2006-12-26, 15:52
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ready4Whatever
Finns en kiosk här i etown som sålde sånna för ett tag sedan, dock så slutade dom efter att farbror blå kom och hälsade på.

Det rimmade jag vet.
va hände sen åkte dom på pissk ?
Citera
2006-12-26, 16:06
Medlem
Tråknicks avatar
Drycker liknande denna (Jack and Coke, nån gin å tonic) har funnits i systembolagets beställningssortiment. Dock var det alltdeles för dyrt att köpa för jag har för mig att de beskattades som sprit. Dock går ju bacardi breezer att köpa nu så jag vet inte om de löst det på nåt sätt. Vill du köpa lagligt i Sverige får du alltså ligga på ditt bolag eller närmaste importör, hade skatten varit normal på detta så hade det nog sålt en del.

Annars kan jag berätta om när jag handlade four roses and coke på mitt lokala turklivs under mitten av 90talet. Måste legat på 3.5% och var rätt gott. Sen lagstiftade dom väl bort det eller nåt för det försvann.

Grogg på burk är vanligt utomlands och det är där du får söka efter det.
Citera
2006-12-26, 17:23
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Annars kan jag berätta om när jag handlade four roses and coke på mitt lokala turklivs under mitten av 90talet. Måste legat på 3.5% och var rätt gott. Sen lagstiftade dom väl bort det eller nåt för det försvann.

Four roses & Cola fanns under tidigt 90-tal på flertalet livsmedelsaffärer, bla min lokala ICA. Procenten var 2,25 altså lättdryck.
Citera
2006-12-30, 15:31
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Four roses & Cola fanns under tidigt 90-tal på flertalet livsmedelsaffärer, bla min lokala ICA. Procenten var 2,25 altså lättdryck.

Stämmer säkerligen, det smakade lite sprit iaf, vad jag kommer ihåg
Citera
2011-01-16, 17:03
Bannlyst
Va inne på systemet och frågade och dom påstod de inte existerade.. eller iallafall att beställa hem..

En polare var på bordershop och kollade men påstod att han inte hittade..

Vet någon var man kan få tag i denna burk?
Citera
2011-01-16, 18:38
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkigt
Va inne på systemet och frågade och dom påstod de inte existerade.. eller iallafall att beställa hem..

En polare var på bordershop och kollade men påstod att han inte hittade..

Vet någon var man kan få tag i denna burk?

När jag var i Storbritannien i somras så fanns det i nästa alla matbutiker. Däremot så har jag inte hittat burkarna i på systembolagets hemsida.
Citera
2011-01-17, 10:57
Medlem
Dr.Seusss avatar
En kompis flög till Egypten i somras och köpte ett gäng på Taxfree... Kanske det enda stället att få tag på dessa "dyrgripar"
Citera
2011-01-17, 16:47
Medlem
antagonistens avatar
Det finns bl.a. på Bodegashop, priset ligger dock på rätt saftiga 480SEK/24-p (exkl. frakt, så det blir väl närmare 700 spänn flaket inkl. frakt). Då känns det ju som att man lika gärna kan köpa ett par liter JD till betydligt billigare pris och blanda ut skiten själv.
Citera
2011-01-17, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det finns bl.a. på Bodegashop, priset ligger dock på rätt saftiga 480SEK/24-p (exkl. frakt, så det blir väl närmare 700 spänn flaket inkl. frakt). Då känns det ju som att man lika gärna kan köpa ett par liter JD till betydligt billigare pris och blanda ut skiten själv.

POFF vilket pris.. kan känna en 20kr burken kan väl vara roligt.. men de blir antagligen både bättre och godare att köpa ett par liter jd och coca sen leka bartender själv hemma typ..
Citera
2011-01-17, 21:30
Medlem
G.P.s avatar
Jag vet att de har börjat sälja blanddrycker med whisky och cola bl.a. på systemet men jag kunde inte hitta det på deras hemsida. Det kanske bara är på prov i Stockholmstrakten? Vet att ena var Famous grouse och cola och en annan var Bacardi och cola. Sen var det någon/några mer också men de minns jag inte. Får ta och kolla upp det. Men det borde ju vara någon mer som har sett dem?
Citera
2011-01-17, 21:54
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.P.
Jag vet att de har börjat sälja blanddrycker med whisky och cola bl.a. på systemet men jag kunde inte hitta det på deras hemsida. Det kanske bara är på prov i Stockholmstrakten? Vet att ena var Famous grouse och cola och en annan var Bacardi och cola. Sen var det någon/några mer också men de minns jag inte. Får ta och kolla upp det. Men det borde ju vara någon mer som har sett dem?
http://www.systembolaget.se/SokDryck...torlekar::::::

Känns fruktansvärt ovärt att köpa 250 ml fulgrogg för 25 spänn burken.
Citera
2011-01-17, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G.P.

Jo jag har sett dom också.. dock e dom inte utav intresse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in