Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-12, 18:23
  #20641
Medlem
Nihennas avatar
Något jag stört mig på genomgående under säsongerna är hur de två programledarna alltid försöker trycka ner personen, och få den att skrika "åååh vad dåligt jag mår, ååååh jag vill bara gråta", bara för att personen inte börjar stortjuta när den får se siffror på ens situation.

Alla personer är olika, och reagerar olika, men det känns som att de alltid vill att personen reagerar på ett specifikt sätt. Personer som kanske vill hålla inne känslorna, eller är väldigt lugna och tar allt med ro, får inte vara såna, även fast de förstår allvaret, utan det MÅSTE vara extroverta känsloyttranden som gäller. Annars går de på offensiven och försöker medvetet provocera fram personens känslor.

Är det TV-produktionen som eggar på, för att få till bättre TV? De resonerar att det inte är spännande om personen inte ligger på golvet, skriker med tårar nerför kinden och snor ur näsan?
__________________
Senast redigerad av Nihenna 2024-04-12 kl. 18:31.
Citera
2024-04-15, 12:58
  #20642
Medlem
Jag tycker att programmet borde heta armodsfällan eller fattigdomsfällan, för det handlar inte om folk som köper för många väskor från Louis Vuitton och Prada eller för många sportbilar. Istället brukar det vara långtidssjukskrivna eller arbetslösa personer som medverkar. Ofta har de förköpt sig på coca-cola, pizza eller snus, d.v.s sådant som de flesta har råd med. Då blir namnet på programmet lite missvisande.
Citera
2024-04-19, 09:51
  #20643
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Ratsit säger: James har sin bil kvar och Filippa sina hundar och har enskild firma för uppfödning av sällskapsdjur
https://www.ratsit.se/19970630-Carl_...LhsH4eKemot5k4

Alltså en inkomst.
Citera
2024-04-22, 18:22
  #20644
Medlem
Uncorruptables avatar
Nytt avsnitt nu som jag råkar titta på. Skitprogramledarkärringen antyder till henne att de kanske borde separera redan några få minuter in i programmet. Visst snubben i programmet är WT, det är hans kärring också, och köper han spelgrejor för 3k varje månad. Det skall helt plötsligt vara hela djävla världen att han gjort det. 3000k som arbetande man? Kan han väl få unna sig utan att dessa sjuka programledare skall försöka få dem att separera eller? Visst kanske han körde på autopilot och fortsatt köpa sitt skit och låna pengar. Men att ens börja attackera henne att de borde separera? Fattar dessa idioter inte vad separationer gör med barnen?
Citera
2024-04-29, 13:21
  #20645
Medlem
Tänk så hade man en lyxfällan för offentlig sektor!
Citera
2024-05-01, 21:03
  #20646
Medlem
godboys avatar
Som flera är inne på här så upplevs programmet extremt platt nu för tiden. Ska de fortsätta så får man nog ändra konceptet från grunden med färre repetitiva upplägg. Börja med att sparka den där jävla Filp Diab åt helvete.
Citera
2024-05-01, 22:35
  #20647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Som flera är inne på här så upplevs programmet extremt platt nu för tiden. Ska de fortsätta så får man nog ändra konceptet från grunden med färre repetitiva upplägg. Börja med att sparka den där jävla Filp Diab åt helvete.

Jag gillade Philip i början..han var verkligen en frisk fläkt som inte saltade ...men va fasen...nu lägger han ord i munnen på folk. Han övertolkar och hittar på saker. Hånflinar och är inte alls så bra på att coacha..
Vad gäller formatet på programmet är det inköpt och får inte ändras på.för mycket..jag påpekade dock i ett sammanhang för en av programledarna att det är läge att ändra upplägget något om man vill behålla tittare.....hon blev så j-a sne och menade att det var ett hållbart koncept och att alla som tycker att det ska förändras kan ju skapa ett eget program och försöka få nån kanal att nappa.....
Känsligt helt klart
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback