2006-11-23, 15:41
Medlem
mirkus avatar
Hejsan!

Har ett arbete på gång i programmering A men har en fruktansfärd idétorka. Ni kanske kan hjälpa mig att komma nåt kul man ska göra, det får inte vara för svårt eller för lätt. Det får gärna vara någon sorts spel (men program också) och helst ska det finnas några tutorials inom ämnet!
Citera
2006-11-23, 16:40
Medlem
IRC Bot?
Citera
2006-11-23, 19:19
Medlem
siwsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirku
Hejsan!

Har ett arbete på gång i programmering A men har en fruktansfärd idétorka. Ni kanske kan hjälpa mig att komma nåt kul man ska göra, det får inte vara för svårt eller för lätt. Det får gärna vara någon sorts spel (men program också) och helst ska det finnas några tutorials inom ämnet!

Tetris är gjutet! Inte för svårt och inte för lätt. Kan implementeras med terminalgrafik om man inte orkar GUI-programmera.
Citera
2007-04-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tynnhammar
IRC Bot?
OffT:
http://img474.imageshack.us/img474/2601/ircmy5.jpg
har en i C# som är 70% klar men jag hade inte tid att fortsätta på den då annat kom ivägen hittade den idag på min gammla buffrings hdd,, :P ,, säg till om någon vill ha. .
Citera
2007-04-18, 01:56
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirku
Hejsan!

Jag gjorde ett glosprogram i både a och b kursen. (a var vb6 och b .net)
i a var den enkel med filhantering så visa den glosorna enligt listan.
i b så var det filhantering. slumpning av glosorna. Highscore. Uppdatering via webben (där fick jag dock smyga med ett batscript) och nedladdning och uppladdning av gloslistor mot en server
Var ett kul projekt tyckte jag som gick att bygga på mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in