2006-12-11, 20:21
Medlem
Jag tyckte mitt "problem" inte var tillräckligt stort för att starta en egen tråd, men finner det nog lämpligast ändå.
Med "min tjej" menas också den tjej jag date'at ett tag. Vi är alltså inte tillsammans.

Så här skrev jag i en annans tråd:

Vad gör man när man nästan blivit tillsammans med en tjej, och inser, eller iaf tror, att det är hennes kompis man vill ha istället. Låt oss även säga att ikväll ska man festa med "kompisen" och hennes kompis hemma hos en själv, då "tjejen man träffat ett tag" ska ut med 2 andra kompisar. Alla tjejerna (5) är kompisar med varandra och där är man helt plötsligt insyltad och vet varken in eller ut. "Kompisen" vet att man tycker hon ser bra ut för man sagt det vid något tillfälle, plus att hon märkt ens blickar. Man vill veta vad man själv vill utan att såra eller crasha deras allas långvariga vänskap, vad göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Vädur
Något du kan räkna kallt med är att dessa fem kvinnor kommunicerar med varandra. Kanske inte alla med alla, men du kan vara säker som amen i kyrkan på att någon av dem kommer att tala med någon, som sedan förstorar upp vad som kan tänkas ha hänt när denne "talar ut" med den donnan som du först varit intresserad i. Och sedan brakar helvetet lös när trenne damer skall tala den femte till rätta "åt" den som tingat dig först.

Låter det krångligt? Det är bara början!
Sedan börjar de hugga varandra i ryggen, hugga dig i strupen, och slutligen efter att ha varit ovänner i en månad komma fram till att det är du som är enda skurken i dramat, och vill straffa dig för allt sitt interna intrigerande.

Och då vågar ingen av de två eventuellt fortfarande intresserade damerna gå emot vildkattgängets enade dom.

Vad du kan göra, är att dra i bromsen lite på den första damen som du börjat umgås med, men fortsätta att umgås med dem allihop, och låta pusselbitarna falla på plats av sig själv. Såvida du inte redan "är ett par" med den första damen, i hennes ögon.

Exacto!

Mitt problem är att "kompisen" har växt i mina ögon (attraktionskraften) iom att man har lärt känna henne genom "min tjej" vilket resulterat i minskat intresse för min tjej. Jag har känt att situationen varit ohållbar, och tog igår upp mitt problem men tjejen. Vi prata i 5 timmar, men i stora drag så berätta jag för henne att jag var rädd och jag skulle såra henne, och ställa till med kaos i hennes umgängeskrets om vi inte tog ett break och som du skrev "låta pusselbitarna falla på plats". De har varit kompisar i flera år, jag har varit med i bilden i 3 månader. Jag drar mig hellre ur än riskerar att såra den första tjejen och ställa till med osämja dem emellan.

Lägg till att kompisen inte har gett mig några konkreta signaler på att hon gillar mig så till den grad att det skulle kunna utvecklas till något. Det är nog faktiskt bara jag som har svårt att tolka kvinnor och dess signaler ibland. Även om de kan vara.. så frestande och förföriska i just mina ögon.
Citera
2006-12-11, 20:28
Medlem
Nahibos avatar
s om du snackade med henne.. vad blev svaret? lt mig inte sitta ovetande sdr! >_<
Citera
2006-12-11, 20:37
Medlem
azwethinkweizs avatar
You cannot make the switch!
Citera
2006-12-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
s om du snackade med henne.. vad blev svaret? lt mig inte sitta ovetande sdr! >_<

ja det glmde jag kanske att sga. Hon var tyst lnga stunder och mest jag som prata. Men hon verkade uppriktigt vara glad t att jag var rlig och att jag gilla henne s pass mycket att jag inte vill sra henne. Det kndes sknt fr mig. Vidare kom vi fram till att fortstta trffas i gnget, och se vad som hnder.

Jag nmde aldrig vid namn vem det var som ftt mig att tnka till, men det var nog inte s svrt att rkna ut fr henne. Hon har bl.a. sagt en gng till sin kompis att "det r dig han vill ha". Borde jag sagt rakt ut? Knns lite ondigt.

Jag drog en tes jag haft ett tag att jag ev har skapat mig ett bekrftelsebehov sen det tog slut med min livs strsta krlek ett gng r sedan. Sista ren har jag knt att s fort jag ftt mina knslor besvarade, har mina egna svalnat och jag dragit vidare. Hon blev glad att jag bertta det, hon nmde t.o.m. att hon funderat ver det.

Sjlv tror jag ven p att mycket har att gra med att jag faktiskt lngt tillbaka hade gona p hennes kompis frst, men stoppa undan de fr jag inte trodde att det ngonsin skulle bli ngot. Sen nr vi nu har lrt knna varandra genom "min tjej" misstolkar jag kompisen.

Satan, det r jag som r problemet kanske? Min hjrna r helt fucked up
Citera
2006-12-11, 21:07
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primal Rage
ja det glmde jag kanske att sga. Hon var tyst lnga stunder och mest jag som prata. Men hon verkade uppriktigt vara glad t att jag var rlig och att jag gilla henne s pass mycket att jag inte vill sra henne. Det kndes sknt fr mig. Vidare kom vi fram till att fortstta trffas i gnget, och se vad som hnder.

Jag nmde aldrig vid namn vem det var som ftt mig att tnka till, men det var nog inte s svrt att rkna ut fr henne. Hon har bl.a. sagt en gng till sin kompis att "det r dig han vill ha". Borde jag sagt rakt ut? Knns lite ondigt.

Jag drog en tes jag haft ett tag att jag ev har skapat mig ett bekrftelsebehov sen det tog slut med min livs strsta krlek ett gng r sedan. Sista ren har jag knt att s fort jag ftt mina knslor besvarade, har mina egna svalnat och jag dragit vidare. Hon blev glad att jag bertta det, hon nmde t.o.m. att hon funderat ver det.

Sjlv tror jag ven p att mycket har att gra med att jag faktiskt lngt tillbaka hade gona p hennes kompis frst, men stoppa undan de fr jag inte trodde att det ngonsin skulle bli ngot. Sen nr vi nu har lrt knna varandra genom "min tjej" misstolkar jag kompisen.

haha nej det r inte du som r problemet, du r mnniska och en mnniska sker bekrftelse.. har sjlv samma problem, men jag brukar hinna inleda ett frhllande innan jag frstr att det inte alls var det jag ville ha egentligen..

iallafall s r du itne ensam om sjukdommen ;P

men, jag blir glad fr din skull att "gnget" fortfarande ska ses s du har en chans att se vars knslorna leder med den dr andra tjejen
Citera
2006-12-12, 09:13
Bannlyst
Kör på bara..
Skit i om dom blir ovänner.. Dom är ju bara brudar..
Citera
2006-12-12, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primal Rage

Om detta forum hade besttt av folk som emellant fr sjlvinsikter, hade de
knt igen detta inlgg som just en sjlvinsikt.
Det r definitivt ngot att fundera vidare kring. Dremot ger det inte ett
entydigt svar gllande vad du ska gra i din nuvarande situation.
Sjlv tycker jag att du r inne p ett bra spr nr du pratar om att ta en
paus frn hela relationsgrejen. Det ger dig tid och utrymme att fundera
frdigt, och kanske grina lite om du behver det. S kan du g vidare med ett
helhjrtat frhllande sedan.
Citera
2006-12-12, 12:28
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azwethinkweiz
You cannot make the switch!

Om man bjuder in bda p trekant s tycker date:n att han r cklig, men kompisen knner sig smickrad och tar sedan kontakt med honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in