Jag upptckte
Arcturus 1996 med skivan
"Aspera Hiems Symfonia", sedan dess har de sttt verst p listan ver bsta band. Jag mste ha lyssnat p denna underbara skiva ver 400 gnger och har fortfarande inte trttnat, jvligt sllan man upplever skivor p det viset. Det samma gller med
"La Masquerade Infernale"; det hnder s otroligt mycket i musiken s det krvs minst 20 lyssningar fr att ens brja frst ltarna, och n idag kan man upptcka nya grejer.
"The Sham Mirrors" var lite enklare men Kristoffers sng gjorde skivan superb. Att sedan hra att han slutade i bandet och lmnade ver till Simen p
"Sideshow Symphonies" kndes hrt, nog fr att jag gillar Simen som sngare, bde i Dimmu, Lamented Souls och Borknagar (Garm var bttre), men tycker inte han kommer upp i samma klass som Kristoffer. Sedan knns det som att Mr. Rygg var den som tillfrde en hel del till Arcturus musik med diverse efterarbete p produktionerna, men detta har jag dock inte ftt bekrftat...
Jag har sett i listtrdarna att det finns en del folk hr p FB som grna spisar Arcturus, s vem gillar ni bst som sngare, Simen eller Kristoffer?
Fr den oinvigde hittar ni samples (3 min/var) hr:
Arcturus - Nightmare Heaven (Kristoffer Rygg - frn The Sham Mirror)
Arcturus - White Noise Monster (Simen Hestns - frn Sideshow Symphonies)
G grna off topic, hittade ingen annan trd om Arcturus och allt r intressant...