2006-11-13, 18:45
Medlem
Hej!

Funderade lite på om det går bra att förvara en bit hasch - som jag inte skall röka på ett bra tag - utomhus?

Låt säga att jag lindar in biten i plastfolie och lägger den sedan i en liten ask eller något och tejpar fast asken på ett träd eller vadsomhelst, fungerar detta bra även om temperaturen ibland kan tänkas stiga till någon plusgrad? Tänkte på risken för mögel och sådär.

Frysen inomhus är inte ett alternativ. Vill att rökat ska hållas bra under en längre period (1-3 månader kanske), så att ha det ute under vinter borde väl fungera?
Citera
2006-11-13, 18:48
Medlem
bertil_ks avatar
Hasch möglar nog inte i första taget..

Största risken med att förvara utomhus är väl att någon hittar det men har man ett bra gömställe ser jag inga direkta nackdelar med det, framförallt inte såhär års då det är minusgrader.
Citera
2006-11-13, 18:51
Medlem
Perfekt!
Ska jag linda in det tätt med plastfolie eller ska jag lämna lite luftutrymme runt om?
Citera
2006-11-13, 19:05
Medlem
bertil_ks avatar
Det bästa är nog att göra det lufttätt så det inte kommer in någon fukt eller annat elände.

Men jag tror inte det ska ha någon större betydelse, THC är ju knappast vattenlösligt. Och vatten påverkar ju inte hasch nämnvärt.

btw.. jag gillar din avatar. Crab-people är bland det sjukaste i SP..
Citera
2006-11-13, 19:08
Medlem
yonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
Perfekt!
Ska jag linda in det tätt med plastfolie eller ska jag lämna lite luftutrymme runt om?
Var exakt ska du förvara den?

Förvara den lufttätt, tort och svalt!
Citera
2006-11-13, 20:18
Medlem
FoXxs avatar
Gräv ner biten nånstans där ute i skogen så är det bara du som känner till den, dock bör du kanske stycka upp den i mindre bitar om det är en stor och stoppa i det i en sån där lufttät glasburk.
Citera
2006-11-13, 20:20
Medlem
bertil_ks avatar
hmm.. vare bor du förresten? (Vill veta så jag har någonstans att börja min skattjakt )
Citera
2006-11-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bertil_k
hmm.. vare bor du förresten? (Vill veta så jag har någonstans att börja min skattjakt )

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in