Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ursäkta en dum fråga, men jag är i likhet med många andra smått förvånad över att AB drar upp denna gamla skåpmat igen (sommartorka?). Verkar som att sossetanten Lena Melin vill ge en liten känga till Moderaterna/alliansen tycker jag ,men tror storyn är död imorgon, för jag tror knappast AB besitter mer info än så här.
Däremot undrar jag hur i helvete AB kan få det till att Littorins uppenbara sexmissbruk inneburit en säkerhetsrisk för regeringen. Det var tveklöst en stor risk för "dangerzone-Littorin" att ge sig ut i den farliga zonen och riskera utpressning, men hur i helvete kan detta angå regeringens säkerhet?
Gör mig klokare, tack!
Därför att sex är det äldsta och mest använda knepet som existerar inom underrättelseverksamhet!
Tänk dig själv vad illasinnade skulle kunna ställa till med om dom fick klorna i en minister! Då pratar vi inte om reda pengar typ: Får jag inte 5000:- och limpa cigg så skvallrar jag!
En minister som har tillgång till den mesta information vi sitter på i det här landet... En av de mest kända fallen är Profumoaffären.
Jag är rätt säker på att Reinfeldt hade blivit informerad tidigare, men skyddade svin-otto tills det det blev ohållbart. När aftonhoran klev fram och sade sig sitta på bevis så sket dom ned sig för dom visste inte vad och hur mycket som var på väg ut. Jag skulle tippa på att det finns värre saker i bakgrunden som svin-otto ställt till med..
Är det på det viset och det kan bevisas så ryker även Reinfeldt så det dammar om det...
.