2006-12-08, 16:48
Medlem
maxxafejjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Well tro mig inte du men så äre..

till den som skrev att det oftast är bullshit när man säger att rösterna kommer inifrån huvud det var just därför jag beskrev det som tvångstankar... lät inte som något utifrån var typ som "du måste döda "namn", för att bli lycklig" så matades det om och om igen tills jag började gå ett steg emot att göra det.. då avtog det men sen när jag la ifrån mig föremål tex så kom det tillbaks.. känner mig lite normalare nu iaf

hehe låter värkligen skrämmande de där, håll dig hemma !
Citera
2006-12-08, 17:02
Bannlyst
Kan även handla om en psykopatisk psykos med. En släng av narcissm och du har fixat svaret på vad det är för röster. Gå till psyk för i helvete. Skyll inte på drogerna. Som timbuktu säger i legalisera: Individuella exempel, blir en stämpel.
Socialstyrelsen drar gränsen med ett stängsel.
Och varnar föräldrar att det finns en farlig chans,
om ert barns rum pryds av en Bob Marley-plansch.
Att dom missbrukar ganja, hasch och knark.
Och måste ges en rejäl arslespark.
För det är faktiskt starkt, ett preparat.
Som kommer sätta dom i ett kriminellt träsk snart.
Smart, myndigheterna kriminaliserar.
Sen går dom ut och kritiserar.
Citera
2006-12-08, 19:59
Medlem
Nagaxs avatar
Citat:
Jag har hållit på med CB ett bra tag och rökte tills för några månader sen mer eller mindre varje dag i lite mer än ett år... nu röker jag bara sporadiskt men försöker att lägga även det på hyllan. Jag hade allting under kontroll och kunde aldrig förstå allt snack om psykoser osv. Men nu på senare tid har jag fått riktigt sjuka tankar.

Så under lite mer än ett år rökte du cb varje dag? Det är inte vad jag kallar kontroll. Det är väl allmänt känt att om man nyttjar en drog alltför hårt är det stor chans att det ger effekter.

Dina tvångstankar behöver inte dock bero på haschet. Det faktum att du postar för första gången ger en även skäl att misstro din trovärdhet.
Citera
2006-12-08, 23:09
Medlem
Andersakapuffs avatar
Att höra röster, min teori är iaf att man kan höra saker utana tt höra vad det egentligen sägs, alltså bara mummel från folk som kan sitta o säga "ska vi ta en extra dipp sen till våra pommes kanske?" Och man tror dom säger "titta på den där han är hög som ett hus"
Man får lite paranoia och tror sig höra saker som inte sägs, så nu komemr mitt svar^^ Kanske tänker han något om sin kompis, glömmde bort det och undetrmedvetet lurade sig själv att han hörde röster när det i själva verket var hans egna vanliga tankar som sedan urartade av att han fick någon nojja där han trode att han inte kunde sluta tänka dessa hemska tankar? Därav blev det värre och värre tills han sitetr och tänker massa hemska saker men tror att han hör röster, fast det är bara hans tankar, han lurar alltså sig själv eller hans hjärna lurar han.
Vad tror folk om det?

Fast han kanske bara är psykiskt instabil..
Citera
2006-12-09, 01:55
Medlem
Ok

sista posten: dina teorier ger jag inte mycket för och den som baserar trovärdighet på antalet postade inlägg skrattar jag bara åt! jag vet väll bäst själv?
Citera
2006-12-09, 01:56
Medlem
glorifierar

Ni glorifierar CB helt enkelt bara. aja låter er märka själva!
Citera
2006-12-09, 14:36
Medlem
Nagaxs avatar
Mm, enligt dig är det väl bara en tidsfråga innan tidningarna är fyllda med rubriker såsom; "HASCHET TVINGADE UNG MAN ATT KALLBLODIGT MÖRDA SIN VÄN"
Citera
2006-12-09, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Mm, enligt dig är det väl bara en tidsfråga innan tidningarna är fyllda med rubriker såsom; "HASCHET TVINGADE UNG MAN ATT KALLBLODIGT MÖRDA SIN VÄN"

Hahahaha.

Aftonbladet!!
Citera
2006-12-09, 22:08
Medlem
Cudas avatar
Jag tycker att många av er varit elaka i överkant mot Sultan när han försöker förklara en jobbig upplevelse det är inte särskilt trevligt och moget anser jag.
Jag har rökt cb till och från i över 3 decenier jag har oxå haft vanföreställningar vad beträffar hörsel dock inga röster som sagt att jag ska göra si eller så. Sedan måste jag erkänna att de har väl inte enbart varit cb i blodomloppet vid dom flesta av dessa tillfällen MEN rökat har varit den utlösande faktorn. Men jag har mått psykiskt dåligt vid ett fåtal gånger på enbart cb plus några enstaka trivselpilsner oxå men vid dessa tillfällen har jag sovit jvlgt dåligt samt umgåtts med uppskruvade individer. Jag har då försökt kämpa emot tröttheten och fått någon slags läskig paradoxeffekt, när jag rökt ensam(och det är rätt många ggr) har jag aldrig kännt mig obehaglig.
Jag är tämligen säker på att Sultan inte mådde helt bra psykiskt när han puffade på och blev dålig. Men hur mår man efter stora mängder alkohol?
Den stora skillnaden är väl att man inte kommer i håg särskilt mkt och får ta mådåligt-effekten psykiskt under bakruset det är mer regel än undantag i mitt fall.
Citera
2006-12-09, 22:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Lägg ner rökat o sök psykhjälp.Välkänt att all form av påverkan av tex droger,alkohol kan trigga psykbryt om man är svagsint.
Citera
2006-12-10, 00:43
Medlem
shazbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druffy
Tråkigt med det där...
Jag VET att Cannabis orskade inte dina tvångstankar, utan din hjärna. Du försöker lugna ner oss med som denna "Men låt er inte luras att tro att ni har kontroll över drogen, för i slutändan är det den som har kontroll över er." (och fler) är bara skitsnack tyvärr, förresten du har gjort bara 1 inlägg...

OBS! Känn dig inte anklagad av mig... Jag får bara misstänksamma vibbar, som många kommer få också.

Om det nu är verkligen sant, så LYSSNA på mig: Sök hjälp, jag svär till 100% att du kommer må bättre, bara om du har mod nog att tro på det!

Vore snällt om du har ork att skriva en "tripprapport" av de du upplevt, skulle vara mkt intressant.

För det första VET du ingenting, cannabis och dess effekter är fortfarande en gåta..

Sen så är det klart att det är hans hjärna som skapar dessa tankar, (vad skulle det ananrs vara?) MEN han skulle antagligen aldrig ha fått dom utan CB'et, och man kan inte sära på folk och säga: du, du du men inte du kommer få konstiga tankar när du röker på.. det kommer eller inte kommer, måste inte komma direkt osv.. så var aktsam.

Jag röker cb så ofta jag kan, nu var det nog 2 månaders sen men när jag får tag på det blir det väll 1 gång i veckan (nej ingen storrökare), och jag vet riskerna (dom finns) men.. dom är inte stora. men dom finns

DOM FINNS!
Citera
2006-12-10, 01:21
Medlem
Nagaxs avatar
Citat:
MEN han skulle antagligen aldrig ha fått dom utan CB'et

Citat:
För det första VET du ingenting, cannabis och dess effekter är fortfarande en gåta..

VET du att han fick dem av CB'et?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in