• 2
  • 3
2006-12-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miyamoto
Gr pipan under ett annat namn d eller ska jag frga efter en digger?

frga efter en digger du s vet han va du menar om du har tnkt dig o prva rka CB i den kanske det r smart o satsa p ngn billig pipa till o brja med ifall ruset inte r ngt fr dig
Citera
2007-02-07, 00:16
Medlem
BornToRuns avatar
Kpte mig en ny digger idag.

Har ni ngra tips p inrkningen som jag frsttt r vldigt viktig. Rkte en gng med den frut, jag och tv andra satt och passade runt p lite mer n en halv kopp med brass och "rostat", nersmulad tobak frn en marlborocigg. Ska jag kra p i samma stil typ 15 gnger sen brja p att anvnda piprensare o rka lite hur som helst efter det eller har jag gjort helt fel nu?
Citera
2007-02-07, 18:52
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BornToRun
Kpte mig en ny digger idag.

Har ni ngra tips p inrkningen som jag frsttt r vldigt viktig. Rkte en gng med den frut, jag och tv andra satt och passade runt p lite mer n en halv kopp med brass och "rostat", nersmulad tobak frn en marlborocigg. Ska jag kra p i samma stil typ 15 gnger sen brja p att anvnda piprensare o rka lite hur som helst efter det eller har jag gjort helt fel nu?

r den inhandlad fr att rkas brass i s br den ven rkas in med brass, men det gr givetvis att rka in den med bara tobak ocks. En pipa rks in frn botten och upp s du verkar sdeles ha gjort rtt. Tnkt p att ta det lungt s att inte pipan blir vrmerkt (koppen blir fr het), srskillt nr pipan r ny.
Citera
2007-02-07, 19:13
Medlem
BornToRuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
r den inhandlad fr att rkas brass i s br den ven rkas in med brass, men det gr givetvis att rka in den med bara tobak ocks. En pipa rks in frn botten och upp s du verkar sdeles ha gjort rtt. Tnkt p att ta det lungt s att inte pipan blir vrmerkt (koppen blir fr het), srskillt nr pipan r ny.
Tack s mycket! Sorry fr att jag gick lite off topic, men jag r asnjd med mig digger o vill inte brja med att misshandla den och eftersom du verkar vara en vrd mstare s frgade jag i din trd. Hur r det nr den vl r inrkt, kan man rka lite hrdare med den d (typ vga lna ut den till personer som kanske inte rker pipa s bra) eller ska man fr evigt vara frsiktig med den?
Sen undrar jag, som brasspipa, ska man gra rent den s ofta som mjligt d ocks, med piprensare och pipborr?

OnT, fr se om jag vgar mig p nn moddning nn gng i framtiden d jag inte r lika nykr
Citera
2007-02-07, 19:28
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BornToRun
Tack s mycket! Sorry fr att jag gick lite off topic, men jag r asnjd med mig digger o vill inte brja med att misshandla den och eftersom du verkar vara en vrd mstare s frgade jag i din trd. Hur r det nr den vl r inrkt, kan man rka lite hrdare med den d (typ vga lna ut den till personer som kanske inte rker pipa s bra) eller ska man fr evigt vara frsiktig med den?
Sen undrar jag, som brasspipa, ska man gra rent den s ofta som mjligt d ocks, med piprensare och pipborr?

OnT, fr se om jag vgar mig p nn moddning nn gng i framtiden d jag inte r lika nykr

Man rker in den fr att f ett skyddande kollager, vrmerkning kar risken fr att tret spricker. Men en pipa holk rkar man upp mycket fortare n om den skulle vara laddad med reguljr piptobak s risken r inte sdr verhngande att den blir verhettad (risken r dock strre vid utomhusrkning).

Hurvida du kan lna ut din digger fr du allt avgra sjlv. lat_jvel skapad en skrcktrd om ngra som misshandlat en av hans diggers (orkar inte leta upp den just nu).

Kr med piprensare regelbundet och grp ur skiten som samlas under koppen. Till storrengrning aka "100 holkars servicen" lmpar sig kemiskt ren acceton ypperligt till att gra sig av med all olja och bs.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in