Funderade lite på om det går bra att förvara en bit hasch - som jag inte skall röka på ett bra tag - utomhus?
Låt säga att jag lindar in biten i plastfolie och lägger den sedan i en liten ask eller något och tejpar fast asken på ett träd eller vadsomhelst, fungerar detta bra även om temperaturen ibland kan tänkas stiga till någon plusgrad? Tänkte på risken för mögel och sådär.
Frysen inomhus är inte ett alternativ. Vill att rökat ska hållas bra under en längre period (1-3 månader kanske), så att ha det ute under vinter borde väl fungera?
Största risken med att förvara utomhus är väl att någon hittar det men har man ett bra gömställe ser jag inga direkta nackdelar med det, framförallt inte såhär års då det är minusgrader.
Gräv ner biten nånstans där ute i skogen så är det bara du som känner till den, dock bör du kanske stycka upp den i mindre bitar om det är en stor och stoppa i det i en sån där lufttät glasburk.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!