Det hjälper mina barn om jag kan stå för att jag älskade deras far, även om vi inte är tillsammans längre. Hur man än vänder och vrider på den ekvationen, så är det det värsta som kan hända, om man kan stå för vad man gör.
Jag tror att det är en urdrift att vilja fortplanta sig. Vissa känner inte det direkta suget efter en avkomma, och det är ok, men kanske suget efter att komma inne i tjejen, lämna en present och känna sig rätt nöjd med det
När man sen inte lever i en situation där man känner att det är passande att yngla av sig, så blir det att man kämpar emot naturen. Det naturligaste hade varit att barnen kommer när dom kommer, men tyvärr kan man inte vara så oansvarig.
I gamla tider var barnen välkomna, även om det var fattigt. Det lades inte det sociala stigmat i bondesamhället, utan barnen välkomnades, och blev en del av storfamiljen. Jag tror vi sätter en stor social prestige i att enbart få barn när vi har grymt ordnade förhållanden. Det är därför många inte kan få barn i dag. För att dom väntar för länge, och vi är inte byggda för att få barn sent i livet.