2011-07-03, 06:04
Medlem
Hellioss avatar
Min vän har varit hemma hos han på Norrmälarstrand i deras hyres-parad lgh och hantverkat svart
Citera
2011-07-03, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ursäkta en dum fråga, men jag är i likhet med många andra smått förvånad över att AB drar upp denna gamla skåpmat igen (sommartorka?). Verkar som att sossetanten Lena Melin vill ge en liten känga till Moderaterna/alliansen tycker jag ,men tror storyn är död imorgon, för jag tror knappast AB besitter mer info än så här.

Däremot undrar jag hur i helvete AB kan få det till att Littorins uppenbara sexmissbruk inneburit en säkerhetsrisk för regeringen. Det var tveklöst en stor risk för "dangerzone-Littorin" att ge sig ut i den farliga zonen och riskera utpressning, men hur i helvete kan detta angå regeringens säkerhet?

Gör mig klokare, tack!

Därför att sex är det äldsta och mest använda knepet som existerar inom underrättelseverksamhet!

Tänk dig själv vad illasinnade skulle kunna ställa till med om dom fick klorna i en minister! Då pratar vi inte om reda pengar typ: Får jag inte 5000:- och limpa cigg så skvallrar jag!

En minister som har tillgång till den mesta information vi sitter på i det här landet... En av de mest kända fallen är Profumoaffären.

Jag är rätt säker på att Reinfeldt hade blivit informerad tidigare, men skyddade svin-otto tills det det blev ohållbart. När aftonhoran klev fram och sade sig sitta på bevis så sket dom ned sig för dom visste inte vad och hur mycket som var på väg ut. Jag skulle tippa på att det finns värre saker i bakgrunden som svin-otto ställt till med..

Är det på det viset och det kan bevisas så ryker även Reinfeldt så det dammar om det...

.
Citera
2011-07-03, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mias
Men jag köper mig ändå ett knull då och då. Min fru gör precis samma sak själv, detta är inget märkligt alls för oss vuxna människor

1. Din fru köper alltså sex?

2. Vuxna människor tycker inte detta är märkligt?
Citera
2011-07-03, 06:47
Medlem
E.Merckxs avatar
KU-anmälan kommer.

"Sven Otto Littorins sexkontakter kan få flera rättsliga efterspel.

Hans mejl till en barnprostituerad förekommer i det material som polisen nu tittar på.

Samtidigt riskerar både statsministern och Littorin att granskas av riksdagens konstitutionsutskott.

– Det är ett uppenbart olämpligt agerande som minister, säger KU-ordföranden Peter Eriksson (MP)."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13265426.ab

Nu är snart cirkusen igång.
Citera
2011-07-03, 07:03
Medlem
E.Merckxs avatar
SvD skriver:
"Under sin tid som arbetsmarknadsminister ska Sven Otto Littorin, enligt Aftonbladet, ha chattat på sexforum.
"Vi kände inte till vad han hade för sig", säger Roberta Alenius, presschef hos statsminister Fredrik Reinfeldt."

"Fredrik Reinfeldt avslog tidningens begäran om ip-nummer kopplade till den tidigare ministerns dator och mejlkonton med hänvisning till rikets säkerhet. "

Det är väl klart att Fredde kände till det hela. Rikets säkerhet?
Citera
2011-07-03, 07:05
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
KU-anmälan kommer.

"Sven Otto Littorins sexkontakter kan få flera rättsliga efterspel.

Hans mejl till en barnprostituerad förekommer i det material som polisen nu tittar på.

Samtidigt riskerar både statsministern och Littorin att granskas av riksdagens konstitutionsutskott.

– Det är ett uppenbart olämpligt agerande som minister, säger KU-ordföranden Peter Eriksson (MP)."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13265426.ab

Nu är snart cirkusen igång.

Det är väl inte så troligt att Reinfeldt visste något om Littorins sexkontakter och chattande. Antar att det måste vara ganska ovanligt att någon berättar såna saker för sin chef.
Citera
2011-07-03, 07:16
Medlem
Citat:
Aftonbladet har varken kunnat bekräfta eller utesluta att Sven Otto Littorin använde sin tjänstedator till att sexchatta. Fredrik Reinfeldt avslog tidningens begäran om ip-nummer kopplade till den tidigare ministerns dator och mejlkonton med hänvisning till rikets säkerhet.

