Citat:
Ursprungligen postat av beabea
Snälla.
Du är ung och jag vet att känslorna är skitstarka och man tror att man aldrig mer kommer att träffa nån man passar så bra ihop med.
Men.
Alkoholmissbruk är alkoholmissbruk. Som nån sa innan, det beror inte på dig utan det är nåt hon uppnår med hjälp av alkoholen.
För några veckor sen gjorde jag slut med en kille som ansåg att semestrar var till för att supas bort och inte såg nåt konstigt i att dricka upp en flaska vin ensam på en vardag. När jag sade till honom att han har alkoholproblem kallade han mig fascist. Han är i 40-årsåldern och har såvitt jag vet varit "spritromantiker" (hans benämning) sen tonåren.
En alkoholist är nåt av det jobbigaste att leva med. Om hon inte inser situationens allvar och slutar dricka, så dra. Snälla!
sen ÄR det skillnad på att vara ute på semester och vara hemma en vardag.. vad jag vet så har jag alltid supit åt nå jävulskt mycket mer när jag varit utomlands och några dagar när jag har kommit hem.. det hör nästan till.
allltid ett sexpack i kylen + alltid öppnad öl + sprit i mängder brukar vara receptet.. sen är inte direkt turistorterna dåliga på att servera öl på morgonen när man kommer ner bakis för att käka frukost..
döm inte en person över hur dom är när dom är på semester. semester är väl ändå till för att släppa alla problem och ha en bra tid?
och visst, man kan ha roligt utan alkohol. men nu pratar jag om hur jag själv brukar vara när jag är utomlands.