Citat:
Ursprungligen postat av tyrolerhatten
Japp, bttiden
Strsta frndringarna "i spelet" mste vl vara NWbased gains, det nya systemet fr krig samt framfr allt att raserna blivit mycket mer balanserade. De frsta rundorna fanns det oftast en ras som var mer eller mindre verlgsen men det har ju justerats allt eftersom. Det dr med happiness hade jag helt glmt men nu nr du sger det..
Jo, Nwbased gains r helt klart en stor frndring, vad tycker du om det? Sjlv s r jag lite kluven, ena sidan s blir det svrt att vara riktigt bra, andra sidan s r det lttare att va riktigt dlig. D man inte straffas lika hrt om man r landfat. Att det r mer balanserat kan jag vl hlla med om, till en viss grns. Jag menar, det r ju fortfarande alltid i princip en race som gller om man vill bli tillrckligt bra fr att leka med dom stora pojkarna. Kolla bara topplistorna, brukar ju finnas ett par enstaka dwarfes som lyckats bli tillrckligt stora fr att klara sig, men annars s r det oftast 1-2 races som dominerar. Finns lite att jobba p dr tror jag.
Nya krigssystemet gillar jag inte. Sista agen jag spelade var det tamigfan omjligt att hitta nn som ville kriga, om man inte var ett ghetto d vill sga...
Citat:
Sen har ju spelet utvecklats mycket "vid sidan av" ocks. Tnker frmst p Angel, pimp, utonet.. smarta hjlpmedel som underlttar.
Jo, angel har ju iofs funnits ett bra tag. Och visst, det r ett jttebra verktyg, men samtidigt s frlitar sig allt fr mnga noobs 100% p det, och det tar ocks lngre tid fr dom att lra sig spelet... Tacka vet jag gammal hederlig numbercrunching
Men, ah. Blir vl lite lttare att dra folk till utopia p s stt antar jag. Och det r ju klart att dom vill dra dit s mnga som mjligt.
Pimp r bara bra nr man r i ett vldigt aktivt KD, annars kanske det va. Vad r utonet? Aldrig hrt talas om det.
Citat:
I ett bra KD hade jag varit top5
Sklart. Jag ocks d
Citat:
Avian! Gillar 0/6-defspecs, kortare attack times osv.. kr rtt hrt p offensiven, enda nackdelen r att de jvla trupperna dr som flugor. Hospitals r fr veklingar!
Aldrig krt avian faktiskt. Kanske kunde va vrt att testa en gng. Fast nsta age d. Kra hrt p offensiven r ju inte s lnt nr man r s pass efter som jag r nu. Men i februari, d jvlar