Flashback bygger pepparkakshus!
2006-12-19, 00:57
Medlem
E.C.Cs avatar
Nån som fortfarande spelar? hur går det för er isåfall?
Är det lönt att skaffa ett nytt konto, eller har det gått utför ännu mer sen jag la ner för drygt ett år sen?
Spelarantalet hade ju börjat sjunka rätt kraftigt då, och det kändes inte lika hett längre.

Har ni inte testat på det, och gillar textbaserade strategispel så är det nog värt ett försök iaf.

http://games.swirve.com/UTOPIA/
Citera
2006-12-19, 08:49
Medlem
Kul spel men var vldigt lnge sedan man spelade. Lirade i ett top kingdom som hette Playboys. Kanske fortfarande finns kvar
Citera
2006-12-19, 14:16
Medlem
E.C.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuwn102
Kul spel men var vldigt lnge sedan man spelade. Lirade i ett top kingdom som hette Playboys. Kanske fortfarande finns kvar

Nr var du aktiv? Innan dom ndrade frn landbased till NWbased gains eller? Det var delvis pga det jag la ner. Blev fr tidskrvande att vara hyfsad p det.

Playboys sger du... Hmm, inget KD jag kommer ihg. Sjlv var jag aldrig med i ntt SKD direkt. Den tiden, viljan och motivationen fanns inte. Bsta resultatet var 44 i land en age. Rtt hyfsat KD, lrde mig mycket dr. Personligt bsta r vl strax utanfr topp 50 i land och NW med min prov. Brukade alltid ha en stabil placering runt 20-30 nr det var ngra veckor kvar, men av nn anledning s tappade jag alltid p slutet.
Citera
2006-12-19, 17:06
Medlem
tyrolerhattens avatar
Jag lirade ett par ages nr spelet var nytt (1999-2k nn gng) och har just tagit upp det igen. Lirade halva frra rundan och lirar nu.

Hamnade i nn ghettoaktig historia till KD men lika glad r jag fr det, sknt att slippa vara jtteseris. Nackdelen r att man inte har ngon som helst backup nr man blir rvknullad av topkingdoms.. vilket hnder med jmna mellanrum

Hngde med bra de frsta tv-tre veckorna och lg p en stabil top20/30-plats men nu har jag halkat en del. Dock sknt att ligga under top100, man vill inte dra p sig ondig uppmrksamhet

Land Rank 256 of 29,258
Networth Rank 187 of 29,258
Citera
2006-12-19, 17:22
Medlem
E.C.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyrolerhatten
Jag lirade ett par ages nr spelet var nytt (1999-2k nn gng) och har just tagit upp det igen. Lirade halva frra rundan och lirar nu.

bttiden allts? Jag brjade spela 01 nn gng. Var sklart jttekass, men jag krde p fram tills brjan av 2006. Eller, ah... Missade en sommar age, men det r nog ocks allt. Hur tycker du att det har frndrats nu jmfrt med nr du brjade? Ntt jag personligen tyckte var bra r att "happienessen"(sp?) frsvann, fr den klarade jag aldrig att hlla p en bra niv nd. Lite tristare det hr med NWbased gains, men man vnjer vl sig vid det ocks.

Citat:
Hamnade i nn ghettoaktig historia till KD men lika glad r jag fr det, sknt att slippa vara jtteseris. Nackdelen r att man inte har ngon som helst backup nr man blir rvknullad av topkingdoms.. vilket hnder med jmna mellanrum

Haha, been there, done that. Ett antal gnger. Jag har varit lite av en KDhora, aldrig stannat lngre n 3 ages tror jag. Tycker helt enkelt det r kul med nytt folk ibland. Nackdelen r ju dock att man ltt hamnar i ghetton. Vilket iofs inte behver vara en s stor nackdel om man inte vill vara jtteseris som du sger. Du hade ju faktiskt blivit mycket mer rvknullad av att vara en klen prov i ett bra KD, eller hur?

Citat:
Hngde med bra de frsta tv-tre veckorna och lg p en stabil top20/30-plats men nu har jag halkat en del. Dock sknt att ligga under top100, man vill inte dra p sig ondig uppmrksamhet

Land Rank 256 of 29,258
Networth Rank 187 of 29,258

Vilken race r det som gller nu? Fast om jag bestmmer mig fr att brja igen s fr det nog bli dwarf i vilket fall... Knns som det enda sttet att komma nnstans nr man r shr sent ute.
Citera
2006-12-19, 18:38
Medlem
tyrolerhattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.C.C
bttiden allts? Jag brjade spela 01 nn gng. Var sklart jttekass, men jag krde p fram tills brjan av 2006. Eller, ah... Missade en sommar age, men det r nog ocks allt. Hur tycker du att det har frndrats nu jmfrt med nr du brjade? Ntt jag personligen tyckte var bra r att "happienessen"(sp?) frsvann, fr den klarade jag aldrig att hlla p en bra niv nd. Lite tristare det hr med NWbased gains, men man vnjer vl sig vid det ocks.
Japp, bttiden
Strsta frndringarna "i spelet" mste vl vara NWbased gains, det nya systemet fr krig samt framfr allt att raserna blivit mycket mer balanserade. De frsta rundorna fanns det oftast en ras som var mer eller mindre verlgsen men det har ju justerats allt eftersom. Det dr med happiness hade jag helt glmt men nu nr du sger det..

Sen har ju spelet utvecklats mycket "vid sidan av" ocks. Tnker frmst p Angel, pimp, utonet.. smarta hjlpmedel som underlttar.

Citat:
Haha, been there, done that. Ett antal gnger. Jag har varit lite av en KDhora, aldrig stannat lngre n 3 ages tror jag. Tycker helt enkelt det r kul med nytt folk ibland. Nackdelen r ju dock att man ltt hamnar i ghetton. Vilket iofs inte behver vara en s stor nackdel om man inte vill vara jtteseris som du sger. Du hade ju faktiskt blivit mycket mer rvknullad av att vara en klen prov i ett bra KD, eller hur?
I ett bra KD hade jag varit top5

Citat:
Vilken race r det som gller nu? Fast om jag bestmmer mig fr att brja igen s fr det nog bli dwarf i vilket fall... Knns som det enda sttet att komma nnstans nr man r shr sent ute.
Avian! Gillar 0/6-defspecs, kortare attack times osv.. kr rtt hrt p offensiven, enda nackdelen r att de jvla trupperna dr som flugor. Hospitals r fr veklingar!
Citera
2006-12-19, 19:12
Medlem
E.C.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyrolerhatten
Japp, bttiden
Strsta frndringarna "i spelet" mste vl vara NWbased gains, det nya systemet fr krig samt framfr allt att raserna blivit mycket mer balanserade. De frsta rundorna fanns det oftast en ras som var mer eller mindre verlgsen men det har ju justerats allt eftersom. Det dr med happiness hade jag helt glmt men nu nr du sger det..

Jo, Nwbased gains r helt klart en stor frndring, vad tycker du om det? Sjlv s r jag lite kluven, ena sidan s blir det svrt att vara riktigt bra, andra sidan s r det lttare att va riktigt dlig. D man inte straffas lika hrt om man r landfat. Att det r mer balanserat kan jag vl hlla med om, till en viss grns. Jag menar, det r ju fortfarande alltid i princip en race som gller om man vill bli tillrckligt bra fr att leka med dom stora pojkarna. Kolla bara topplistorna, brukar ju finnas ett par enstaka dwarfes som lyckats bli tillrckligt stora fr att klara sig, men annars s r det oftast 1-2 races som dominerar. Finns lite att jobba p dr tror jag.

Nya krigssystemet gillar jag inte. Sista agen jag spelade var det tamigfan omjligt att hitta nn som ville kriga, om man inte var ett ghetto d vill sga...

Citat:
Sen har ju spelet utvecklats mycket "vid sidan av" ocks. Tnker frmst p Angel, pimp, utonet.. smarta hjlpmedel som underlttar.

Jo, angel har ju iofs funnits ett bra tag. Och visst, det r ett jttebra verktyg, men samtidigt s frlitar sig allt fr mnga noobs 100% p det, och det tar ocks lngre tid fr dom att lra sig spelet... Tacka vet jag gammal hederlig numbercrunching Men, ah. Blir vl lite lttare att dra folk till utopia p s stt antar jag. Och det r ju klart att dom vill dra dit s mnga som mjligt.

Pimp r bara bra nr man r i ett vldigt aktivt KD, annars kanske det va. Vad r utonet? Aldrig hrt talas om det.

Citat:
I ett bra KD hade jag varit top5

Sklart. Jag ocks d

Citat:
Avian! Gillar 0/6-defspecs, kortare attack times osv.. kr rtt hrt p offensiven, enda nackdelen r att de jvla trupperna dr som flugor. Hospitals r fr veklingar!

Aldrig krt avian faktiskt. Kanske kunde va vrt att testa en gng. Fast nsta age d. Kra hrt p offensiven r ju inte s lnt nr man r s pass efter som jag r nu. Men i februari, d jvlar
Citera
2007-04-20, 00:09
Medlem
Carcasss avatar
Jag plockade upp spelet igen den hr rundan. Lirade runda 2 till 8 och var rtt bra, men trttnade och la ner skiten. Rkade kolla in sidan fr ett tag sedan och mrkte att en ny runda precis hade startat, s jag tnkte kolla hur pass intressant spelet var fr mig i dagslget. Brjade 9 dagar in i spelet eller s. Spelet verkar suga ungefr lika mycket som det gjorde runda 7-8. Har hamnat i ett top-100 kingdom vilket jag hoppades p skulle gra spelet intressant, men tji fick jag. Rvspel.

Hail AV!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in