbrott' + kanske ngra till) br vi kunna och f frsvara oss mot utan ett statligt vldsmonopol.
Det hr blev lngt och delvis off-topic... Slutligen kan jag vara s pragmatisk s jag ppekar att om du t.ex. sett Conny vldfra sig p sin (hypotetiska) dotter s hade jag inte haft ngot problem med att du anmlde honom.