Regeringskansliets etiska riktlinjer anger att anställda ”naturligtvis inte” ska besöka hemsidor med ”tvivelaktigt innehåll” från arbetsplatsen.

Vi som arbetar i regeringskansliet ska visa integritet, gott omdöme och ha ett etiskt förhållningssätt som väcker respekt, citerar Johan Eriksson, pressinformatör på regeringskansliet, riktlinjerna.

Vad som händer om någon bryter mot policyn vill han inte gå närmare in på.

– Det är en bedömning från fall till fall.

Med hänvisning till säkerhetsskäl vill regeringskansliet inte besvara några frågor om it-säkerhet och rutiner.

Källa: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/li...de_6290556.svd

Varken Littorin eller regeringen verkar ha haft någon riktig koll på läget.
Citera
2011-07-03, 07:16
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Dr_Krona skrev
Det är väl inte så troligt att Reinfeldt visste något om Littorins sexkontakter och chattande. Antar att det måste vara ganska ovanligt att någon berättar såna saker för sin chef.

Jag vet inte om du följt med i tråden, men när uppgifterna om Littorins sexkontakter kom förra året så förhördes Littorin av den moderata partitoppen på ett hotellrum i Visby. Reinfeldt kände med stor sannolikhet till det hela, läs tillbaka i tråden.
Citera
2011-07-03, 07:37
Medlem
Vilket är mest kontroversiellt?

1/ att kontrollen av Littorin var obefintlig och att Reinfeldt därför inte visste

2/ att Reinfeldt redan kände till Littorins böjelser men ändå ingenting gjorde
Citera
2011-07-03, 07:44
Medlem
E.Merckxs avatar
AB skriver:

"Sven Otto Littorins omfattande sexchattande under tiden som minister kom i går som en nyhet för regeringen."

När fick Reinfeldt reda på de här sexkontakterna på nätet?

– Ni har ju antytt det i mejl som ni har skickat till mig (de senaste dagarna, reds anm) och i övrigt kände vi ju inte till det förrän vi läste dagens (läs: gårdagens) tidning.

Men enligt oberoende källor till Aftonbladet bröt Littorin ihop kvällen före sin avgång och erkände för Reinfeldts närmaste man, om än i förbigående, att han sexchattat – vilket också rapporterades i media samma vecka.

Roberta Alenius kommenterar:

– Det finns ingen anledning att spekulera i vad som hände där, det viktiga är att vi kände inte till någonting om det här innan ni konfronterade Sven Otto Littorin på Visby flygplats och påstod att han hade köpt sex.

Är hon dum "finns ingen anledning till att spekulera vad som hände där"? Det finns givetvis all anledning att spekulera om det och om Reinfeldts uttalande dagen efter om att det var "privata skäl" som låg bakom och att det bara var Littorins beskrivning från presskonferensen som gällde.

Har Reinfeldt snärjt in sig i lögner för att mörka vad Littorin har haft för sig?
Citera
2011-07-03, 07:50
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Jag vet inte om du följt med i tråden, men när uppgifterna om Littorins sexkontakter kom förra året så förhördes Littorin av den moderata partitoppen på ett hotellrum i Visby. Reinfeldt kände med stor sannolikhet till det hela, läs tillbaka i tråden.

Naturligtvis fick Reinfeldt reda på saken när den togs upp i media. Jag menade bara att Littorin inte hade berättat om sina sexkontakter för Reinfeldt INNAN det blev känt.
Sådana saker håller man säkert för sig själv.
Citera
2011-07-03, 07:54
Medlem
Citat:
Har Reinfeldt snärjt in sig i lögner för att mörka vad Littorin har haft för sig?

Citat:
Före detta arbetsmarknadsministern Sven Otto Littorin och statsminister Fredrik Reinfeldt kan komma att granskas av konstitutionsutskottet på grund av Littorins sexkontakter på nätet. Littorin riskerar även att utredas av polisen som nu granskar Aftonbladets material. För att en granskning ska kunna inledas krävs det en anmälan från en riksdagsledamot.
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13265426.ab

Littorinaffären fortsätter med största sannolikhet ännu ett tag men denna gång i KU.

Har Littorins sambo, Evin Kaffaf, flyttat ut eller är hon fortfarande hans fästmö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in